Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Birger Mortensen
Jeg leder efter en afløser til min Xerox XM7-22W

Den virker sådan set udemærket og jeg planlægger da også at benytte den som monitor nr 2 ved ny monitor.

Men jeg ønsker:
1. DVI ingang ( 22W'en har 2 VGA ingen DVI på min model ).
2. Bedre opløsning 1900+
3. 26" eller evt 24"

Jeg har ledt med lys og lygte efter en monitor med glasplade men kan ikke finde en eneste. Kan i hjælpe ?

Når jeg ønsker glasplade hænger det bla sammen at jeg er ryger og skærmen tager altså en del skit , så glasplade er væsenlig lettere at rense
Jeg har ingen planer om at ændre på dette - min computer er et stykke værktøj/underholdning og skal tilpasse sig mine vaner ikke omvendt :-)

Kan i komme med at bud - under 3-4000 Kr ?
Af Birger Mortensen
14 dage og ingen bud på en skærm...

Jeg tager det som at der ikke mere findes nye skærme med glasplader.
Kan en eller flere så komme med et bud på hvordan jeg løser mit behov ?

Enten en dyre skærm ( med plade ).
Eller hvordan klarer jeg så mit "problem" med hyppig behov for rensning - er kvaliteten af skærme forbedret så meget at behov for glasplader er totalt forsvundet da jeg kikkede på det for 3-4 år siden var det meget let at komme til at skade skærmen med at trykke bar lidt for hårdt - med grov pixel fejl som resultat ?
Brugeravatar
Af MigSelv
Birger Mortensen skrev:14 dage og ingen bud på en skærm...

Jeg tager det som at der ikke mere findes nye skærme med glasplader.
Kan en eller flere så komme med et bud på hvordan jeg løser mit behov ?

Enten en dyre skærm ( med plade ).
Eller hvordan klarer jeg så mit "problem" med hyppig behov for rensning - er kvaliteten af skærme forbedret så meget at behov for glasplader er totalt forsvundet da jeg kikkede på det for 3-4 år siden var det meget let at komme til at skade skærmen med at trykke bar lidt for hårdt - med grov pixel fejl som resultat ?
Hej
Xerox producerer stadigvæk monitors med glasplade, største model er på 29".
Min skærm, er ikke sart, der bliver vel brændt 6-10 pinde af hver dag. Dertil skal lægges placering i køkken/alrum, hvilket også burde tilføre en del skidt ( stegeos ).
En kold skærm ( ikke tændt ), tager ikke skade af alm. display aftørring. og