Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Groggy
Hej folkens.

Har siddet herinde de sidste par dage og kigget rundt på tv. Skal købe et 40-42" tv til ~10k. Har kig på LG 42LE850N men overvejede hvad forskellen er fra dét og til LE8500? har googlet lidt, men er nok ikke lige verdensmester til det inden for tv-området endnu. Håber nogen kan hjælpe mig, da der alligevel er lidt forskel i prisen.
42LE850N
42LE8500
Af Sylvest
LE850N er den nordiske model, så her er de indbyggede tunere dvb-t og dvb-c tunere testet af med nordiske leverandører som fx yousee, stofa, boxer etc.

LE8500 er en international udgave, hvis du har fundet den på danske webshops så er den parallel importeret og det er ikke til at sige om den oprindelig er tysk, engelsk, eller noget helt tredje.
Af Groggy
ahh ja. Giver god mening. Så er det nok bedst at holde sig til N modellen. Tak for det hurtige svar :)
Af Soma
Jeg har 42LE8500 og den fungerer helt fint med dvb-c og yousee kan jeg fortælle. Men har selvfølgelig ikke den nordiske garanti men har da sparet en del på det
Af Steen Bay
Lidt forvirret nu.. hedder den 'internationale' udgave af LE850N ikke LE8900?
Af Sylvest
Steen Bay skrev:Lidt forvirret nu.. hedder den 'internationale' udgave af LE850N ikke LE8900?
Det er muligt. Jeg har også set det hedde LE8999

Forskellige markeder = forskellige produktnumre, men samme tv af udseende, der kan dog være forskellige komponenter inden i, eksempelvis forskellige tunere.
Af Morten_J LG
Hej,

Iler lige til med en hjælpende hånd vedrørende modelnumre - det er korrekt at den internationale model hed LE8500. LE8900 er så vidt jeg er orienteret kun en model der er at finde på det engelske marked, grundet Freeview certificering og naturligvis anden strømforsyning.

Håber det hjælper evt. tvivlsspørgsmål - ellers spørg gerne igen!
Af Carmarlin
Hej.

Står foran at skulle købe ny fladskærm og har et godt øje til LG 42LE850N.

På CineMagic forhandler de både den nordiske og europæiske model, sidstnævnte til "blot" 9998,- kr.

De oplyser at de er 100% identiske på nær den danske manual som følger med N modellen. Ellers har de samme tunere, specifikationer og dansk menu.

http://www.cinemagic.dk/shop/42-lg-42le850n-6293p.html
Se under "Peter anbefaler:"

Er der overhovedet noget i vejen for at købe den europæiske model?
Er der en speciel nordisk LG garanti som godtgør merprisen? Det er jo en dansk forhandler så der er automatisk 2 års reklamationsret.

Og sidst - er der evt nogle som har LE8500 modellen som kan bidrage med erfaringer med denne?