Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PF
Ja, det er sgu et godt spørgsmål, for jeg har godt nok svært ved at definere hvad løsningen på mit problem kan være. Den bedste løsning vel og mærke, da der findes 1001 løsninger i form af Medie Centre osv.

Jeg har en Ps3 som jeg bruger til at afspille alle mine film. Dem på DvD, Blue-Ray og dem jeg har på computeren. Jeg havde indtil fornylig overført mine film på computeren over til min eksterne harddisk. Den røg dog på gulvet forleden og er nu kaput, så jeg leder efter en ny løsning.

Mine problemer:

Vil gerne have noget til netværket, så jeg ikke skal tage en ekstern harddisk fra min Ps3 og sætte den til min PC, hver gang jeg skal overføre noget.

Jeg vil gerne have mulighed for at kunne rippe mine DvD, Blue-Rays osv. Og afspille dem på min Ps3 eller andet. Jeg er fuldstændig ligeglad med menuer.

Det virker sgu lidt rodet det her, men det er godt nok også svært at forklare
Af trykkertor
Du leder efter noget der er gratis.
PS3 Media servier.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver ... e&can=2&q=

Den streamer live alle mine film, musik og billeder fra computer til PS3.
Du får surround, DTS, kan spille mkv-filer og hele molevitten.

Programmet er meget enkelt i brug, og din PS3 bliver en fuldstændig mediaafspiller der spiller lige det du ønsker på fra din pc over netværk.
(Den ripper ikke dvd-er. Det må du bruge et andet program til).
Og der anbefales kabelnetværk hvis du skal se HD-filer. Trådløs kan blive utilstrækkelig til sådan nogle store filer.

http://www.youtube.com/watch?v=w6Ku1hl5_vw
Af mhca
Som jeg forstår dit spørgsmål, så efterlyser du blot en erstatning til din ødelagte eksterne harddisk, men gerne noget, som kan fungere over netværket.

Jeg vil mene, at det blot er en NAS, du skal have fat i, hvori du kan have 1 eller flere harddiske siddende i.

Der er en anden tråd her i forummet hvor Synology og Qnap nævnes som klart de bedste mærker.

En NAS kan forbindes til det kablede netværk, alternativt trådløst, hvilket ikke er lige så optimalt. Ved at have den på netværket kan den tilgås af alle enheder, såsom PS3, computer og TV.
Jeg har ikke selv meget erfaring med det, men typisk vil et drev i en NAS i Windows blot kunne tilføjes som netværksdrev. Jeg ved ikke, om du bliver nødt til at benytte DLNA funktionalitet e.l. for at bruge den på PS3'eren, altså ikke helt så enkelt som en USB-harddisk.

Ang. ripning af DVD'er osv. så findes der mange forskellige metoder og programmer. Det er lang tid siden, at jeg har rodet med ripning til ISO-filer o.l., så her kan jeg ikke råde dig.

Mvh. Martin
Af PF
trykkertor skrev:Du leder efter noget der er gratis.
PS3 Media servier.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver ... e&can=2&q=

Den streamer live alle mine film, musik og billeder fra computer til PS3.
Du får surround, DTS, kan spille mkv-filer og hele molevitten.

Programmet er meget enkelt i brug, og din PS3 bliver en fuldstændig mediaafspiller der spiller lige det du ønsker på fra din pc over netværk.
(Den ripper ikke dvd-er. Det må du bruge et andet program til).
Og der anbefales kabelnetværk hvis du skal se HD-filer. Trådløs kan blive utilstrækkelig til sådan nogle store filer.

http://www.youtube.com/watch?v=w6Ku1hl5_vw
Tak for dit input, men jeg har skam prøvet Ps3 Media server og kunne ikke få den til at fungere med undertekster ved mkv filer :(
Af PF
mhca skrev:Som jeg forstår dit spørgsmål, så efterlyser du blot en erstatning til din ødelagte eksterne harddisk, men gerne noget, som kan fungere over netværket.

Jeg vil mene, at det blot er en NAS, du skal have fat i, hvori du kan have 1 eller flere harddiske siddende i.

Der er en anden tråd her i forummet hvor Synology og Qnap nævnes som klart de bedste mærker.

En NAS kan forbindes til det kablede netværk, alternativt trådløst, hvilket ikke er lige så optimalt. Ved at have den på netværket kan den tilgås af alle enheder, såsom PS3, computer og TV.
Jeg har ikke selv meget erfaring med det, men typisk vil et drev i en NAS i Windows blot kunne tilføjes som netværksdrev. Jeg ved ikke, om du bliver nødt til at benytte DLNA funktionalitet e.l. for at bruge den på PS3'eren, altså ikke helt så enkelt som en USB-harddisk.

Ang. ripning af DVD'er osv. så findes der mange forskellige metoder og programmer. Det er lang tid siden, at jeg har rodet med ripning til ISO-filer o.l., så her kan jeg ikke råde dig.

Mvh. Martin
Tak for dit forslag. En NAS kan dog ikke rigtig hjælpe mig i det her, da den ikke muliggør afspilning af mkv filer, da jeg stadig skal bruge min Ps3 til at afspille med hvis det er en NAS.
Af Lykkegard
Jeg har selv anskaffet mig en Western Digital TV Live HD. Den afspiller alle mine .mkv film over kablet netværk uden problemer. Den loader også undertekster.

Jeg er selv rigtig tilfreds med den :)

Det er muligt at sætte en ekstern harddisk til via USB. Når WD TV Live HD er tændt, vil denne harddisk fungere som et netværksdrev. Du kan let smide film over på den fra din computer. Enkelt!
Af PF
Mange tak for svarene, og en WD TV virker også rigtig fin Lykkegard, men jeg tror sgu at jeg går efter en Popcorn Hour. Det virker som om at den kan stort set det hele, tilbyder 5,1 Surround samt har et lækkert interface.