Log ind med sociale netværk
8. sep 2010, 22:42
Gladnyhed!
Linebleed er åbenbart et "dit fjernsyn er helt nyt"-fenomen.
Jeg fik mit fjernsyn sat op i lørdags.
Kørte straks igang min Panasonic 3D-demo-skive.
Blev lidt skuffet over den enorme linebleed.
Tv har kørt næsten non-stop inkøring siden lørdag.
Jeg har næsten ikke haft tid til at bruge det så meget, pga mange andre pligter og opgaver.
Så tv kører med forskellige blu-rays og dvder i ren repeat natten og dagen igennem.
Da jeg nu så skulle tage det lovede demo-skive-billede, så er der ikke linebleed på mit apparat.
Den er godt i gang med at blive kørt til, og linebleed er næsten helt væk.
Kunne svagt antyde noget i en meget kontrastfyldt menu med en hvid boks på en sort baggrund.
Så konklusjonen min bliver, linebleed forsvinder efter hånden som tv bliver kørt til.
Mit apparat har nu kørt ca 60 timer, og intet linebleed.
(Foruden den hvide boks der gav en lille lille smule antydning. Og så er mit apparat kun kørt 60 timer.)
Vel det var min gladnyhed for i dag.
Måske er hele det her poll unødvendig nu. Men med den erfaring jeg har gjort kan fremtidige læsere slå sig til ro med at linebleed er ment til at forsvinne efter tv bliver taget i brug over tid.
Jeg har næsten ikke haft tid til at bruge det så meget, pga mange andre pligter og opgaver.
Så tv kører med forskellige blu-rays og dvder i ren repeat natten og dagen igennem.
Da jeg nu så skulle tage det lovede demo-skive-billede, så er der ikke linebleed på mit apparat.
Kunne svagt antyde noget i en meget kontrastfyldt menu med en hvid boks på en sort baggrund.
Så konklusjonen min bliver, linebleed forsvinder efter hånden som tv bliver kørt til.
(Foruden den hvide boks der gav en lille lille smule antydning. Og så er mit apparat kun kørt 60 timer.)
Måske er hele det her poll unødvendig nu. Men med den erfaring jeg har gjort kan fremtidige læsere slå sig til ro med at linebleed er ment til at forsvinne efter tv bliver taget i brug over tid.
8. sep 2010, 22:43
Googlesøg "plasma line bleed".
bantam skrev:Hvor stammer ovenstående billede fra? (jeg mener, er det fra en C7705 eller er det bare et (vilkårligt) eksempel på line-bleed?) TV'et på billedet lider iøvrigt også af "image sticking" (det tydeligste sted er 3D-logoet i nedre højre hjørne).Det grønne billede var kun et rent vilkårlig billede.
Googlesøg "plasma line bleed".
8. sep 2010, 22:47
Som nævnt er det ikke noget, der har betydning ved almindelig tv/film-kigning på PS63C7705.
Du kan tvinge mange skærme til at producere et "uheldigt" billede, hvis du sætter et krævende/udfordrende test-mønster/video på. Et test-mønster, der indeholder ting, som aldrig vil forekomme ved almindelig brug.
NintendoB skrev:Bliver line bleed betragtet som en fejl hos samsung ?Line bleed er ikke en "fejl" som sådan, nok nærmere en ulempe. Mange plasma skærme lider af det i mere eller mindre grad (hvis det er alt for voldsomt kan man selvfølgelig se det som en fejl - men det er ingen ting i forhold til andre teknologiers ulemper, da det sjældent ses ved almindelig brug).
Og kan det på nogen måde betale sig at ring til Samsung Prestige Service for at få udbedret fejlen så såfremt der er tale om en fejl ?
Som nævnt er det ikke noget, der har betydning ved almindelig tv/film-kigning på PS63C7705.
Du kan tvinge mange skærme til at producere et "uheldigt" billede, hvis du sætter et krævende/udfordrende test-mønster/video på. Et test-mønster, der indeholder ting, som aldrig vil forekomme ved almindelig brug.
Dennis
8. sep 2010, 23:46
Noget jeg kom i tanker om.
Som nævnt har mit fjersyn stort set bare stået og kør siden lørdag eftermiddag.
Lørdag da det var sprit nyt og 0 timer var der en del linebleed.
Nu efter godt og vel 60 timer er der minimalt.
Men.....for 2 dage siden indtalleret jeg den nye firmware fra Samsung.
Kan den har været med til at fjerne linebleed, eller er det kun fordi tv har fået kørt sig til?
Kan den har været med til at fjerne linebleed, eller er det kun fordi tv har fået kørt sig til?
8. sep 2010, 23:50
trykkertor skrev:Noget jeg kom i tanker om.Det har det ikke umiddelbart. Før og efter jeg opdaterede til seneste firmware tog jeg både billeder af line bleed og måling af skærmen. Der var ingen ændringer. Så firmwaren ændrer intet mht. billedkvalitet i denne omgang.
Dennis
9. sep 2010, 22:45
trykkertor skrev:Gladnyhed!Skal jeg forstå det sådan at line bleed forsvinder med tiden eller ved god non-stop inkøring ??
Samsung PS63C7705
9. sep 2010, 23:27
Jeg må nok moderere mig lidt.
Men ja, det bliver MEGET bedre.
I starten da tv kom op og blev startet var jeg hurtig med at skulle se 3D.
Hovedmenuen i Panasonic sin demo-skive er der nogle blå menuvalg.
http://img228.imageshack.us/img228/4121/dscf0073y.jpg
De smed sindsyge striber til venstre og højre i billedet.
Nu efter de 60-70 timerne er den menuen perfekt. Kan måske, MÅSKE, se en lille smule om jeg præsser ansigtet op i skærmen.
Men i dag opdaget jeg at jo, der er stadig lidt linebleed. Særlig hvis der kommer hvid stribe mod sort baggrund.
Men tidligere var der særdeles linebleed i rulleteksten efter en film. Det er der ikke nu mere.
Så ja, den er blevet MARKANT bedre. Og måske bliver den enda bedre når mit fjernsyn har gået 200 timer.
Nu efter de 60-70 timerne er den menuen perfekt. Kan måske, MÅSKE, se en lille smule om jeg præsser ansigtet op i skærmen.
Men i dag opdaget jeg at jo, der er stadig lidt linebleed. Særlig hvis der kommer hvid stribe mod sort baggrund.
Men tidligere var der særdeles linebleed i rulleteksten efter en film. Det er der ikke nu mere.
Så ja, den er blevet MARKANT bedre. Og måske bliver den enda bedre når mit fjernsyn har gået 200 timer.
10. sep 2010, 13:58
Men bar lige for god ordens skyld kan andre bekræfte at denne løsning rent faktisk virker ??
trykkertor skrev:Jeg må nok moderere mig lidt.Det er jo fedt at høre at problemet med linebleed kan løses eller delvist løses (om man vil) med en god og grundig break-in.
Men bar lige for god ordens skyld kan andre bekræfte at denne løsning rent faktisk virker ??
Samsung PS63C7705
10. sep 2010, 14:31
Jeg kan i øvrigt også bekræfte det. Efter PS50C7705 har kørt fuldstændig break-in og lidt til, så er både line-bleed og retention reduceret en del.
NintendoB skrev:viol8r bekræfter det også i et indlæg på en af den tidligere side.trykkertor skrev:Jeg må nok moderere mig lidt.Det er jo fedt at høre at problemet med linebleed kan løses eller delvist løses (om man vil) med en god og grundig break-in.
Jeg kan i øvrigt også bekræfte det. Efter PS50C7705 har kørt fuldstændig break-in og lidt til, så er både line-bleed og retention reduceret en del.
10. sep 2010, 18:16
Rasmus Larsen skrev:Efter hvad jeg kan forstå så har viol8r kalibreret sig ud af problemet med line-bleed eller sådan forstod jeg det i hvert fald, De tal som dennisthomsen.dk selv kom fram til efter sin kalibrering af PS63C7705 ja dem bruger jeg også har gjort lige siden søndags de har altså ikke helt givet mig samme gode resultat så derfor syntes jeg jo det lød fantastisk at trykkertor har kunne opnå et så fint et resultatet men bar med en god og grundig break-in periode, For kalibreringen gjorde det ikke alene hos mig...
viol8r bekræfter det også i et indlæg på en af den tidligere side.
Samsung PS63C7705
10. sep 2010, 23:16
Ja. Min bleed er som nævnt blevet markant mindre.
Og kun i særlig provokerende menu-opset hvid mod sort kan jeg se en lille smule antydning.
Nu har min skærm gået 125 timer.
Da den var helt ny var det rigtig slemt.
Så jeg er bestemt under det indtryk af at om det ikke forsvinner helt, så bliver det mindre af det med tiden.
Ca hvor mange timer har din arbejdet NintendoB?
(Eller kan jeg skrive kort om hvordan min skærm er kørt til).
Første 50 timer var i billedmodus film. Så har jeg kørt til nu billedmodus Dynamisk.)
Filmer der er brugt er typisk, Avatar, Pixar Biler, BBC Planet Earth (10 timer med supre billeder). og diverse andre film.
Har lagt vægt på at skærmen altid skal fyldes helt ud. Ungået alle logoer ved brug af zoom og flytte billedet.
Så min Blu-Ray afspiller står simpelthen på title repeat.
I løbet af en nat går Avatar en 2-3 gange. Så kører jeg variert på dagtid.
Lige nu kører filmen "Flushed Away".
De film jeg typisk bruger er frisk i farverne og bruger en del lys. Ser ikke hensigten med at køre til skærmen med en mørk dus film.
Og kun i særlig provokerende menu-opset hvid mod sort kan jeg se en lille smule antydning.
Så jeg er bestemt under det indtryk af at om det ikke forsvinner helt, så bliver det mindre af det med tiden.
Første 50 timer var i billedmodus film. Så har jeg kørt til nu billedmodus Dynamisk.)
Filmer der er brugt er typisk, Avatar, Pixar Biler, BBC Planet Earth (10 timer med supre billeder). og diverse andre film.
Har lagt vægt på at skærmen altid skal fyldes helt ud. Ungået alle logoer ved brug af zoom og flytte billedet.
De film jeg typisk bruger er frisk i farverne og bruger en del lys. Ser ikke hensigten med at køre til skærmen med en mørk dus film.
11. sep 2010, 02:42
Jeg kan kun bekræfte hvad Rasmus siger om retention, det er blevet væsentligt bedre efter 150+ timer ved alm. brug. Jeg var en smule forsigtig med alt for skarpe og lyse settings i starten. Har også 50" som var ret slem med retention de første 100 timer. Men det er blevet næsten ikke eksisterende problem.
Desuden er de hakkende panoreringer forsvundet og billedet står fuldstændigt fantastisk.
Fik lidt af et chok da jeg satte den til, gråt i gråt billede. Men efter at have læst AVSforums indstillinger, som jeg havde læst fra ende til anden, fik jeg da et, mere end tåleligt billede. Nu står billedet knivskarpt, crispt og lækkert.
Sort er sort, jeg er jo så heldig jeg aldrig har set et Kuro panel!
Gad godt godt at have 63"eren, men nu tør jeg næsten ikke at skifte!
Desuden er de hakkende panoreringer forsvundet og billedet står fuldstændigt fantastisk.
Fik lidt af et chok da jeg satte den til, gråt i gråt billede. Men efter at have læst AVSforums indstillinger, som jeg havde læst fra ende til anden, fik jeg da et, mere end tåleligt billede. Nu står billedet knivskarpt, crispt og lækkert.
Sort er sort, jeg er jo så heldig jeg aldrig har set et Kuro panel!
Gad godt godt at have 63"eren, men nu tør jeg næsten ikke at skifte!

11. sep 2010, 02:42
Så jeg ved det ikke med sikkerhed men mon ikke mit tv har kørt et sted imellem 60 - 70 timer nu men vis du kender til et sted i menuen hvor man rent faktisk kan se hvor lang tid tvet har kørt så vil jeg da meget gerne høre om det...
Men nu får tvet her til og med søndag for der bliver tvet kalibreret ordenligt og der efter bliver det så småt taget i brug for ellers får det her break-in jo ingen ende.
Men jeg syntes da det virker som en interessant måde du har valgt at køre din break-in på
trykkertor skrev:Ja. Min bleed er som nævnt blevet markant mindre.Nu har jeg ikke lige sat med et stop ur

Men nu får tvet her til og med søndag for der bliver tvet kalibreret ordenligt og der efter bliver det så småt taget i brug for ellers får det her break-in jo ingen ende.
Men jeg syntes da det virker som en interessant måde du har valgt at køre din break-in på

Samsung PS63C7705
Log ind med sociale netværk