Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der ved hvad det her er? Da jeg havde modtaget min PS63C7705, prøvede jeg efter en del indkøring, at se Flammen og Citronen, som har sorte bjælker i top og bund. Efter filmen satte jeg igen min "ruller" på, og lod mærke til en sort streg i bunden, ca der hvor de sorte bjælker havde været, så jeg gik bare ud fra det var lidt retention.

Efter det ikke var gået væk efter et par dage undrede jeg mig... kunnne jeg have lavet burn-in, på et par timer? Jeg tjekkede nærmere efter, og så så, at den sorte linje ikke ligger vandret?..... den strater ca 5 cm højere i venstre side, og hele vejen over til højre side, hvor den så sidder 5 cm lavere. Dvs den ligger ikke helt vandret, så medmindre Flammen og Citronen har skæve bjælker, så er det jo ikke det

Hvad kan det så være? Det skal siges det kun er svagt synligt med ruller, og man skal helst stå og kigge oppe fra og ned, for at se det

http://img265.imageshack.us/i/img0541ab.jpg/

http://img339.imageshack.us/img339/3945/img0543bb.jpg

http://img210.imageshack.us/img210/9913/img0545ow.jpg[/img]
Af trykkertor
Det var nogle svære billeder at bedømme.
Jeg kan så og si ikke se noget galt.
Tag et billede lige forfra.
Af Martin Sjøstrand
Ja jeg ved godt det ikke er super nemt at se, men man skal faktisk lidt tæt på, og helst kigge oppe fra og ned, for at se det... så jeg er nok lidt krakilsk, mener bare ikke det bør være der, selvom jeg ikke lægger mærke til det ved daglig brug

Jeg kan næsten ikke vise bedre billeder, selvom de er ringe. Men hvis du kigger på det første, kan du godt se, at lige lidt under midten af billedet, er der en kant
Af Martin Sjøstrand
Og jeg har lige målt, den starter 19 cm over bunden i venstre side, og flugter over til højre side, hvor den kun er 12 cm oppe fra bunden
Af Crax
Man kan ane lidt på det sidste billede, men ja - det er meget svært at se noget i det hele taget :)
Af Martin Sjøstrand
Crax skrev:Man kan ane lidt på det sidste billede, men ja - det er meget svært at se noget i det hele taget :)
Jamen det er heller ikke ret tydeligt, og ikke noget man lægger mærke til, hvis man ikke ved det er der, og det kan ikke ses på normalt billede, kun tydeligt på rulleren, hvor man kan skelne ting. Men når man ved det er der, er linien "tydelig" i rulleren, og man kan sagtens se den løbe igennem. Det undrer mig bare hvad søren det kan være?
Af Fredtoft
Kan det være en forskel i panel coatingen som giver problemet?
i så fald ville det nok vise sig uanset hvad der er på skærmen.
Af Martin Sjøstrand
Fredtoft skrev:Kan det være en forskel i panel coatingen som giver problemet?
i så fald ville det nok vise sig uanset hvad der er på skærmen.
Nu siger du nogle fine ord... panelcoating? :D Jeg kan så regne ud det må være en slags belægning? ;)

Det kan sikkert også ses uanset hvad der er på skærmen.... det er bare så svagt synligt, så det kræver "ens" billede, såsom rulleren for at spotte det
Af maritza
Jeg har et PS50 panel, det fænonem vil jeg måske kikke nærmere på, hvis jeg tør, men håber ikke at finde en fejl, da man næsten ikke kan tænke på andet, hvis der er en fejl :( Fredtoft siger panelcoating.Hmm ja, men nu er jeg absolut ikke nørt (på den gode måde)inden for TV paneler, men er begyndt at interessere mig for det, men er det ikke sådan, at "glas" fronten er limet sammen i flere lag og deraf kan produktions fejlen være opstået. Jeg kan godt ane stregen på dit billede nr. 1. Det er dog svært at vurdere om det er generende ;) Jan
Af Martin Sjøstrand
maritza skrev: Jeg kan godt ane stregen på dit billede nr. 1. Det er dog svært at vurdere om det er generende ;) Jan
Det er slet ikke irreterende, forstået på den måde, at man kan ikke se det, uden man kigger efter det på en eller anden form for testbillede. Men irreterende bare at vide det er der alligevel ;)

Nu snakker du noget om fejlen kan komme ved limningen.... Men ville det så kunne komme på skrå? Det er det der undrer mig så meget, at fejlen er helt lige....... Den går bare lidt på skrå :o
Af maritza
Kender godt til, at det kan være irreterende med "noget" man i princippet kun selv kan se :p Hvad fejlen er ved jeg ikke, der må da være en teknikker her i forumet som har en idé til hvad det kan være. Har tjekket mit TV med ruller og har ikke problemet. Men til gengæld har mit TV 3 fine streger i toppen af skærmen som disse prikker....................... 8) men det kan jeg godt leve med, tror jeg, for ellers super billede.
Af viol8r
Har lige tjekket min 63C7705. Der er ikke noget, der ligner det, som du har taget billeder af, så lyder plausibelt, at det er noget med coatingen.