Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har længe efterspurgt et TV med DVB-S til de frie Satellit-kanaler, og de er nu begyndt at komme, f.eks Sonys KDL-40ex505. Mit problem er så, hvorvidt jeg kan blive min gamle Nokia satellit-receiver kvit, hvis jeg samtidig skal have mulighed for at optage på min HDD/DVD-recorder. Altså kan signalet fra TV-tuneren overføres til optageren. I øjeblikket bruger jeg en scartudgang fra min Nokia-receiver, der overfører et analogt signal til min HDD-optager. Er der en sådan udgang på f.eks. det nævnte Sony-TV eller evt. andre.
Sony har iøvrigt ind til videre droppet at lave HDD/DVD-optagere med digitale tunere, men der findes en Samsung med DVB-T.
agfr skrev:Jeg har længe efterspurgt et TV med DVB-S til de frie Satellit-kanaler, og de er nu begyndt at komme, f.eks Sonys KDL-40ex505. Mit problem er så, hvorvidt jeg kan blive min gamle Nokia satellit-receiver kvit, hvis jeg samtidig skal have mulighed for at optage på min HDD/DVD-recorder. Altså kan signalet fra TV-tuneren overføres til optageren. I øjeblikket bruger jeg en scartudgang fra min Nokia-receiver, der overfører et analogt signal til min HDD-optager. Er der en sådan udgang på f.eks. det nævnte Sony-TV eller evt. andre.
Sony har iøvrigt ind til videre droppet at lave HDD/DVD-optagere med digitale tunere, men der findes en Samsung med DVB-T.
Hej
Der findes også TV i dag, med HDD optagelse via TV'ets USB stik. Derudover kan man i TV menu, vælge hvilket scart stik, der skal være monitor out. Jeg tror dog kun, at denne feature virker med TV tændt.
Men Panasonic og Samsung topmodeller, med dvb-s tuner, har også HDD optagelse via USB.
Af MF-DK
Det metode du nævner med scartudagangen tror jeg godt kan lade sig gøre, dog du vil være tvunget til at have fladskærmen tændt under optagelsen og indstillet på den rigtige kanal. En PVR vil måske lade dig slippe for at tv'et SKAL være tændt, Sony har dog ikke PVR så vidt jeg husker.
Noget andet, hvor har du hørt/set den Sony model skulle komme?
agfr skrev:Jeg har længe efterspurgt et TV med DVB-S til de frie Satellit-kanaler, og de er nu begyndt at komme, f.eks Sonys KDL-40ex505. Mit problem er så, hvorvidt jeg kan blive min gamle Nokia satellit-receiver kvit, hvis jeg samtidig skal have mulighed for at optage på min HDD/DVD-recorder. Altså kan signalet fra TV-tuneren overføres til optageren. I øjeblikket bruger jeg en scartudgang fra min Nokia-receiver, der overfører et analogt signal til min HDD-optager. Er der en sådan udgang på f.eks. det nævnte Sony-TV eller evt. andre.
Hej
Jeg har en 2 år gammel Sony HDD optager, med digitaltuner ( dvb-t ), dog kun mpeg2.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den indbyggede tuner kan ikke bruges til noget. Du får ikke optaget noget digitalt via TV'ets indbyggede DVB-S tuner uanset hvad. Det du sender ud gennem scart er analogt SD.

Hvis jeg var dig ville jeg også satse på et TV med mulighed for optagelse via USB i stedet. Det kunne være Panasonic V20.
Af agfr
Tak for svarene. Med hensyn til omtalte mulighed for optagelse via usb-stikket i nogle TV, hvordan foregår det ? Direkte på en usb-nøgle eller til en harddiskoptager, eller er der nogen hdd/dvd optagere, der kan tilsluttes på denne måde ? Ren harddiskoptager duer ikke, da jeg ind imellem har brug for at kunne trække det fysisk ud via DVD eller USB-nøgle.
Med hensyn til spørgsmålet om Sonys TV kdl-40ex505 har jeg set det i Sony-Center i Rosengaardscenteret i Odense. Det er vist kommet på det danske marked for en måneds tid siden. Alle modeller med modelnavne, der ender på 05 skulle have DVB-S.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen TV med indbygget optager, som giver dig mulighed for at hive optagelserne ud efterfølgende. Det er et af kravene til kopibeskyttelse. Filerne kan kun afspilles på det TV de er optaget på og kan ikke gemmes andre steder eller afspilles på andre enheder.
Af MF-DK
agfr skrev:Med hensyn til spørgsmålet om Sonys TV kdl-40ex505 har jeg set det i Sony-Center i Rosengaardscenteret i Odense. Det er vist kommet på det danske marked for en måneds tid siden. Alle modeller med modelnavne, der ender på 05 skulle have DVB-S.
Sjovt, samme sted var jeg for en måned siden, men der fik jeg at vide at jeg skulle vente yderligere et par måneder. Dengang havde de det ikke. Ventetiden må så være ovre nu. :)