Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der støj fra din PSxxC7705 model?

Af trykkertor
Tak for linket.
Nok en god grund til at holde sig til Nordiske modeller og ikke købe C7700 for at spare nogle hundrede kroner. Så går man glip af bedre garanti og bedre service.
Af DFL
Så er jeg blevet ejer af det lækkere samsung ps50c7705. Men jeg er en af de uheldige der har fået en buzz version. Jeg kan tydeligt høre det fra 3 meters afstand, selv med volumen oppe på 10 i styrke.
Men jeg ville gerne høre jer andre med samme problem hvad I har gjort. Har I byttet det, fået det repareret eller lært at leve med det. Og i så fald hvad ville være den bedste løsning.
Er det en holdbar løsning at få den reparatør ud og lave det eller vil det begynde at buzze igen?

MVH Dennis Fischer
Af trykkertor
Svært at sige. Mit C7705 buzzer når jeg sidder lige forud skærmen. Og så kan lyden høres selv om jeg er 4+ meter væk.
men om jeg sidder mig ud mod en af siderne, så kan jeg ikke høre lyden. Knapt hørbar når jeg står 1 meter fra fjernsynet.

Jeg efter langt om længe lært at leve med lyden. Ja, den kan høres når jeg lytter efter den. Men ellers klarer jeg stort set at glemme den.
Eneste er når jeg ser 3D-film. Jeg ved ikke om fjernsynet larmer mere når der afspilles 3D-film, men jeg lægger i hvertfald meget mere mærke til buzz når jeg ser 3D filme.

En ting der har hjulpet for mig er at stille nogle puder på toppen af sofaen.
Buzz-lyden blev reflekteret i væggen bag sofaen, og nærmest "forstærket" tilbage til mine øre. Da jeg så stillede nogle puder op, var det med til at redusere buzz-lyden jeg oplever i sofaen.
Af DFL
Det er dejligt at høre at det er muligt at vende sig til buzzen. Jeg synes bare det er svært at overhøre når den ændre lyd. Jeg er umildbart heller ikke generet af det. Så jeg lader det nok stå som det er, med mindre det bliver værre.
Af abemand666
Jeg har lidt en teori om at alle c7705 plasmaerne buzzer (og måske også G20), men at nogle bare ikke kan høre det. Det kan enten være fordi deres indretning absorberer lyden bedre, eller at de simpelthen ikke kan høre de pågældende frekvenser.

Det kunne være spændende at teste. F.eks. kunne en med buzz besøge en uden buzz og omvendt, for at tjekke om det er hørelsen den er gal med.

Jeg sendte mit tilbage pga. pixelfejl (men det buzzede også en del) og modtager et nyt på torsdag. Jeg melder tilbage om det lyder anderledes.
Af maritza
abemand666 skrev:Jeg har lidt en teori om at alle c7705 plasmaerne buzzer (og måske også G20), men at nogle bare ikke kan høre det. Det kan enten være fordi deres indretning absorberer lyden bedre, eller at de simpelthen ikke kan høre de pågældende frekvenser.

Det kunne være spændende at teste. F.eks. kunne en med buzz besøge en uden buzz og omvendt, for at tjekke om det er hørelsen den er gal med.

Jeg sendte mit tilbage pga. pixelfejl (men det buzzede også en del) og modtager et nyt på torsdag. Jeg melder tilbage om det lyder anderledes.
Hej, jeg kan godt følge din teori omkring buzz og er tilbøjelig til at give dig ret. Jeg hører til dem der ikke høre buzz ( kun helt henne ved skærmen) og jeg har endda lige fået skiftet panelet ( i går) af Samsung præstige service, grundet vandrette sorte streger i toppen af billedet. Det nye panel opfører sig som det "gamle" panel uden buzz Jan 8)
Af trykkertor
abemand666 skrev:Jeg har lidt en teori om at alle c7705 plasmaerne buzzer (og måske også G20), men at nogle bare ikke kan høre det. Det kan enten være fordi deres indretning absorberer lyden bedre, eller at de simpelthen ikke kan høre de pågældende frekvenser.

Jeg vil give dig helt ræt. Og tror det passer meget godt det du skriver.
Bor i Rødekro med Buzz-tv hvis nogen i nærheden har buzz-frit, så kan vi tage en test hos hinanden.
Af allando
Jeg har haft PS63C7705 i knap 2 uger. Jeg har netop returneret "vidunderet" og fået mine penge tilbage. Jeg kunne ikke affinde mig med den der forbandede buzz/summen.
Jeg valgte ikke at få det repareret, da jeg tror alle C7705´erne buzzer/summer. Der er bare nogle der er mere overfølsomme for mislydene.....og jeg er desværre en af dem.
Af trykkertor
Bare sån helt pratisk.
Hvordan fik du transporteret et så stor fjernsyn i retur?
Af allando
Det blev hentet af min lokale TV forhandler
Af noxity
Tror sagtens der kan være forskel.

Hvis der er 10 der køber TVet, og 3 har problemer med buzz. Så er det de 3 der går på nettet og starter en tråd, det er ikke de 7 som ikke oplever problemet.

Så når en poll som denne viser at ca. 50% oplever problemet, så er tallet jo reelt meget lavere, da næsten alle som har en problem vil søge på det, mens alle det som ikke har et problem ikke vil.
Af Senic
Man hører altid mest til de negative kommentarer - det har du ret i. Jeg vil så alligevel sige at der her ser ud til at der er et reelt buzz problem når så mange forskellige skriver om det. Der er oprettet en del tråde rundt omkring problemet bl.a. her og på recordere, så der er noget om snakken.
Om den er lige så slem som sidste års B850 ved jeg ikke.. Ved bare at Samsung ikke har taget ved lære...ærgeligt!
Af abemand666
Jeg ved absolut intet om elektronik, men kunne man måske forestille sig at støj i elnettet kunne have noget at sige mht. buzz?

Her tænker jeg på om et netstøjfilter af en art ville gøre en forskel?

Umiddelbart tror jeg stadig at forskellen på buzz/buzz-fri ligger i:

1. evnen til (ikke) at kunne høre visse frekvenser.
2. Lydabsorberende indretning, såsom tæpper, møbler og billeder på væggene.
Af mhca
Jeg må støtte op om teorien at de primære forskelle i beretninger om støjen skyldes evnen til at høre lydene, samt forskelle i akustiske rum-egenskaber.

Jeg er personligt ret sart, og da jeg i sin tid købte PC-skærm måtte jeg returnere den første, hvorefter jeg købte en Eizo, der dog ved helt særlige billeder summede. Jeg fik af Eizo tilsendt en anden skærm, men den var helt identisk. Eizo havde svært ved selv at høre problemet vha. min test-metode, bl.a. pga. for meget baggrundsstøj i lokalerne.

Jeg købte i sin tid mit Sony V4500, da jeg fravalgte plasma pga. risiko for buzz. Jeg troede egentlig, at jeg igen kunne begynde at overveje buzz, men nu er jeg igen efterhånden blevet overbevist om, at jeg snarere skal kigge på de bedre LCD-TV, som billedmæssigt er langt dyrere end plasma'erne. Øv øv øv.

Hvordan kan det være, at vi har hørt langt mindre om buzz fra Panasonic VT20? Skyldes det at problemet er mindre på dette TV, eller er det blot fordi langt færre har købt det pga. den højere pris?

Mvh. Martin
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7