Log ind med sociale netværk

11 nov 2005, 11:39

Grunden til at 193P+ måske kun viser slør i visse spil er fordi den primært har problemer i de mellemste grå nuancer, hvilket der f.eks. ikke er mange af i FarCry pga. den grønne jungle mm.
Jeg har nu brugt skærmen i et par måneder og det er temmelig forudsigeligt hvornår man kan forvente slør og hvornår alt forløber uden at man bemærker noget. Den største ulempe ved Samsungs paneler er den hvide skygge som trailing efterlader - her er Viewsonics VP930 et bedre valg idet den trækker mørke slør som er knapt så synlige på de kritiske farveflader (grå).

Jeg har nu brugt skærmen i et par måneder og det er temmelig forudsigeligt hvornår man kan forvente slør og hvornår alt forløber uden at man bemærker noget. Den største ulempe ved Samsungs paneler er den hvide skygge som trailing efterlader - her er Viewsonics VP930 et bedre valg idet den trækker mørke slør som er knapt så synlige på de kritiske farveflader (grå).
									  12 nov 2005, 15:07

Jeg var også en af de nye og stolte ejere af 960BF'eren. Jeg testede den i 2 dage og så røg den ellers tilbage igen. Købte den netop fordi den lød til at være den optimale spilskærm, men jeg oplevede præcis det som bliver omtalt herinde; I Call of Duty 2 og GTA SA, når man kigger fra side til side så kommer der disse hvide skygger/slør rundt om objekter. Og det er jo næppe optimalt. I GTA SA gik det så vidt, at jeg bare skulle kigge på vandrende mennesker på gaden, så var der hvidt slør/skygge om den. Ellers når jeg kiggede fra side til side, var det på biler, bygninger og de fleste andre objekter.
Ville der egentlig være nogen forskel i at købe en 930BF? Eller ville man få samme oplevelse?

Ville der egentlig være nogen forskel i at købe en 930BF? Eller ville man få samme oplevelse?
									  13 nov 2005, 15:48

Det er vel også lidt uhåndgribeligt. Slør er jo trods alt slør og hvor man måske i et hurtigt spil som NFS kunne opfatte det som værende naturligt, så er det jo tydeligt, at det ikke er meningen i spil, som BF2 m.fl.
Af samme grund prøvede jeg også i anmeldelsen af VX924 at illustrere, at den var hurtig, men der stadig er plads til forbedringer - for det er der. Specielt på de nye skærme baseret på Overdrive, der kommer nemlig dette hvide slør, som flere af jer omtaler.
Men det var da ikke så positivt hvad angår 960BF. =(
Mange folk har ellers været meget begejstrede for 930BF, men der kan reelt set godt være forskelle på trods af panelet. Det hænger også sammen med producentens forudindstilling af skærmen, kontrasten osv.
Har nogen af jer, som nåede at have den hjemme i nogle få dage leget lidt med indstillingerne og set om det kunne formindskes eller gøres værre?
Har nogen af jer evt. haft mulighed for at sammenligne dem med typiske 8 ms TN paneler?
De trækker så heller ikke slør helt på samme måde, som 193p+ og 960BF, men det er synligt i flere tilfælde.

Jeg har efterhånden erfaret at der er STOR forskel på hvor folks "slør tærskel" ligger. Jeg set på skærme, som flere steder beskrevet som "100% slør fri", men efter 10 sekunder i et fps spil måtte jeg konstatere at skærmen var uacceptabel til spil for mit vedkommende.Det tror jeg du har helt ret i. Jeg har også mange gange siddet med skærme, som brugeren mente, var 100 procent slør-fri, men det var nu ikke altid lige korrekt.
Det er vel også lidt uhåndgribeligt. Slør er jo trods alt slør og hvor man måske i et hurtigt spil som NFS kunne opfatte det som værende naturligt, så er det jo tydeligt, at det ikke er meningen i spil, som BF2 m.fl.
Af samme grund prøvede jeg også i anmeldelsen af VX924 at illustrere, at den var hurtig, men der stadig er plads til forbedringer - for det er der. Specielt på de nye skærme baseret på Overdrive, der kommer nemlig dette hvide slør, som flere af jer omtaler.
Men det var da ikke så positivt hvad angår 960BF. =(
Mange folk har ellers været meget begejstrede for 930BF, men der kan reelt set godt være forskelle på trods af panelet. Det hænger også sammen med producentens forudindstilling af skærmen, kontrasten osv.
Har nogen af jer, som nåede at have den hjemme i nogle få dage leget lidt med indstillingerne og set om det kunne formindskes eller gøres værre?
Har nogen af jer evt. haft mulighed for at sammenligne dem med typiske 8 ms TN paneler?
Gad vide om der er nogle gode S-IPS skærme derude?Der er ikke sket så meget på den front på det sidste. Vi snakker stadig om 16 ms S-IPS paneler og kun i LCD-TV er man begyndt at bruge Overdrive sammen med S-IPS paneler. LG.Philips er vist en smule konservative på den front og den seneste undskyldning jeg hørte var noget med, at deres primære salgs stadig bestod af 12 ms TN paneler og langt de fleste fandt deres 20+ tommer S-IPS paneler tilstrækkelige.
De trækker så heller ikke slør helt på samme måde, som 193p+ og 960BF, men det er synligt i flere tilfælde.
									  13 nov 2005, 16:13

I NFSU2 er det så reduceret at jeg ikke ser det længere 

Rasmus Larsen skrev:Har nogen af jer, som nåede at have den hjemme i nogle få dage leget lidt med indstillingerne og set om det kunne formindskes eller gøres værre?Det er lykkedes mig at reducere effekten meget ved at lege med ATI Catalyst og spilindstillingerne til henholdsvis JOTR og BF2, men trailingen er nu stadig lidt iøjnefaldende i visse situationer. Eksempelvis som "halo" rundt om bygninger og køretøjer kan det ikke helt fjernes

I NFSU2 er det så reduceret at jeg ikke ser det længere

14 nov 2005, 08:47

Godmorgen! 
Alle gode gange tre - jeg havde en CS/JOTR bekendt forbi, for at høre hans mening efter jeg havde filet rundt på diverse indstillinger. Han kunne godt ane trailingen når jeg påpegede det, men ellers fattede han egentlig ikke hvad jeg vrøvlede løs om!
Det er så godt som minimeret til enkelte, store, tunge baner - og kun i lige netop de 2 spil her.. Såeh.. Jeg beholder den sgu nok alligevel... Jeg læste også lige jeres review af 193P+ og det lyder egentlig fuldkommen identisk med hvad jeg ville skrive om min 960BF.
Garantien og fremfor alt også prisen, som ligger en god del under retail, gør mig kun mere overbevist om at jeg bør holde på den. Glæder mig til at se hvordan den håndterer NFS Most Wanted, som udgives i demo på onsdag
/t0m

Alle gode gange tre - jeg havde en CS/JOTR bekendt forbi, for at høre hans mening efter jeg havde filet rundt på diverse indstillinger. Han kunne godt ane trailingen når jeg påpegede det, men ellers fattede han egentlig ikke hvad jeg vrøvlede løs om!
Det er så godt som minimeret til enkelte, store, tunge baner - og kun i lige netop de 2 spil her.. Såeh.. Jeg beholder den sgu nok alligevel... Jeg læste også lige jeres review af 193P+ og det lyder egentlig fuldkommen identisk med hvad jeg ville skrive om min 960BF.
Garantien og fremfor alt også prisen, som ligger en god del under retail, gør mig kun mere overbevist om at jeg bør holde på den. Glæder mig til at se hvordan den håndterer NFS Most Wanted, som udgives i demo på onsdag

/t0m
									  15 nov 2005, 22:06

så fik jeg en Samsung 930BF'er hjem og den har indfriet alle min forventninger. Ingen trails/ghost som der var på 960BF. Ikke at jeg forstår sammenhængen i dette, men jeg klager da ikke.  Den kører Call of Duty 2, GTA SA og Pro Evolution Soccer 5 perfekt, alle spil som 960BF kørte med hvide trails om objekter.

16 nov 2005, 11:02

960BF skuffer også nybagte ejere på prad.de, hvor folk også er overrasket over hvordan et 4ms panel kan traile så meget:
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=22126

http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=22126
									  16 nov 2005, 12:57

Det lyder meget overraskende, men det ser hvert fald ud til at xt0m har fået minimeret effekten så meget, at han selv er tilfreds med skærmen og det er jo trods alt det vigtigste.
Det lyder også som om, at 930BF stadig er en hurtigere skærm fordi den ikke lider så meget af det såkaldte Overdrive trailing.
Det kan hænge sammen med flere ting og højest sandsynligt er det blot den måde Overdrive er integreret på i sammenhæng med hvordan Samsung fra fabrikken har kalibreret skærmen.

Det lyder også som om, at 930BF stadig er en hurtigere skærm fordi den ikke lider så meget af det såkaldte Overdrive trailing.
Det kan hænge sammen med flere ting og højest sandsynligt er det blot den måde Overdrive er integreret på i sammenhæng med hvordan Samsung fra fabrikken har kalibreret skærmen.
									  16 nov 2005, 13:05

Rasmus Larsen skrev:Det lyder meget overraskende, men det ser hvert fald ud til at xt0m har fået minimeret effekten så meget, at han selv er tilfreds med skærmen og det er jo trods alt det vigtigste.Jeg har lige bestilt 930BF og 970P hjem til test.. Så får vi se

Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto