Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nemopilot
Køber et LG 42SL8500 hos Getmore til 6392.-
Det viser sig desværre det er fejlbehæftet ved modtagelse ”DAO”
(Dead of arrival) og jeg er bekendt med jeg så kan bede om en ombytning
hvilket jeg ytrer ønske om. Her får jeg det svar at det ikke er Getmore men
LG selv der skal afgøre dette og returnerer så tv’et til Getmore.
Der oprettes en reklamations sag med tilhørende sags nummer og jeg kontakter
efter et stykke tid LG for at høre om mit ønske kan efterleves og bliver mødt
med undren da de intet kender til sagen. Jeg får den forklaring at de ikke supporterer
Getmore grundet parallel import og ej heller slutbruger hvis de har købt hos Getmore.
Jeg er altså blevet stukket en lodret løgn hos Getmore der altså selv og alene skulle
afgøre sagen. Jeg modtager senere tv’et fra reparation der altså ikke har været i hænderne på
LG som jeg tidligere ellers havde fået at vide. Det viser sig da også det i stedet har
været i u kyndige hænder da det dels er samlet forkert og ridset og skrammet
flere steder. Da jeg selv er tidligere Radio & TV mekaniker og godt ved hvordan
kunders apparater bør behandles tager jeg nærbilleder og mailer disse til Getmore.
Jeg bliver bedt om at returnere på ny og får at vide man vil gå til LG med sagen og
reklamere overfor værkstedet (endnu en ny løgn). Da jeg denne gang ingen reklamations
nummer får rykker jeg flere gange og kommunikationen via mail er tilsyneladende
brudt trods løfte om svar indenfor 72 timer. Ved telefonisk henvendelse over en periode
på 5-6 uger til deres support bliver jeg af forskellige Getmore ansatte spillet bold
med og alle har en ny og modstridende forklaring. (flere løgne).
Efter trusler om politianmeldelse får jeg beskeden at tv’et er blevet væk.
Jeg nægtes krav om øjeblikkelig erstatning og Politianmelder herefter Getmore.
Efter endnu et stykke tid i dyb fortvivlelse får jeg den kedelige mailbesked fra dem
at Told & Skat har konfiskeret deres varelager og lukket deres bank konto.
Det kunne se ud som en ny konkurs er forestående og mange kunder inkl. mig selv
kan forvente at komme i klemme og tabe deres penge.
Firmaet Getmore er det mest berømte og berygtede firma på nettet,
desværre altså ikke for noget godt. Nettet sværmer da også med information
om gentagne konkurser og svindel. Jeg kan KUN PÅ DET KRAFTIGSTE advare alle forbrugere
om dette foretagende, hold jeg langt væk og køb alle andre steder.

En der har mistet 6392.-
Af mhca
Jeg har ikke selv erfaring med Forbrugerrådet, men jeg ville forsøge at høre dem, om du ikke ved hjælp af dokumentation kan sørge for, at du bliver tilgodeset ved konkurs-opgørelsen af Getmore, så du ikke mister pengene.

Jeg har holdt mig fra dem de seneste år efter at flere historier er kommet ud omkring dem. Usselt firma, og utroligt at de har fået lov at køre videre så længe.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En trist histore, men du er nok desværre ikke den eneste der lige nu sidder fast i systemet pga. Getmores problemer hos Told & Skat.
Af Crax
Troede først du ville spørge om omtalte butik var et OK sted at handle, og gik derfor herind for at svare, at de meget ofte har være kritiseret forskellige stedre for at levere mangelfuld service/support. Er selv blevet ramt af det for nogle år siden, og det er trist at de ikke er blevet bedre.

Ærgeligt at du allerede selv sidder med 'håret i postkassen' - håber du får dine penge igen på en eller anden måde.
Af kskruger
Jeg ville kontakte Told & Skat hurtigts muligt og forhøre hvordan du står, fortæl din historie, måske kan de hjælpe dig, Synes ikke du skal give op. Før alle mulighedder er brugt.

Måske han e-mærket hjælpe dig, Getmore var med i e mærket indtil Told og Skat fik dem lukket.
http://www.e-maerket.dk/sw100.asp
Af SLL
Jeg føler med dig mhca :(

Ligeså længe jeg kan huske, har Getmore været yderst problematiske, mangelfulde mht. support og kundens ret i DOA sager, rep. sager. Det er ikke noget nyt, bare søg lidt på google eller læs under forhandler forummet.

Så selvom deres priser nogen gange kan være forlokkende, og deres hjemmeside er flot og informativ, så skal man holde sig langt fra dem.

Jeg har også prøvet, at få en DOA monitor fra Getmore. Og jeg måtte true med bål og brænd, kontakte edbpriser osv. før jeg fik mine penge. Det tog 1-2 måneder hele forløbet.

Men i dit tilfælde med told & skat, måske en konkurs, der ser situation nok lidt værre ud, desværre.

SLL
Af MF-DK
Av, er der nu IGEN ballade med den butik.
Tv'et blev væk hos dem??? Amen...det bliver værre og værre.
Har selv været havnet i deres langsommelig betjening en gang. Dertil også lært herefter at holde mig væk.
Konkurs er bestemt ikke godt hvis det sker. Jeg kan kun sige at hvis du nogensinde finder veje der kan gøre sagen lidt lysere, gør endelig brug af dem. Folk herinde har allerede kommet med gode råd. :)
Af kskruger
nemopilot, du må gerne vende tilbage, hvis der kommer nyt i din sag.
Af Shutdown
Nu er jeg selv ret ny herinde, men er kommet meget på diverse pc fora, især HWT.DK og derinde er det almindeligt kendt at getmore er et fuskerforetagende. De der alligevel har handlet derinde mod bedrevindende for at spare feks 100kr er altså helt selvforskyldt når de nu står med varer uden garanti, og de har da ingen medlidenhed herfra. Det er da synd for dem der ikke vidste noget, men man skal altså ikke have fulgt specielt meget med i medierne for at vide besked omkring getmore. ;;)
Af mhca
SLL skrev:Jeg føler med dig mhca :(
Tak tak, men det er nu ikke mig, der har været uheldig :-)

Jeg har personligt flere gange måtte rode med enten RMA eller fortrudte køb o.l. også efter de 14 dages fortrydelsesret.
Det er altid lykkedes mig at få fornuftig nok behandling af Getmore. Jeg tvivler på, at det kun har været min saglige og høflige måde at behandle problemerne på, når jeg har hørt, hvor langt ude at Getmore har været.

Jeg håber for trådstarter, at der kommer en god slutning på historien.
Af SLL
Ups sorry mhca, jeg mente nemopilot. Men vi har nok allesammen været der :-)

SLL