Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Dette er en fortsættelse denne tråd, da den løb lidt af sporet og nu lever sit eget liv:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17360

Jeg søger et TV med Ambilight (derfor Philips) og er blevet guidet til en 7605H, pt denne:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2589357/ ... 46PFL7605H

7665 vs. 7605... same-same?
Jeg har i dag været en tur i El-giganten for at tage et kig på dyret. Der havde de en lignende model kaldet 7665H, som er små 5k dyrere, og umiddelbart kun marginale forskelle, som ramme. Er de to praktisk taget samme skærm, eller er der noget, som jeg har misset?
http://www.pricerunner.dk/pc/2/TV-Produ ... 57=2589357

Forskel på 7665/7605 og 8605
Mere interessant. Lige over og under hinanden hang en 7665 og en 8605 (mener jeg den hed). Det virkede til, at billedet var skarpere på 8605 og mere blødt på 7665. De afspillede samme testvideo. Kan der bare være tale om indstillinger? Jeg tror ikke, at det kommer til at betyde så meget for mig, jeg fokuserer kun på om det flimre ved panorering (hvilket ingen af dem gjorde).

Surround receiver
Forstod noget om, at da der er HDMI med 1.4, så kunne man tilslutte en surround receiver med bare et kabel. Nogen der kender en surround receiver, der kan anbefales? Gerne en Philips, som vil skrue lyden op og ned, når man bruger fjernbetjeningen til fjernsynes, så der ikke skal bakses med to stk. under TV-kigningen.

Tak for jeres tid. Jeg læser alt med stor fornøjelse.

Hilsen Anders
Af lennon
Uden at kende de specifikke modeller er jeg overbevist om,at det handler om indstillinger . Det eneste du får ud af en sammenligning af skærme i butiksmiljø - er indtryk af design,brugerinterface og remote .
Af siccio
Har selv studeret 7605-7665 modellerne da de lå på Philips hjemmeside, nu har de tilsyneladende fjernet 7665 modellen igen?
Hvad forskellen er som også nævnt af Lennon kan være ramme design fjernbetjening, og eventuelt 5 watt mere til lyden.
Vil ikke umiddelbart tro forskellen er 5000,- kr bedre, men da det er designet du samtidigt går efter kan det jo godt være du bedre syntes om 7665 modellen.
Glæder mig faktisk til at høre hvad du køber, samt nogle bruger erfaringer fra dig.
Venter selv spændt på 9705 modellen, men syntes faktisk 7000 serien ser fed ud.
Held og lykke med valget af model herfra.
Af JA
siccio skrev:Har selv studeret 7605-7665 modellerne da de lå på Philips hjemmeside, nu har de tilsyneladende fjernet 7665 modellen igen?
Hvad forskellen er som også nævnt af Lennon kan være ramme design fjernbetjening, og eventuelt 5 watt mere til lyden.
Vil ikke umiddelbart tro forskellen er 5000,- kr bedre, men da det er designet du samtidigt går efter kan det jo godt være du bedre syntes om 7665 modellen.
Glæder mig faktisk til at høre hvad du køber, samt nogle bruger erfaringer fra dig.
Venter selv spændt på 9705 modellen, men syntes faktisk 7000 serien ser fed ud.
Held og lykke med valget af model herfra.
Måske et besøg mere i butikken....

Jeg foreslår du sætter begge således:
- Normal menuen
- Farve på 50
- Kontrast og lys på 65
- Skarphed på 2
- Farvetemperatur på normal
- Slå alt andet fra, også 100/200 Hz etc

Bemærk at 8000 i år, som jeg har hørt det, har halvblank front, dvs reflektioner ift 7000.

Du må også regne med billedet på 8000 er bedre end 7000, Philips kører en stram prisdifferentiering - betaler man mere får man mere.
Af Kratz
For lige at vende dit spørgsmål til receiver.
Ved ikke om Philips overhovedet producerer receivere?
Hvis de gør, er det i hvert fald ikke nogen som gør så meget væses af sig selv.
Jeg ville kigge efter noget andet hvis jeg var dig (og eventuelt skaffe en multi fjernbetjening hvis du ikke gider at have for mange liggende).

Hvad er dit budget?
Af tillebeck
Hej. Beklager den lange tid inden feedback.

Jeg venter med receiver, der er faktisk fint lyd i 7605. Jeg endte med at købe en 46" for ca. 10.500,-

Skærmen:
Fint. Ingen kommentarer. Lidt genskin pga. placeringen, men det er sløret genskin, da det er en mat skærm. I mit tilfælde (pga. placering overfor vindue) er mat skræm det rigtige valg.

Boot/opstart:
Tænk at man skal boote et fjernsyn. Fra jeg tænder, så kommer der først et Philips billede. Så kommer TV-billedet bagefter. Er lyden høj, så går der lige lidt tid inden TV'et er klart til at jeg overhovedet kan skrue ned for lyden. Eller skifte kanal for den sags skyld... Måske en deltalje, men irriterende, når der er små sovende børn i stuen og man tænder lige midt i en actionfilm eller noget andet larm.

Farve:
Jeg plejer at se film på en bærbar, så jeg troede ikke, at jeg ville have nogen mening om farver. Men jeg er enig i anmeldelser, at også mine rimelig ukritiske øjne synes der er for mange farver på denne model. Jeg har prøvet at køre en guide til bedre indstilling, men det hjalp ikke så meget. Jeg kan kun se, at der er for meget skrald på, men kan ikke selv tune det ind til noget bedre. Fjernsynes flyttes snart til et sted med digitalt signal (DVB-C) og så må jeg få noget hjælp til indstilling derefter.

Lyd:
Rigtig god. 3 standardindstillinger, hvor de to yderligere (meget diskant på den ene og meget bas på den anden) er til grin. Dvs. sådan set kun ét reelt valg, nemlig den midterste, og den er heldigvis rigtig god.

Ambilight:
Ikke det store WOW, når det bruges, men om aftenen, så bliver skærmen helt lille, når jeg slukker for det. Kunne nok godt klare det med en lille lampe bag fjernsynet, men det er da ret fedt. Dog ikke så fedt, at jeg slet ikke vil overveje modeller uden i fremtiden.

Text-TV:
Næsten håbløst! Der skal to klik(!) til at komme til tekst-tv og det virker til at være enten-eller. Går jeg til side 300 og klikker over på fjernsyn, så starter den forfra på side 100 ved næste dbl. klik for at komme til tekst-tv! Dvs. ingen hukommelse af hvilken side du var på. Jeg kan heller ikke lægge tekst-tv transparent ovenpå det alm. TV-billede.
Alt i alt: ikke ok!

Billeder via USD-disk
Jeg smed min telefon på via USB og kunne se bilelder, men ikke 3gp videoer. Det er "næsten" bare mpeg-4 og burde have været med, hvis fjernsynes skulle bruges til at vise privat photoes fra telefoner mm. Kan ikke browse hurtigt gennem billeder. Er der 400 billeder i en mappe, så afsæt en del tid til at nå ned til bunden.
- Jeg vurderer dette til tæt på ubrugeligt, og intet af hvad fjernsynet leverer vil kunne stikke, at slutte en lille computer til i stedet for. Med en computer kommer der også surf m. rigtig browser ind i stuen.

Samlet vurdering:
Jeg er faktisk noget skuffet over skærmen.
- Styring af text-TV er næsten bedre på alle andre TV jeg har set i mit liv.
- Det tager tid at kunne tilgå menuerne efter boot.
- Billedet er ALT for farvemættet (dette kan sikkert justeres)
- Lyden er god :-)
- Billedet er godt og præcist
- Ambilight er en cool gimmick at have

Jeg købte et Philips i stedet for LG's SL8000 og jeg er ikke sikker på, om jeg ikke var blevet gladere for SL8000, da det er pænere. Og eneste pris havde været Ambilight mod at få bedre features.

Hilsen Anders
Af THM
lyder ikke helt godt med text tv og opstarten af tv'et er da vildt uhensigtsmæssig, underligt hvis det ikk kan ændres i menuen.
forstår iøvrigt ikke at tv producenter(udover panasonic) ikke laver i det mindste en god standard billedindstilleng :s
Af skodmus
Hej Anders

Kan du be- eller afkræfte at stikkene vender bagud?

Hvis ja, hvordan vurderer du så mulighederne for at hænge TV'et op på væggen?

Derudover lyder du forholdsvis utilfreds med Philips. Skal man forstå det sådan, at du vil anbefale, at man ikke købte netop det TV? Har nemlig selv overvejet netop det TV (37"), for jeg synes alligevel, at det ambilight kunne være lidt sjovt ;)

På forhånd tak!

Mvh.
Af Talic
Jeg står faktisk samme sted, og skal have købt det Philips 7000.

Så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at være når det kommer ind for ens egne fire vægge.

Plus det er jo altid lidt sjovt at få prøvet det Ambilight af.