Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter Schrøder
Jeg er løbet ind i et problem som jeg ikke rigtigt kan gennemskue:
Knægten er flyttet i lejlighed som har kabelTV fra Aovnet.
Iflg. deres hjemmeside burde der være 15 "gratis" kanaler. (300,-/md.)
En kanalsøgning på "Digital" giver 7 digitale kanaler (DVB-T) DRHD mangler.
En ny søgning på "Digital og analog" giver 42 kanaler, de samme 7 dvb-t og resten analoge.
En søgning på "kabel" giver 7 digital kanaler, nu med DRHD. Til gengæld er TV2 nu forsvundet.
I desperation over det elendige analoge signal bestiller knægten Family Mix fra Canal Digital. (+ yderligere 249,-/ md.) Det giver de samme 7 kanaler på DVB-C. Tv'et finder ganske vist 122 kanaler, inklusive TV2, 7 kan ses, men resten viser alle "svagt eller intet signal". Signalstyrken, som kan aflæses i den analoge tuner, er "90", hvilket er næsten i top.
Canal Digital foreslår et nyt antennekabel.
Vi skifter hans antennekabler (4xskærmet, hf tætte stik, bare 2,5 meter)
Men lige lidt hjælper det.
Hjemme har vi YouSee kabeltv, som TV'et fanger uden problemer.
Knægtens nabo har tilsyneladende samme problem. Han troede bare at det skulle være sådan...
Hvor kan fejlen ligge? I TV'et? (som virker fint med Yousee) i signalet?
i kodningen fra Aovnet (Det virker tilsyneladende nogle steder, ellers ville de vel få det rettet) Eller mangler Canal Digital at aktivere/fjerne noget i deres installation?
Både AOVnet og Canal Digital truer med "At det koster, hvis fejlen ligger hos dig selv" Og beskylder skiftevis hinanden og tv'et.
TV'et er i øvrigt et Samsung LE46B659.

Lidt input fra d'herrer ville være dejligt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
To bud herfra:
-Hvis I har en kabelsplitter eller kabelforstærker på signalet et sted i huset, så prøv at tage den fra.
-Tv'et er ikke en dansk model. Det kan muligvis være her fejlen ligger. Prøv eventuelt at ændre sproget i skærmens tuner til f.eks. svensk (menuerne kan godt forblive danske) og se om det hjælper.
Af Peter Schrøder
Rasmus Larsen skrev:To bud herfra:
-Hvis I har en kabelsplitter eller kabelforstærker på signalet et sted i huset, så prøv at tage den fra.
-Tv'et er ikke en dansk model. Det kan muligvis være her fejlen ligger. Prøv eventuelt at ændre sproget i skærmens tuner til f.eks. svensk (menuerne kan godt forblive danske) og se om det hjælper.
Hej Rasmus. Tak for budene. Der er ingen splitter, ihvertfald ikke hos min søn. Antennekablet sidder direkte i stikket og er i god kvalitet.
TV'et er dansk, mig bekendt. Det hedder XEE (eller XXE) til efternavn, hvilket skulle indikere at det er en dansk model. Vi har iøvrigt også prøvet med andre sprog, både svensk og finsk. Det giver lidt forskellige muligheder når man søger, men samme resultat.
Af steen_c
Jeg giver rasmus ret.

Tror ikke tv er en dansk model, den danske model hedder le40c659, med mindre du har skrevet forkert. ellers ring til samsung support og oplys serienummeret, så kan de sige dig om den er en Nordisk model.
Brugeravatar
Af MigSelv
steen_c skrev:Jeg giver rasmus ret.

Tror ikke tv er en dansk model, den danske model hedder le40c659, med mindre du har skrevet forkert. ellers ring til samsung support og oplys serienummeret, så kan de sige dig om den er en Nordisk model.
Hej
Modelserie B659 fremstår ikke som en dansk model, jvnf. samsung.dk.
steen_c skrev:Jeg giver rasmus ret.

Jeg tager muligvis fejl mht. bogstavet. TV'et har kun valg mellem Danmark, Sverige og Finland, så det må vel være en nordisk model?
Det fungerer i øvrigt upåklageligt med Yousee kabelTV.
Kan der være så stor forskel på KabelTV når man i øvrigt har indstillet alt korrekt?