Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Rasmus Larsen skrev:Jeg prøver at hente en hjem til test lige for tiden. :)
Lyder rigtigt spændende . Ikke mindst fordi at der næsten ingen test findes på Sonys tidligere flagskib 46X4500 .
Af kenegs
Lyder godt Rasmus :p

Glæder mig også til at høre hvad Sony kommer med på IFA messen! O-O
Af Gaco
Sony Center Lyngby fik en del Sony 46" HX900 på lager i sidste uge.. jeg venter stadig selv på 52", men holder også lidt øje med IFA :)
Af kenegs
Tålmodigheden tabte - nysgerrigheden vandt... Derfor har Sony Center solgt endnu et fjernsyn. Nu er der bare den lange ventetid tilbage (ca. 3 uger)... O_O
Af klinge
Sony center Aalborg har også fået en HX900 i butikken. Fik en chance til at se 2 minutters 3D film animationsfilm der på. Jeg er imponeret ved første øjekast. Jeg så ingen crosstalk umiddelbart, så den performer milevidt fra Samsungs 3D skærme. Jeg synes dog der var noget mudder omkring hurtige bevægelser i 3D, men det var lidt svært at få et ordentligt kig fordi jeg havde kraftig solskin fra et vindue bag skærmen som fik 3D brillerne til at flicker noget.

Jeg ser frem til en anmeldelse her, så jeg håber snart du får et hjem Rasmus. Jeg tror bestemt det bliver årets bedste 3D LCD/LED skærm. Prisen er dog også i den lange ende. Den stod til 24K kr uden ophæng/sokkel.

En synd og skam at de ikke har fået lavet alle stik ud af siden og at 3D transmitteren er en separat dims. Det klæ'r ikke en topmodel.

Men jeg tror bestemt mit gamle CRT har fundet en afløser efter trofaste 15 år... ha ha

-Morten
Af Gaco
Klinge: Var det 46" eller 52" du kiggede på der? Og hvilken en af dem var prisen møntet på?
Af klinge
Det var 46" modellen.

-Morten
Af Gaco
Har hørt en pris på 26.000 på 52" modellen så det lyder godt nok lidt dyrt for 46"..
Af kenegs
Jeg fik 46" til en pris af 17.000 inkl. vægophæng!

Så der skal bare handles lidt på prisen! :p

@Klinge: Jeg synes netop at det er en god ting, at transmitteren er seperat. Dermed kan man nemmere opgradere/vente til de næste generationer, som sikkert er bedre! Det gør TV'et mere fremtidsminded end f.eks. samsungs C-modeller og Sonys egen LX model.
Af klinge
Hvor fik du den fine pris henne?
Jeg ved ikke om Sony shop Aalborg bare holder en høj pris indtil andre har varen.

Jeg forstår ikke helt din kommentar med den eksterne transmitter. Hvorfor skulle den fremtidssikre dit panel mere?

Det er vel ikke transmitteren der udgør problemet. Den sender vel bare dumt nogle IR åbne/lukke signaler til nogen 3D briller. Så kan man købe nogen bedre briller når de laver dem, men IR signalerne er vel de samme.

-Morten
Af LeonardoBeg
kenegs skrev:Jeg fik 46" til en pris af 17.000 inkl. vægophæng!
Hvor henne?
Jeg får den til 16k men det så igennem en ven som arbejder i en radio/tv butik.
Af kenegs
Jeg bestilte den i Vejle... Har dog ikke fået den endnu :(

Jeg mener bare, at der vil altid være nogle skønhedsfejl, og da delen er løs ved siden af, skal man ikke spekulere på at skifte hele tv'et, men blot transmitter og/eller briller. Jeg ved godt det ikke giver mig et bedre panel, men lur mig om ikke der skulle komme nogle ekstra ting til transmitterne (hdd optager eller lign).