Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ratmadsen
Hej, alle sammen

Jeg er ny her, men har luret længe. Er ret lun på pk550, pk950, men har læst utallige forums om dem, og kan slet ikke blive klogere. Nogle steder siger de at 550 er bedre end 950 der har "edge enhancement bug", men andre siger at det har begge eur. modeller.(Fra test i Hemmabio).
nogle tests siger at 950 ikke viser 24p glidende men at det gør 550eren, men at 950 ikke reflekterer så meget osv.

Er de problemer folk skriver om, reelle ting som vil genere, eller er det flueknepperi fra fanatikere?

Har brug for råd til at vælge, og det er ikke så nemt da der efterhånden ikke er ret stor prisforskel på dem, (12700 mod 14000).

Håber på gode råd :s
Af noize
Jeh er i samme båd, overvejer dog også 760'eren
Af Sir Spamalot
Køb i roligt dem.

Jeg har en 760'er og den har ingen problemer med at vise 24 fps ved 1080p. Det kører helt flydende.
Af noize
Ok.. Oplever du nogen form for buzz?
Af Sir Spamalot
Nej ingen buzz overhovedet. Minimal retention. På niveau med min gamle Pana PZ85.

I det hele taget en fremragende skærm IMO. Jeg havde en G20 hjemme før jeg valgte denne, men LG'en havde et ligeså godt billede og var 3K billigere = no brainer.

Minusser er web-cast delen, som endnu er lidt sølle for LG og så den reflekterende overflade, hvilket jeg er ligeglad med, da jeg kun ser film i mørke omgivelser. Lidt reflektioner i en fodboldkamp lørdag eftermiddag, kan ikke ødelægge mit indtryk.
Af Ratmadsen
Det lyder godt, jeg tror at mange af dem man hører sige dårlige ting om de skærme, enten har supersanser, og eller er superfanatiske mht. pq.

Jeg overvejede også 760eren, men da man kan få 950eren til 14000 nu på nettet, er det vist en no-brainer.

Vil stadig gerne høre om folks oplevelser med TVet.
Af pekr
Jeg har 60pk950. Jeg synes det er en super god skærm. Godt billede, god sort, ingen buzz og jeg har ikke oplevet retention endnu.

Den får mine varmeste anbefalinger.

Venligst
Peter
Af Ratmadsen
Dejligt at høre, er det en N (nordisk) model du har.
Hvor længe har du haft den?
Tak for responsen :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Ratmadsen skrev:Det lyder godt, jeg tror at mange af dem man hører sige dårlige ting om de skærme, enten har supersanser, og eller er superfanatiske mht. pq.

Jeg overvejede også 760eren, men da man kan få 950eren til 14000 nu på nettet, er det vist en no-brainer.

Hej
Eller man leder, til man finder et eller andet, der kan brokkes over. Som " skærmen summer, når mit øre rør skærmen ", " køleblæseren summer, når mit øre hviler på bagbeklædningen, Ja, og når jeg tramper på panelet, så går det i stykker, skal aldrig mere have den model.
Af Ratmadsen
MigSelv skrev:
Ratmadsen skrev:Det lyder godt, jeg tror at mange af dem man hører sige dårlige ting om de skærme, enten har supersanser, og eller er superfanatiske mht. pq.

Hej
Eller man leder, til man finder et eller andet, der kan brokkes over. Som " skærmen summer, når mit øre rør skærmen ", " køleblæseren summer, når mit øre hviler på bagbeklædningen, Ja, og når jeg tramper på panelet, så går det i stykker, skal aldrig mere have den model.
Exactly!

Man kan sgu da blive sindssyg af at læse forums.

Men, jeg kan jo lige så godt se , om jeg kan blive lidt klogere, inden jeg handler. Jeg har et 55" Sony SXRD nu, men det er ved at blive grønt igen( sker ca. hvert andet år for de fjernsyn... Sucks!!), så jeg venter lige til det bliver helt ubærligt. I mellemtiden kan prisen jo kun gå en vej ;)
Af pekr
Den model jeg har er ikke nordisk. Jeg bruger den sammen med min parabol, media center og xbox360. Og det hele spiller. Selv sd signal er faktisk fint at se på, skærmens størrelse taget betragtning.

Jeg har ikke fortrudt et sek. at jeg købte den. Faktisk havde jeg købt den i 50" men den havde en fejl og da den skulle byttes, måtte jeg bare have nr. større. Som iøvrigt er blevet for lille nu...mer vil ha' mer ;-)

Venligst
Peter
Af Lars E
Har du overvejet en Samsung PS58C6500/6505 ? Jeg har haft tre PK950N og en PK550 hjemme og var ikke imponeret over nogle af dem, desuden var der fejl på fejl på dem så opgav tilsidst og få en fejlfri model.

Jeg har idag en Samsung PS50C6500 og den vinder på design (muligvis en smagssag, men syntes slimdesignet er fedt og de fleste tror de er en LED skærm) rigtig godt sortniveau, meget lysstærk, stik vender ikke bagud (gør de på LG) så montering med slimbeslag er muligt, færre reflektioner i skærmen (her er PK550 storslem og næsten ikke til at bruge hvis der er det mindste lys i rummet)

Web-delen er også bedre end hos LG og bliver opdateret ofte og er grafisk meget flot og via Samsung Apps kan du hente de applikationer du har lyst til og bruger mest.
Af Ratmadsen
Har overvejet Samsung PS58C6505, men har læst at de hakker. Det kan du måske be- eller afkræfte.
Hvordan er sort-niveauet ift. LG.

Hvordan er PK950 ift. PK550 i dagslys, er der mindre reflektioner eller bedre sort?
Af Lars E
Ratmadsen skrev:Har overvejet Samsung PS58C6505, men har læst at de hakker. Det kan du måske be- eller afkræfte.
Hvordan er sort-niveauet ift. LG.

Hvordan er PK950 ift. PK550 i dagslys, er der mindre reflektioner eller bedre sort?
Jeg har godt set at nogle mener den køre 3:2 pulldown ved 60hz ved blu-ray og derfor burde hakke lidt, men har ikke selv set hakken på mit kunne jeg heller ikke på mit PK950N som nogle også siger behandler blu-ray på samme måde.
Har snakket med Samsung om det og de påstår den håndterer blu-ray korrekt ved sidste firmware opdatering som min skærm har haft fra start.

Sort er bedre end PK950N og på niveau med PK550, men opleves bedre især om dagen pga skærmen ikke reflekterer nær så meget.
PK950N er bedre en PK550 med reflektioner, men stadig ikke specielt god Samsungen er klart bedre i et oplyst rum, dette endda selvom den ikke har real black filter som modsvarer det trublack filter der sidder i PK950N.