Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jfrederiksen
Hej
Jeg har lige købt mig et samsung TV( ps63c7705) til 20.767 for en uge siden , men desværre kunne forhandleren(kontorlinien.dk) ikke tilbyde forsikring som tilkøb.
Jeg satte mig for at købe en forsikring ved siden af. Desværre viser det sig vanskeligere end som så, idet de fleste kun tilbyder forsikringen (fejl og uheld) i tilknytning til forhandleren. Alternativet er tryg - der tilbyder det som tillæg på indboforsikringen- men de forudsætter at man flytter store dele af sit forsikringsengagement over , og så bliver tryg alt for dyr.
Er der nogen der kender et godt forsikringssselskab der tilbyder fejl og uheldsforsikring som dækker ALT i 4 eller 5 år. Jeg har stadig en uge at løbe på, hvis det skal gøres indenfor prøveperioden.
pft.
John
Af Peter Schrøder
Jeg antager at du ikke ahr andre forsikringer hos Tryg?
Andre tilbyder nu også elektronikforsikring, bl.a. Alka og Topsikring, men de dækker ikke "alt", kun skader opstået fysisk.
Af noxity
Securator dækker IKKE mod uheld, kun mod fejl og slitage.

Mastercard Gold har en bygget produktforsikring. Kræver bare at du køber TVet på kortet.
Af bleze
Mener jeg har en fra Top Danmark til ca 500 kr der dækker alt huset og ikke kun TV. Kræver dog nok at man har alle sine forsikringer der...
Af jfrederiksen
Har lige fået et fordelagtigt tilbud fra danske forsikring. De dækker alle mine apparater (nye som gamle) med deres udvidet elektronikdækning, som dækker indtil apparaterne er 5 år gamle. Det vil sige, der er dækning, til og med dagen før de fylder 5 år.

Det koster mig ca 500 kr ekstra i indbo forsikring pr. år for alle apparater - ikke kun det nye fjernsyn.
Af kskruger
Er der nogle som har fået dækket noget, eller har haft dårlig erfaring på de her elektronik/indbo forsikring fra Alka, Tryg, Tosikring osv. Det lyder næsten for godt til at sandt, at de dækker så meget til typisk kun 500,- årligt.
Af netfors
Har lige snakket med Tryg, i forbindelse med nogle ret store ridser, min datter har lavet i mit nye tv (PS50C7705)
Men de dækker ikke kosmetiske skader !:(
Af noxity
Håber i er opmærksomme på en evt. selvrisiko ved elektronik forsikringer hos de forskellige forsikringsselskaber. Den ligger typisk på ca. 500kr for teknisk fejl og 1000kr for selvforskyldt skade.
Af kskruger
Er der nogle der ved, om de også har en form for afskrivning? så dækningen bliver mindre i takt med, at produktet bliver ældre.
Af noxity
kskruger skrev:Er der nogle der ved, om de også har en form for afskrivning? så dækningen bliver mindre i takt med, at produktet bliver ældre.
De fleste erstatter med et tilsvarende nyt produkt, eller kontantprisen på dette, ved en leverandør anvist af forsikringsselskabet.
Brugeravatar
Af MigSelv
kskruger skrev:Er der nogle som har fået dækket noget, eller har haft dårlig erfaring på de her elektronik/indbo forsikring fra Alka, Tryg, Tosikring osv. Det lyder næsten for godt til at sandt, at de dækker så meget til typisk kun 500,- årligt.
Hej
Alka's elektronik forsikring haves, har dog aldrig været i brug, men på alle andre områder ( Alka Forsikringer ), har jeg intet at klage over.
Bemærk at der er en selvrisiko på 1000 kr., ved brug af Alka's elektronik forsikring.
Af kskruger
MigSelv skrev:
kskruger skrev:Er der nogle som har fået dækket noget, eller har haft dårlig erfaring på de her elektronik/indbo forsikring fra Alka, Tryg, Tosikring osv. Det lyder næsten for godt til at sandt, at de dækker så meget til typisk kun 500,- årligt.
Hej
Alka's elektronik forsikring haves, har dog aldrig været i brug, men på alle andre områder ( Alka Forsikringer ), har jeg intet at klage over.
Bemærk at der er en selvrisiko på 1000 kr., ved brug af Alka's elektronik forsikring.
Ja helt gratis bliver sådan en forsikring, så heller ikke.
Hvis man laver et eks. på 4 år og man for brug for forsikringen, samt en selvrisiko på 1000 kr, Så kan det koste alt fra 1500-3000,- pr. produkt der går i stykker. Mens en forsikring hos securator.dk for 4 år uden selvrisiko koster imellem 500-999,- for et produkt.
Af noxity
kskruger skrev:Ja helt gratis bliver sådan en forsikring, så heller ikke.
Hvis man laver et eks. på 4 år og man for brug for forsikringen, samt en selvrisiko på 1000 kr, Så kan det koste alt fra 1500-3000,- pr. produkt der går i stykker. Mens en forsikring hos securator.dk for 4 år uden selvrisiko koster imellem 500-999,- for et produkt.
Husk nu at Securator ikke dækker uheld, så du kan ikke sammenligne dem direkte.