Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steen Bay
Kevster skrev: Ud fra hvad i har svaret, så er jeg nået frem til, at LE40C535 ville være et udmærket køb, især til den pris.

Men men men, så faldt jeg over fleggaards hjemmeside hvor de har et LE40C650 til 4999,-. Det er magen til den nordiske model C655, men er det de ekstra 1000 kr og køreturen værd?
Det er to fine tilbud, og bortset fra det med input-lag, så burde C650 være de ekstra penge værd. Dog, som det er nævnt i testen på hdtvtest, så har billedet på C650 en tendens til at 'hakke' i det når 100Hz er aktiveret, så ved ikke rigtig hvad jeg selv ville vælge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Steen Bay skrev:Nej, det er generelt en god ide ikke at blande tingene sammen, og det er da også derfor at jeg prøver at forklare dem istedet. Ved ikke helt hvad der er grunden til dine lidt kritiske kommentarer.
Min kritik går blot på, at jeg synes du blander tingene sammen. Jeg talte udelukkende om frame-interpolationsalgoritmer og du vil derefter blande både black frame insertion og scanning backlight ind i dét jeg forsøger at tale imod. Faktum er, at de 100/200 Hz systemer man benytter i dag aktiverer frame interpolation i en eller anden grad, og dertil kan man så krydre med andre andre features.

Jeg har intet imod at du vil forklare hvad man ellers kan putte i af features, men da du citerer mine indlæg imens du forklarer, så kan jeg vel kun antage at det skyldes, at du vil anfægte til det jeg skriver?
Af Steen Bay
yakken skrev:
Steen Bay skrev:Nej, det er generelt en god ide ikke at blande tingene sammen, og det er da også derfor at jeg prøver at forklare dem istedet. Ved ikke helt hvad der er grunden til dine lidt kritiske kommentarer.
Min kritik går blot på, at jeg synes du blander tingene sammen. Jeg talte udelukkende om frame-interpolationsalgoritmer og du vil derefter blande både black frame insertion og scanning backlight ind i dét jeg forsøger at tale imod. Faktum er, at de 100/200 Hz systemer man benytter i dag aktiverer frame interpolation i en eller anden grad, og dertil kan man så krydre med andre andre features.

Jeg har intet imod at du vil forklare hvad man ellers kan putte i af features, men da du citerer mine indlæg imens du forklarer, så kan jeg vel kun antage at det skyldes, at du vil anfægte til det jeg skriver?
Mener nu at det var dig som lagde ud med i dit første indlæg i tråden at kommentere/anfægte min omtale af scanning backlight, ved at sige at "scanning backlight giver dig ikke bedre motion interpolation", hvilket jeg ikke havde sagt noget om at det skulle gøre, og derefter beskylder du mig flere gange for at blande tingene sammen. Men OK, vi gik nok bare lidt fejl af hinanden.