Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Titan
står og skal bruge en ny fladskærm, men er desvære helt grøn på området.

jeg spiller et par spil nu og da, mest guildwars, cs og den slags. har kun et par krav:

et par usb stik i skærmen
opløsning minimum 1680 x 1050
mulighed for 4:3 omskiftning
pris side max 3500

har kigget på Samsungs 205BW, men er i tvivl om den den opfylder de krav jeg har. desuden bruger den da ufatteligt meget strøm right?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=204023

håber i kan hjælpe, og bare fyr løs hvis i har andrer forslag
Af Mokkat
strøm skal du vidst ikke bekymre dig om, alle tft tror ikke den reelt bruger 75w ;)

Jeg vil henvise dig til Dell's 2007WFP model som er på tilbud lige pt. Ift 205BW har den s-ips panel, dvs den har meget bedre betragtningsvinkler og præcis farver. Den er osse lækker mht design, med god ergonomi og ekstra tilslutningsmuligheder.
2007WFP har indbygget aspect scaler, så du kan spille 4:3 med sorte bjælker i siderne, men har du et geforce kort kan du gøre dette på alle widescreens via driveren.
Hvor kan du foresten se at 205BW har en usb-hub i skærmen? Kan ikke se det nogen steder :)

Et panel med s-ips vil være en lækker luksus når du har budgettet til det, har selv købt en 20" nec 20wgx2 til 4,3k og er fuldt tilfreds pris/kvalitets-mæssigt :D
Af Titan
mange tak for svaret! jeg aner ikke om der er overhoeedet er usb hub i skærmen, men havde faktisktemmelig høje forventninger til skærmen.

dells skærm er rigtig lækker, den vil jeg lige se nærmere på. har den forresten usb hub indbygget?
Af Mokkat
jep, 4-ports mener jeg
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh... 2 ports ikke sandt?
Af Mokkat
2 porte omme bagpå ved de andre, og 2 porte omme på siden :)
Af Titan
så er skærmen bestilt, det blev til dell´en.. så må vi se om jeg kan enes med den, men mon ikke..
Af Mokkat
vil gætte på at pcmag's "Pixel Response Time (Gray to Gray):" er hvad der står på den formular de bruger, eller noget.
Dell opgiver sort-hvid tider på deres skærme. 2007wfp har 6-8ms g2g
Af Titan
ok, det lettede jo en del..

har lige fået besked fra dell at min ordrer skulle leveres i morgen hen af dagen.. træls ikke at få et ca tidspunkt, men så må konen ha en fuldmagt! bah
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det er en privatlevering skulle den normal ankomme efter kl. 17. Min egen kom kl. 17.03 i sin tid :)
Af Titan
den er bestilt igennem et firma, så den dukker nok op mellem 8-17 har jeg ladet mig fortælle. hvad sker der hvihs man ikke er der når de kommer med den? de lægger vel ikke engang en seddel eller sådan noget?
Af Mokkat
plejer de ikke at ringe i forvejen og aftale en dag?
Af Titan
arghhh...

så har de sku været forbi og se om der var nogen hjemme ved 8.30 tiden i moreges, hvilket der selvfølgelig ikke var, fordi jeg først havde regnet med det ville komme over middag engang..

ringede ellers til dell ved 8 tiden, og bad dem finde frem til hvornår jeg ca kunne forvente pakken. havde nemlig fået en mail kl 6.30 om at nu var den dukket op i hammelev. han sagde så han ville give mit nummer til chafføren så han kunne ringe 30 min inden han forventede at være der! 8.45 ringer ham supporteren så igen, og siger de desvære har været med den kort tid inden.. nedtur

når men så må jeg jo bare vente en dag mere.. bahhhh