Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey alle :)

Vil lige starte med at sige at det her er min første tråd på dette Forum. Håber selvfølgelig på at I kan hjælpe mig :D

Skal ud og ha' mig en ny skærm. Det skal være en GOD gamer skærm, til omkring 2500,- plus/minus et par kroner ;)

Har selvfølgelig læst alle de tråde jeg kunne finde om emnet, og har også et par idér om hvad jeg godt kan lide.
Men har ikke selv forstand på det, så har brug for lidt ekspert-hjælp :)

Jeg bruger den til: CS, CoD MW2 og StarCraft2

Havde kigget på: Samsung SyncMaster 2233RZ
- "Kongen af Gamerskærme" :D?

Skal jeg vælge den? En anden...? Og hvad med
Full HD, osv osv osv... :)

Håber på lidt go' hjælp så jeg kan få min fødselsdagsgave af mutti :P

På forhånd Tak ;)[/b]

Og P.S. FED SIDE! Er glad for jeg snublede over Flatpanels.dk...
Af StjerneberG
Tak for det. :)

Har siddet og kigget de anmeldelser igennem. Men synes ikke rigtig jeg blev klogere...

I skriver at Samsung 2233RZ er kongen af gamer-skærme, men samtidig også at det er den første af sin slags.
Så derfor tænker jeg jo automatisk om der er kommet nyere skærme som er bedre osv?

Og er det godt at vælge en skærm med Full HD?

Ville være rart med hjælp, da jeg er ret grøn på dette område.

What to pick? :)
Af StjerneberG
Hmm... Tak for hjælpen. Men synes ikke rigtig jeg bliver klogere.
Har som sagt overhovedet ikke forstand på skærme, og kunne godt bruge en der sagde: "Den her skærm er den bedste..." Hehe...

Men altså den Asus ser rigtig god ud, og den kører også Full HD, og det synes jeg er ret lækkert.

Nu har jeg et spørgsmål til, måske er det dumt..
Men den skærm jeg har nu er ikke en Widescreen. Den er helt kvardratisk. Findes der nogle gode skærme på den størrelse? :)

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nix. 4:3-formatet (din skærm er ikke kvadratisk...) bliver ikke lavet længere. Alt er widescreen i en eller anden forstand hvis det skal være gaming-skærme.
Af StjerneberG
Ok, det viser bare hvor gammeldags jeg er :P

Tror jeg skal have en Full HD skærm, da det er rigtig lækkert at have med i SC2.

- Så er der den Asus VG236H (som jeg ikke kan finde på EDB priser eller Pricerunner.dk. Kan kun finde Asus MS236H - er det den?)

Og så fandt jeg også denne her: Samsung SyncMaster P2770H - Den ser også ret godt ud i mine øjne.

Jo mere jeg ser efter skærm, jo mere forvirret bliver jeg :)
- Jeg er fanget i en skærm-jungle...
Af StjerneberG
Yakken, hvis jeg nu siger jeg vil købe mig en Full HD skærm. Har du så en du synes jeg skal vælge? :)

Vil gerne snart have bestilt min skærm, men kan bare ikke beslutte mig fordi jeg synes de alle ligner hinanden :P

Den her er den mest populære på EDBpriser.dk
- Samsung SyncMaster P2450H - Er det en go' skærm?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan desværre ikke svare på spørgsmål om enhver skærm på markedet, så det bliver på et helt generelt plan. Mht. 27" modellen, så mener jeg det er en meget ringe løsning. Du får ikke en højere opløsning, men til gengæld så får du dine pixels smurt ud på en kæmpe flade - med andre ord: enorme pixels. Du kan se dotpitchen for forskellige størrelser skærme i vores skema her:
http://www.flatpanels.dk/hvad.php#16

Du kan selv indtaste en 27" model med 1920x1080 øverst og se hvad resultatet bliver.

Hvis du spiller en del CS og andre FPS-spil, så ville jeg nok holde mig til 120 Hz modellerne. De giver lige en tand bedre kontrol og mindre slør end resten af flokken.
Af StjerneberG
Nej selvfølgelig kan du ikke det, og det er helt fair :) Jeg værdsætter virkelig den hjælp jeg får, og jeg er da kommet et skridt eller to videre i min skærm-søgning :P

Er nede til disse 3 muligheder:

Samsung SyncMaster P2450H

Asus VG236H

LG W2363D

Men hvilken? :) Nogen der skiller sig ud på gode eller dårlige måde?

- Tak for hjælpen :D
Af StjerneberG
Er der ikke én af de 3 skærme som du ville anbefale mig at købe?

Ville være rart at bestille i morgen ;)
Af StjerneberG
Er der slet ikke en af skærmene du synes jeg burde købe?? :)
Af StjerneberG
Ok, kan du så i det mindste ik fortælle mig hvor jeg finder Asus VG236H?

Kan ikke finde den hverken på EDBpriser eller pricerunner.

- Der er dog nogle der hedder: Asus MS236H og
Asus VW236H - er det en af dem?

Håber på et svar, så jeg kan bestille en skærm.

- Markus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med "du" mener du så mig? Jeg holder desværre ikke konstant øje med alle de tråde jeg deltager i, så hvis mine svar udebliver, så skal det ikke tages personligt.

MS236 er Asus' design-skærm og kører ikke 120 Hz. Jeg kan ikke finde VW-modellen hos Asus.

Umiddelbart vil jeg gætte på, at skærmen endnu ikke er på markedet herhjemme. Vi får skærmen direkte fra producenten eller importøren. Du kan muligvis få anvist en forhandler ved at kontakte Asus' direkte.