Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle!

Jeg har lige modtaget mit Samsung 55" LED 100 HZ tv. Det er hængt op, og alt er tilkoblet.

Nu ville jeg så lige teste med lidt bluray, og hold kæft et flot billede!

MEN! Filmene hakker hver 10 sekund.. er det "motion judder"? Og kan man komme af med det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja. Slå "Motion flow" fra.
Af Squarehead
Tak. Det hjalp. Nu er billedet dog ikke så lækkert flydende mere.. kan det virkeligt passe at man ikke kan have det ene uden det andet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, naturligvis. Motionflow er jo den algoritme, som kunstigt indsætter ekstra billeder, så det hele ser mere flydende ud. Som du kan se så fungerer det ikke altid optimalt.

Du kan forsøge at justere på håndtagene under motionflow og se om du kan få en mellemting.
Squarehead skrev:Jeg har lige modtaget mit Samsung 55" LED 100 HZ tv. Det er hængt op, og alt er tilkoblet.
MEN! Filmene hakker hver 10 sekund.. er det "motion judder"? Og kan man komme af med det?
Det er et kendt problem på Samsung's 'almindelige' LCD TV som C655/C755 at billedet kan 'hakke' i det ind imellem når 100/200Hz er aktiveret, men vidste ikke at det også kunne være et problem på deres LED modeller.
Squarehead skrev:Så dvs. at andre producenter ikke har dette problem?
Har kun set det omtalt i forbindelse med Samsung's 2010 LCD modeller, og har som sagt ikke ikke hørt om det på deres 'LED' modeller før nu.
Af Squarehead
Det jeg har testet med er et Blu-ray rip, jeg får først min blu-ray afspiller imorgen. jeg ved ikke om det har noget at sige..?
Af SLL
Jeg håber på, at Samsung vil/kan forbedre Motion+ algoritmen, eftersom man tit kan se billedfnidder i ansigter, eller hakkende periodiske billedsekvenser. Og det er ikke normalt, når samme motion+ indstillige fungere perfekt det meste af tiden.

Men hvis vi som har problemer skriver til Samsungs DK support og oplyser dem om, at der er generelle problemer med motion+, så gør de måske noget ved det :-)

SLL
Af Squarehead
Hvilke LED fladskærme har ikke dette problem? Kender i nogle?
Af thcleaner
det kan også være hvis bd-ripen ligger på en for langsom usb enhed
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Squarehead skrev:Hvilke LED fladskærme har ikke dette problem? Kender i nogle?
Jeg har ikke hørt om hakken på andre 2010-modeller end Samsungs, så du kan nærmest bare vælge en model med LED-belysning, der ikke er fra Samsung.