Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niemi
+1 til en sammenligning af de danske TV-signaler.

Er Canal Digital kun bedre end Stofa hvis man sammenligner deres Parabol-TV løsning mod Stofas kabel-TV? Eller er de også overlegne kabel vs kabel?

Problemet med at vælge Canal Digital (Parabol-TV) frem for for Stofa er at du mister 3+ og TV2 Sport, dvs. ingen Champions League fodbold. Jeg kan sagten se fordelen ved et bedre TV-signal, men på bekostning af Champions League? Nej tak.

Så kunne man vælge Canal Digital (Kabel-TV), de har både 3+ og TV2 Sport. Men kan man få Kabel-TV ved Canal Digital i en hvilken som helst antenneforening? Så vidt jeg ved samarbejder Antenneforeningen Århus fx kun med Stofa, men jeg kan jo tage fejl. I så fald, kan de århusianske medlemmer af Antenneforeningen Århus vælge Kabel-TV ved Canal Digital?
Af morefews
Jeg er bare skuffet over at stofa ikke vil vise canal plus sport HD ! Hvis man har YouSee så kan man sagtens. Hvordan kan man kalde sit "produkt" canal plus total når pakken ikke er total ? Så canal digital med parabol kan vise denne kanal...så drop da stofa og køb en parabol !
Brugeravatar
Af MigSelv
amarone skrev:Endnu har jeg ikke digitalt TV/HD TV inden for døren.
Men tiden nærmer sig :p
Der er dog et par vigtige beslutninger, som skal træffes O-O

Lige lidt om sådan som jeg har tingene kørende for tiden:
Har Stofa-TV, Fullrate bredbånd/telefon - og i øvirgt en NAS harddisk (som jeg tænker at "sætte i forbindelse med en kommende fladskærm)

Men jeg føler mig ikke HELT overbevist om, at jeg skal fortsætte med at have Stofa. Selv om de har en "lokkende pakke" med det hele (bredbånd/telefon, TV for 269 kr.)

Jeg overvejer nemlig også stærkt Canal Digital. De reklamerer jo for øjeblikket med hele 11 HD-kanaler (m.m) :p :p :p (B
Pris 99 kr. (plus vist "lidt af det løse" til oprettelse)
Det er jo langt bedre end Stofa-pakken. Der er vist kun 1, eller er det 2 HD-kanaler :s
Selvfølgelig vil en kombi-løsning med Canal Digital/Fullrate være lidt dyrere, men på papiret er det dog alligevel umiddelbart mere atraktivt, synes jeg.
Hvad mener I?

Er der nogen der kan sige for/imod den ene/kontra den anden løsning?
Hvad er godt/skidt ved Stofa, henholdsvis Canal Digital?

Jeg har f. eks læst noget om, synes jeg, at Stofa`s kanaler/signaler er mere "komprimerede" end Canal Digital`s - og som følge deraf, skulle det være "ringere TV" (?)
Men hvad f. eks med "sattelit-skålen" fra Canal Digital: Er den "stor" nok til altid at fange et GODT signal? (hvad med f. eks dårligt vejr/udfald?)

Håber på lidt input/erfaringer fra jer.
På forhånd TAK for hjælpen O_O
Hej
Jeg har set Stofa signal, hos venner og bekendte, på dette område taber de klart til Canal Digital.
Jeg ville ikke være et sekund i tvivl om udbydervalg, Canal Digital ville være og er mit valg.