Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa :)

En ven og jeg er flyttet ind på en super fed penthouse lejlighed & er i gang med at indrette. Pt. sidder mit 40" Sony EX700 i stuen, og det skal helst ende i soveværelset.

Til stuen skal jeg have købt et 46"-52" TV. Det skal benyttes til bluray & PS3 film primært - og selvfølgelig også til digital tv (via parabol).

Jeg må indrømme, at jeg er lidt Sony fan. :) Hvilke anbefalinger kan jeg få? Vi har som sådan ikke travlt, hvis der er ny lancering af TV inden for 2-3 måneder, så kan jeg godt vente.
Senest rettet af LeonardoBeg 07 sep 2010, 12:19, rettet i alt 1 gang.
Af KJohnseno89
Har et KDL-52LX900 som jeg er super tilfreds med.. Godt nok 52" . Eneste minus er at der er en del refleks i det når der står sol på..

Mvh
Af LeonardoBeg
Prisen er måske liiige høj nok. :)
Jeg leder efter noget mellem 10-20k.

Andre bud? :)
Og Sony planlægger ikke nye lanceringer lige foreløbig?
Eller hvilken model lancerede de sidst? HX800/900?
Af LeonardoBeg
En af mine venner arbejder i en radio TV butik, og han anbefaler mig et Samsung UE46C7705, fordi han siger, at HX800'eren er kun 3D ready og kræver at man køber et eller andet ekstra for at se HD. Desuden skulle det kun være edge LED, hvilket er dårligere end backlight led.

Han kunne lave en rigtig god pris på dét TV, ellers kan jeg få disse for ca. følgende priser:

46" HX900 - 16.000,-
46" HX800 - 12.500,-
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis din kammerat er imod Edge LED, hvorfor anbefaler han så Samsungs model?

Dét du mangler for at se 3D på et 3D-ready-TV er typisk IR-senderen til synk. af briller, samt selve 3D-brillen. Og så naturligvis en BluRay-afspiller der kan håndtere 3D.
Af LeonardoBeg
I really don't know.
Jeg er desværre ikke så meget ind i de forskellige ting - mht. edge & 3D.

Hos L'easy har en anden ven lært, at EDGE LED er så meget skod ift. backlight LED. Det er derfor jeg spørger herinde i håb om at få de rigtige anbefalinger, selvom mange af tingene måske er smagssag? :)

Hvad vil din anbefaling lyde på? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Først og fremmest så er det lidt farligt at komme med sådanne påstande i generelle termer. Alle TV med direct LED backlight er ikke bedre end alle TV med Edge LED backlight. Dér hvor du ser forskellen er typisk på lyshomogeniteten over skærmfladen. Edge LED har gjort det nemmere at opleve problemer med denne homogenitet, hvilket du kan få en fornemmelse for i vores anmeldelser af de forskellige TV.

Mine egne anbefalinger kan findes i vores liste her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738