Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har lige købt ny receiver og venter på jeg får den en af dagene.
Men den har ikke 1080p opskallering.
Det har min ps3 tilgengæld.
Så lad os sige min ps3 er sat til receiveren, kan i så svarer mig på om min ps3 kan klare opskalleringen alene eller om receiver bliver nød til at kunne klarer det også.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan jeg så sætte analog stik fra ps3 til receiver og så hdmi i fra ps3 til fjernsyn uden at give afkald på nogen lydkvalitet?

Tak for din tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et optisk kabel er ikke analogt. Det er digitalt. Det er blot ikke HD-lyd, da båndbredden ikke er høj nok til andet end 5.1 surround.

Hvis din receiver kan klare et 1080p-signal, så behøver din receiver ikke opskalere noget. Det er primært ment som en hjælp hvis du eks. har en DVD tilsluttet. Jeg ville til enhver tid foretrække PS3'ens opskalering frem for en af de billigere receivere (nu ved jeg jo ikke hvad du har), da den har en hel del regnekraft i ryggen. Husk også på, at dit TV jo selv kan opskalere - ellers ville billedet fra et SD-signal jo ikke fylde hele skærmfladen...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan ikke se opskalering som en feature ved dén forstærker, så du har vist ikke noget valg i denne situation.
Af Major Awesome
Nej, men kunne mit fjernsyn og ps3 ikke klare det selv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, men gik dit spørgsmål oprindeligt ikke på om din receiver skulle opskalere noget samtidigt? Det er jo ikke rigtigt en mulighed. Eller var det blot for at få bekræftet at du stadig kunne bruge din eksisterende receiver?

I databladet står der, at den kan klare 1080p og 720p signaler, men mon ikke den lader SD køre igennem også? Ellers kan du jo, som nævnt, lade din PS3 klare opskaleringen.