Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niklasmayn
Hej folkens.
Jeg står og skal til at købe et tv, og har lidt problemer med at beslutte mig.
Valget står mellem:
Sony 40ex500 (Set til 5089,- bilka.dk)
Samsung 40c535 (Set til 4289,- bilka.dk)

Er det værd at bruge 800,- på 100hz?

Tv'et skal bruges til at se tv, Bluray film og spille fifa på ps3.

Grunden til at jeg er nede i lav budget tv'ene, er fordi at teknologien boomer og jeg garanteret skal have det skiftet ud inden for et par år.

På forhånd tak.
Niklas
Af THM
sony's 100hz skulle være ganske hæderligt og kan derfor være brugbart når du f.eks. ser sport. men husk det skal slås fra for at se bluray korrekt.
jeg vil i denne prisklasse anbefale pana 42X20E til ca.3700 her får man et tv der billedmæssigt er på højde med sonyen, og som har et lavt inputlag, hvilket er en fordel når der games....
Af niklasmayn
x20 tiltaler mig ikke designmæssigt.

Jeg vil gerne have i forholder jer til de to modeller.
Tak!
Af Steen Bay
Nok tvivlsomt om 100Hz er merprisen være. Du kan se tests at de to TV (de engelske C530/EX503 versioner) på hdtvtest.co.uk
Af BrianH
niklasmayn skrev:Hej folkens.

Jeg står og skal til at købe et tv, og har lidt problemer med at beslutte mig.
Valget står mellem:
Sony 40ex500 (Set til 5089,- bilka.dk)
Samsung 40c535 (Set til 4289,- bilka.dk)

Er det værd at bruge 800,- på 100hz?
Hvis du mener opdateringsfrekvensen er det eneste der er forskellen på de to tv, så synes jeg det er ligemeget hvad du køber.
niklasmayn skrev: Grunden til at jeg er nede i lav budget tv'ene, er fordi at teknologien boomer og jeg garanteret skal have det skiftet ud inden for et par år.

På forhånd tak.
Niklas
Det var da en dum begrundelse til at købe billigt (selvom de nævnte tv er gode). Om et par år går der yderligere et par år før "teknologien boomer" og du vil igen købe billigt bras med samme begrundelse, og igen næste gang, og næste...
Af niklasmayn
Det med de 100hz var den forskel jeg lige kunne se.
Derfor ville jeg høre jer, der har mere forstand på det end jeg, om hvilket tv i ville anbefale.

Jeg venter med at smide mine penge til der kommer OLED tv på markedet.

Fokus på mit spørgsmål.
Af Gaco
Sony'en er pengene værd efter min mening. Der er en grund til at den er på anbefalingslisten over TV til stuen :)
Af niklasmayn
Nogle der har erfaring med skærmen fra samsung :)?