Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV ville du vælge?

Hej

Jeg står og skal købe nyt TV til stuen og har besluttet at det skal være 37". Det skal bruges til "almindelig" brug - altså lidt fjernsyn, lidt film, lidt bærbar PC. Ja, sådan lidt af hvert.
Lyd er ikke vigtigt, da jeg regner med at have et eksternt lydsystem.

Jeg er dog kommet meget i tvivl om hvilket TV jeg skal vælge. Dem jeg har kig på er et SAMSUNG LE37C650 og et Philips 37PFL5405H.

5405H er ca. 500,- billigere, men ellers er de inden for samme prisklasse. Det bliver samtidig anbefalet her på siden hvilket jo trækker noget op.

Jeg synes bare C650 virker mere lækkert i det og er derfor kommet i tvivl. Derfor håber jeg der nogen der kan komme med et bud på hvad forskellene, fordele/ulemper ved de to TV er i forhold til hinanden?
Kort sagt skal jeg bare overbevises om hvilket af de to nævnte jeg skal vælge.

Skulle der nu være nogen der tænker at jeg burde købe noget helt tredje er jeg selvfølgelig også lydhør. Men jeg vil selvfølgelig gerne høre hvorfor! Jeg vil give 4 - 5.000 kr.

Jeg har i øvrigt set at Panasonic X20 (plasma), der jo ligger i samme prisklasse, også anbefales her på siden. Får man generelt bedre billede med plasma eller er det mere et spørgsmål om religion?

Mvh
Rasmus Brønnum
Senest rettet af RasmusB 31 aug 2010, 22:13, rettet i alt 3 gange.
RasmusB skrev:Hej

Jeg står og skal købe nyt TV til stuen og har besluttet at det skal være 37". Det skal bruges til "almindelig" brug - altså lidt fjernsyn, lidt film, lidt bærbar PC. Ja, sådan lidt af hvert.
Lyd er ikke vigtigt, da jeg regner med at have et eksternt lydsystem.

Jeg er dog kommet meget i tvivl om hvilket TV jeg skal vælge. Dem jeg har kig på er et SAMSUNG LE37C650 og et Philips 37PFL5405H.

5405H er ca. 500,- billigere, men ellers er de inden for samme prisklasse. Det bliver samtidig anbefalet her på siden hvilket jo trækker noget op.

Jeg synes bare C650 virker mere lækkert i det og er derfor kommet i tvivl. Derfor håber jeg der nogen der kan komme med et bud på hvad forskellene, fordele/ulemper ved de to TV er i forhold til hinanden?
Kort sagt skal jeg bare overbevises om hvilket af de to nævnte jeg skal vælge.

Skulle der nu være nogen der tænker at jeg burde købe noget helt tredje er jeg selvfølgelig også lydhør. Men jeg vil selvfølgelig gerne høre hvorfor! Jeg vil give 4 - 5.000 kr.

Jeg har i øvrigt set at Panasonic X20 (plasma), der jo ligger i samme prisklasse, også anbefales her på siden. Får man generelt bedre billede med plasma eller er det mere et spørgsmål om religion?

Mvh
Rasmus Brønnum
Hej
Plasma er på nogle områder bedre end lcd, og ikke blot religion.
Betragtningsvinkler, sortniveau ( ved lysforhold, der ikke er direkte sollys ), kontrastforhold, hurtigere opdatering.
Min erfaring med Philips er, at de qua et lidt "tykkere" design, også har noget bedre lyd end især Samsung.
Af RasmusB
Tak for dit svar. Du nævner lyden er bedre i Philips. Det er dog ikke så vigtigt for mig som jeg også nævnte i mit første indlæg, men det er selvfølgelig heller ikke uvæsentligt.

Er der andre der har et bud?

Jeg har tilføjet en afstemning for at gøre det lidt mere simpelt!
Af Steen Bay
RasmusB skrev: Er der andre der har et bud?
X20 er nok ikke så velegnet til PC pga. (bla.a.) den ret lave opløsning på 1024x720. C655 er et fint TV, men desværre har billedet en tendens til at 'hakke' i det når 100Hz er aktiveret. En anden mulighed kunne være et 40" Samsung C535 (fås også i 37") som Elgiganten sælger til 3999,- kr. Du kan se tests af C535 og C655 (de engelske C530/C650 versioner) på hdtvtest.co.uk