Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jens525
Hej brugere på flatpanels.
Som så mange andre venter jeg spændt på anmeldelsen af PS50C7705.
Jeg er dog ret sikker på at denne skærm lander i indkøbskurven en af dagene, da jeg ikke regner med et dårligt udfald af anmeldelsen ;)
Jeg vil derfor gerne høre jer, hvad i vil anbefale af vægbeslag til denne skærm, da jeg gerne vil have den så tæt på væggen som muligt.
Har selv kigget på dette:
Multibrackets Universal Wallmount Super Slim Silver
Kan denne bruges, og er der andre forslag?

Prisen spiller selvfølgelig ind, samtidig med en ikke alt for god væg til ophæng. Derfor er det vigtigt at ophænget kan sættes rigtig godt fast!

Håber på nogle gode inputs. :)
Af Crax
Lidt svært at svare på om det omtalte ophæng kan bruges uden et link. Men lyder umiddelbart som et standard ophæng til flade paneler, så ja - det kan med stor sandsynlighed benyttes.

Hvad mener du med at din væg ikke er god til ophæng? Er den ved at falde fra hinanden? Så ville det måske være praktisk og mest sikkert at få repareret væggen, inden du prøver at montere 30kg på den?
Af Jens525
Nej min væg er ikke ved at falde sammen. Bor bare i en gammel lejlighed, hvor der er godt med puds på væggene, og en gang imellem en mursten eller to :)

Her er lige et link:
http://www.shg.dk/Vaegbeslag/Multibrack ... 03454.html

Havde bare læst et eller andet sted, at der skulle nogle afstandsstykker på skærmen når den skulle vægmonteres.. kan dog ikke huske hvor jeg læste det henne. Hvis det er tilfældet, er det jo næsten ligemeget med så fladt et beslag??
Af TvTommy
Hejsa. Jeg bruger selv nøjagtigt samme beslag til samme tv. Det fungerer perfekt. Det kommer endda tættere på væggen end med Samsungs eget wire princip. Glæd dig til tv´et:-)
Af Jens525
Hej TvTommy...
Perfekt, lige sådan et svar jeg har brug for.
Er det besværligt at komme til stikkene på tv'et når det hænger på beslaget?
Af TvTommy
Hej igen. Ja det er praktisk talt umuligt at komme til. Sørg for at få alle kabler i inden du hænger det op. Evt. også kabler som du ved du får brug for på sigt:-) Men ellers er det ret let at pille tv´et ned fra beslaget igen. Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du ringe til mig på 9792 1499. Det er på mit job. Tryk 1 for Thisted og 1 for butik.
Af Mysen
Jens525 skrev:Hej TvTommy...
Perfekt, lige sådan et svar jeg har brug for.
Er det besværligt at komme til stikkene på tv'et når det hænger på beslaget?
Hvis du regner med at du skal til stikkene ofte f.eks med en usb stik el. harddisk, når du vil se film, så kan jeg anbefale et originalt beslag. Den gør der såre simpelt at komme til stikkene.
Af Jens525
Tror der permanent kommer til at side en harddisk i til optagelse.
Men ellers kan man vel sætte et usb forlænger kabel i tv-et, så man altid kan sætte ekstra ting til, via usb.? eller hvor mange usb stik findes der i sådan en sag?
Er mere fordi jeg ikke ved om Samsungs org. beslag, kan sættes ordentlig fast i min væg, da det er så få skruer der holder det fast til væggen...
Af TvTommy
Hvis du som jeg, har tænkt de fleste tanker om udvidelse(og det lyder det som om du har) er det helt perfekt med det beslag. Det er korrekt at du kan sætte et usb forlænger kabel i, til evt. fremtidige påfund. Husk blot at HDD skal i en dedikeret port på tv. Men det passer i tykkelsen på en Samsung portable s2 HDD. Den kan lige akkurat være bag ved tv´et forneden. Der er et par millimeter ekstra. Hvis ikke du har valgt tv udbyder, så kan det varmt anbefales med Canal Digital. Den indbyggede sat tuner giver fremragende billeder. Specielt på HD kanalerne(15 stk) selvfølgelig. Håber at høre hvad du vælger. Mvh TvTommy
Af mimse
Tja så blev det fredag. Så det blev nok ikke til den lovede test alligevel.
Jeg venter altid med længsel på disse tests. Selvom de meget sjældent kommer til det lovede tidspunkt.
:((
Af niepe02
Jeg venter også temmelig utålmodig på testen af denne skærm..

Mens "vi" venter, hvor ville du evt købe skærmen henne?

/Per
Af Jens525
Hejsa...
Og mange tak for alle svarene.

Havde en plan om at købe tv'et i el-giganten. De er ved at være godt nede i pris på 50 tommer modellen. :)
Gode eller dårlige erfaringer med el-giganten?,, tænker det er lidt ligegyldigt hvor det bliver købt henne, da Samsung har deres Prestige Service.

Den harddisk der bliver tænkt på, er det denne? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=489098
og hvordan skal den evt. sættes fast?
Af fnug
Jeg har set flere steder hvor den bare hænger i ledningen, da den vejer under 200 g.