Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af futura
Hej!

Jeg er meget ny inden for dette område og kæmper med, at få sat mig ind i alle tingene.

Jeg har et Samsung LED UE46b7070 TV og vil gerne afspille en film (MKV fil) via usb nøgle.

Jeg får fint billed på, men ingen lyd. Jeg ved at tv´et understøtter filtypen, men ikke lydformatet. (Vist nok Dts)

Spørgsmålet er så om jeg kan gøre noget ved denne mkv fil, for at trække lyden ud i noget tv´et understøtter - og uden det går alt for meget ud over billedkvaliteten.

Kort sagt - hvad gør jeg, så jeg opnår det bedst mulige resultat når jeg har denne MKV fil.?!?

Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig lidt på vej. O_O
Af netfors
Hvis du har et anlæg, eller en forstærker der understøtter DTS, kan du prøve at køre lyden ud fra tv til anlæg. Dette gøres normalt med et coax kabel!

Ellers er en anden løsning at afspille en mkv fil med en medie afspiller, som f.eks popcornhour. Den kan konvetere dts lyd til analog, så du ikke behøver en digital dts forstærker!
Af RogueAgent
.mkv er ikke et filformat som sådan - det er en såkaldt container (ligesom .avi), der i princippet kan indeholde hvadsomhelst. Så selvom dit tv formelt understøtter .mkv så kan den godt indeholde formater (i dette tilfælde lyd) som dit tv ikke undstøtter.

Du kan sammenligne det lidt med hvis du vil åbne en zip-fil på din computer. Du kan måske godt åbne zip mappen, men det er ikke i sig selv en garanti for at du vil kunne åbne de dokumenter/filformater der ligger indeni, hvis ikke du har det rigtige software installeret.
Af futura
Hej Alle!

Jeg gir op. Nu har jeg siddet hele dagen, får at finde en løsning, men intet har hjulpet endnu.

Jeg har prøvet diverse convertere og splittere, men enten har de ikke virket eller osse har det virket som om en evt. konvertering ville tage mellem seks og otte timer. Kan det ha sin rigtighed.?

Måske det bare er mig der ikke får lavet de rigtige indstillinger.

Det skal lige siges, at al den software jeg har prøvet har været freeware.

netfors.: Tak for dit svar. Jeg havde egentligt gået og luret på Onkyo´s nye TX-nr708. Mon det kan løse problemet?

trykkertor Tak for dit svar. Jeg har prøvet mkv2vob som du foreslog, men en konvertering ville tage det meste af en dag - så det ud som om. Har du erfering med den og hvordan det skal sættes op?

RogueAgent Tak for dit svar - ku være fedt hvis du lige havde en løsning på mit problem osse. ;)

- tror jeg må prøve med den forstærker...!!!
Af Simondog
Jeg har købt en WD TV Live.. Den afspiller alt :)
Af RogueAgent
futura skrev:RogueAgent Tak for dit svar - ku være fedt hvis du lige havde en løsning på mit problem osse. ;)
Well, nu var mit indlæg blot tænkt som et forsøg på at forklare hvorfor dit TV ikke kan afspille lyden.

Der er reelt kun 3 løsninger på dit problem, hvoraf de 2 allerede har været nævnt:

1) Konverter dine filer til noget dit TV kan afspille
2) Brug en extern medieafspiller som f.eks. WDTV eller Popcorn Hour, evt. en bærbar PC med hdmi udgang
3) Håb på at der kommer en firmware opdatering til dit TV som gør det muligt at afspille flere formater.

Personligt ville jeg foretrække 2), da det er den eneste løsning der løser problemet med det samme.
Af futura
Hej RogueAgent.

Det var heller ikke for, at "vrisse" :) Jeg er kun glad for, at nogen overhovedet tager sig tid til at komme med deres besyv.

Jeg har talt med den såkaldte Samsung support om hvordan det kunne være, det med den manglende lyd. Og han sagde ligesom du, at det var fordi tv´et ikke understøttede DTS.

Og så sluttede han osse lige af med denne her.:

Citat - " Ønsker du at se en bluRay film på TV'et, så brug venligst en original film". Bum færdig.

Tak for hjælpen, hr. "support" :p

Nå, men jeg vil se lidt på sådan en ekstern afspiller, som osse Simondog nævner.

Men tak for alle svar der er løbet ind. Jeg skal nok få det til og virke. 8)
Brugeravatar
Af MigSelv
futura skrev:Hej RogueAgent.

Det var heller ikke for, at "vrisse" :) Jeg er kun glad for, at nogen overhovedet tager sig tid til at komme med deres besyv.

Jeg har talt med den såkaldte Samsung support om hvordan det kunne være, det med den manglende lyd. Og han sagde ligesom du, at det var fordi tv´et ikke understøttede DTS.

Og så sluttede han osse lige af med denne her.:

Citat - " Ønsker du at se en bluRay film på TV'et, så brug venligst en original film". Bum færdig.

Tak for hjælpen, hr. "support" :p

Nå, men jeg vil se lidt på sådan en ekstern afspiller, som osse Simondog nævner.

Men tak for alle svar der er løbet ind. Jeg skal nok få det til og virke. 8)
Hej
Ingen TV understøtter DTS, de understøtter Dolby Digital 5.1 ( men udsendes som 2.0 DD )
Brugeravatar
Af MigSelv
Simondog skrev:Jeg har købt en WD TV Live.. Den afspiller alt :)
Hej
Afspilles der undertekster ligeså ? Hvis rip formatet er vob.