Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af diego
Hej!

Jeg søger en billig min. 20¨ monitor til all-round brug (En del programmering, lidt film og single-player fps spil ala. HL2).
Jeg har længe været indstillet på at købe en billig skærm, hvilket har vist sig næsten at være lig med et TN panel.
Så vidt jeg kan læse mig til, er dette dog ikke et særligt godt valg, mm. man spiller rigtigt meget.
På baggrund af dette har jeg (ved hjælp af paneldatabasen) fundet frem til nedenstående to modeller, som begger benytter S-IPS paneler og som begge har en fornuftig pris.

HP-L2035
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... p?ID=80689

BenQ FP2091
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=101043

Jeg er dog noget skæptisk overfor de responstider de har og om hvorvidt man overhovedet kan spille på disse. Er der nogen der kan hjælpe mig med mit valg eller evt. præsentere et par alternativer (Gerne i samme prisklasse).

På forhånd tak.
-Diego
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TN er NETOP et godt valg hvis man spiller mange hurtige FPS spil. Hvis man derimod mere er til singleplayer spil der ikke kører online, så kan man godt drosle lidt ned for kravene til responstiden.

De to modeller du har kig på har en meget lav kontrast og er ved at være lidt gamle i det. Jeg vil ikke anbefale dem. Hvis prisen skal være under 3000 kr. så vælg et panel baseret på TN.

Til 1000 kr. mere kan du få en Dell 2007WFP som også har S-IPS, men det er nok det billigste der anbefales i den kategori.
Af diego
Hej Yakken!

Tak for det hurtige svar.
Jeg er sgu' for nærrig til at give 1000,- mere :) , så det må blive en monitor med TN panel.

Diego
Af diego
For lige at dele mine erfaringer med jer læsere, kommer her en lille opfølgning.

Efter en hel del overvejelser, faldt mit valg af monitor på en helt tredje nemlig Samsungs SyncMaster 205BW.
Efter kun et par timers brug (lidt spil og andet sjov blot for at teste) med denne monitor, stod det mig dog klart, at denne på ingen måde levede op til mine forventninger, hvorfor den straks blev sendt retur.

Efter lidt yderligere monitorsøgen, blev jeg enig med mig selv om at bide i det sure æble :), og betale de ekstra 1000 kr. for den Dell, som Yakken anbefalede.
Dette var uden tvivl den rigtige beslutning. Jeg har nu arbejdet med monitoren i en lille uge, og kan kun sige at den er MEGA-dejlig. Billedet står kniv-skarpt, og til trods for at jeg har arbejdet (primært programmering) i mange timer foran den, har jeg endnu ikke oplevet gener i form at trætte øjne osv. Jeg har tillige spillet lidt HL2 på den, dog ikke online, og heller ikke her jeg oplevet nogle gener.

Jeg kan derfor varmt anbefale denne monitor, og kun opfordre alle, der som jeg ønsker at spare lidt penge, om ikke at gøre det, det er simplethen ikke penge værd.
Endnu engang tak for hjælpen.

-Diego
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Godt med lidt tilbagemelding og tillykke med købet.
Af Curiz
Edit...
Mig der læste forkert.

:)