Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NintendoB
Hej alle sammen.

Så blive jeg også plasma ejer men hold da kæft for et lokum af et tv sådan et 63" tommer er i forhold til det 42" tommer jeg hade før :D her er lidt info på nogen af de ting jeg har oplevet med tvet ind til nu :

----------------------------------------------------------
Positiv +

Super flot billede.

Ingen døde pixels.

Ingen retentionsproblemer.

Negativ -

3D Briller mister forbindelse til tvet under film (periodisk).

Lyse vandrette striber på tværs af skærmen - billede her er låndt fra dennisthomsen.dk men viser meget godt hva jeg selv opliver :
http://dennisthomsen.dk/wp-content/uplo ... tripes.jpg .

Tvet buzzer en del under mørke scener.
---------------------------------------------------------------------------
Er enlig glad nok for tvet men kan nogen sige mig om et tv som fra start af buzzer en del, Bliver sådan noget bedre med tiden eller værre ?.

Det med 3D brillerne som mister forbindelse har andre oplivet dette ?.

De lyse vandrette striber som jeg ser på skærmen de ødelægger en del af helhedsindtrykket syntes jeg men kan man kom dem til livs på nogen måde ?.

Eller skal man bar lære at live med dem eller hvordan ser i andre på det problem vis det da er et problem ?.
Af bleze
Det er normalt at brillerne mister forbindelsen. Samsung kommer med nye briller senere. Om det afhjælper problemet ved jeg ikke. Fremtiden vil byde på briller der bruger radio bølger i stedet for lys spår jeg (nVidia 3D Vision kommer med dette nu).

De vandrette striber er normalt på plasma (dette er mit 7 plasma TV og synes at kunne huske dem på alle sammen). Klart man lægger mere mærke til dem på en 63". De kan ikke fjernes på nogen måde.

TV'et buzzer mindre end sidste års model. Nu er det ikke ulideligt mere, men det er der. Har ikke generet mig endnu i de få film jeg har fået set. Husk at bruge Dennis' kalibrerede værdier. De kan nok hjælpe lidt.
Af NintendoB
bleze skrev:Det er normalt at brillerne mister forbindelsen. Samsung kommer med nye briller senere. Om det afhjælper problemet ved jeg ikke. Fremtiden vil byde på briller der bruger radio bølger i stedet for lys spår jeg (nVidia 3D Vision kommer med dette nu).
Vis det er normalt at brillerne mister forbindelsen for tid til anden så vil jeg da mene at samsung har et problem her

Man kan jo ikke sidde og se en hel film på den måde det er jo ikke til at holde ud at se på så vis det er som du siger normalt at brillerne mister forbindelsen så er det en ommer Samsung !!

Så må de sq send mig nogen af de nye briller når de kommer eller bar nogen der dur for det jeg opliver med mine briller ja det gider jeg ikke at se på i længden...
Af bleze
Jeg er helt enig. Det er en ommer og kan umuligt have været testet i mere end 2.5 sekund.
Jeg har ikke købt flere briller netop fordi rygtet siger der kommer nye og bedre snart (Q4).
Jeg er meget nysgerrig om dette problem er fixet og om crosstalk bliver bedre og billedet mere lysstærkt.
Af viol8r
Sker det på bestemte scener i filmen? F.eks. ofte ved lyse scener?

Flere har nævnt, at det hjælper at sætte dække sensoren på brillerne lidt (f.eks. med et lille stykke tape), da de kan være overfølsomme. Evt. skru lidt ned for lysstyrken på skærmen i 3D mode.

Har dog selv intet problem haft, men har også kun brugt 3D meget lidt.
Af Lambertsen
Nu er jeg selv meget tæt på at anskaffe mig et af samsungs nye plasma modeller, dog kun 50" da lejligheden ikke rigtig kan rumme 63" :P

Men et spørgsmål angående de "lyse vandrete streger" hvornår ser man dem, er det når man ser film osv. ?
eller er det når der kommer firkantede objekter som vist på billedet fra Dennis hjemmeside ?
eller er det noget man kan spotte hele tiden, hvis man kigger nøje efter ? :D
Af NintendoB
viol8r skrev:Sker det på bestemte scener i filmen? F.eks. ofte ved lyse scener?

Flere har nævnt, at det hjælper at sætte dække sensoren på brillerne lidt (f.eks. med et lille stykke tape), da de kan være overfølsomme. Evt. skru lidt ned for lysstyrken på skærmen i 3D mode.

Har dog selv intet problem haft, men har også kun brugt 3D meget lidt.
Jeg sad og så avatar hvor jeg kørt 2D til 3D men jeg oplivet ikke at det var i nogen bestemte scener i filmen at den var gal dog syntes jeg at det kunne være vis man lige kort kom til at se væk fra skærmen for derefter at rette blikket hurtig tilbage igen og vis man ikke sad 100% stille.

Jeg har to briller begge hade problemer med at hold kontakten til tvet under filmen.

Jeg så ikke hele filmen færdig for det gad jeg ikke under de forhold...
Af viol8r
Lambertsen skrev: Men et spørgsmål angående de "lyse vandrete streger" hvornår ser man dem, er det når man ser film osv. ?
Du ser dem kun hvis du f.eks. har menuer eller lignende skarpe blokke på skærmen. Til almindelig film/tv brug vil du aldrig se det. Heller ikke ved undertekster er min erfaring.
Af NintendoB
Lambertsen skrev:Nu er jeg selv meget tæt på at anskaffe mig et af samsungs nye plasma modeller, dog kun 50" da lejligheden ikke rigtig kan rumme 63" :P

Men et spørgsmål angående de "lyse vandrete streger" hvornår ser man dem, er det når man ser film osv. ?
eller er det når der kommer firkantede objekter som vist på billedet fra Dennis hjemmeside ?
eller er det noget man kan spotte hele tiden, hvis man kigger nøje efter ? :D
Du ser dem ikke under film men trækker du en menu box fram på skærmen eller ligger og roder rundt på din ps3 menu så ser du dem men ikke under almindelig brug altså hvor du bar ser tv eller film..
Af Lambertsen
Det var da altid noget, så er jeg mere rolig :D
Venter spændt på testet der burde være kommet op her i ugen..

Hvor meget synes i tv'et buzzer, når i f.eks sidder og ser normalt tv med normal lydstyrke, er det så noget man bemærket ?
og vil problemet måske være knap så galt på 50" versionen ? :P
Af Nosferatu
Stod og kiggede kort på 50" i Elgiganten og syntes skærmen var lidt mørk/lyssvag i det.
Det kunne jo være indstilling, og den megen lys i butikken.
Men flere nævner lyssvag skærm.
Så jer der har købt...
Er det et problem med denne model?
Af NintendoB
Lambertsen skrev:Det var da altid noget, så er jeg mere rolig :D
Venter spændt på testet der burde være kommet op her i ugen..

Hvor meget synes i tv'et buzzer, når i f.eks sidder og ser normalt tv med normal lydstyrke, er det så noget man bemærket ?
og vil problemet måske være knap så galt på 50" versionen ? :P
Altså når jeg ser film på tvet med normal lydstyrke så høre jeg ikke tvet buzzer men skruer jeg helt ned så høre jeg det tydeligt også selvom jeg sidder 4 meter væk! Men det kræver så også at tvet er skruet helt ned for jeg kan høre det så langt væk og i det hele taget ;)

Men lad os nu se jeg syntes ikke jeg har lagt så meget mærke til støjen her i dag men om det bar er fordi jeg har vænet mig til støjen eller fordi tvet bar skal køres lidt til ja det ved jeg ikke helt i nu.

Tror ikke der er den store forskel på om du køber 50" versionen fram for 63" udgaven vis vi snakker plasma buz...
Af Optikeren
Jeg fik for ca. 1 md. siden leveret 50" modellen, kanont TV.

Jeg har prøvet at have det tændt et par gange stort set hele dagen, det vil sige fra ca. 7.00 til ca. 23.00 om aftenen, de sidste par timer kunne jeg svagt høre en summen hvis jeg stillede mig helt hen til tv'et.

Efter at det havde stået på tv2 news en del timer, kunne jeg svagt se nede i bunden lidt retention fra deres news linie og deres logo, men efter at have skiftet kanal og den havde kørt et par minutter var det hele væk igen.

Umiddelbart er der ikke skyggen af lyse striber på min skærm. :-)
Af NintendoB
Optikeren skrev:Umiddelbart er der ikke skyggen af lyse striber på min skærm. :-)
Heller ikke vis køre en menu box på skærmen eller bladre rundt i en ps3 menu vis du da har sådan en (Ps3) ?
Senest rettet af NintendoB 04 sep 2010, 23:57, rettet i alt 1 gang.