Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har købt et Sony EX500 til soveværelset. Det har firmware 106 - den nyeste version hedder 107, men indeholder ikke de store opdateringer jf. Sony's hjemmeside.

Jeg har fuldpakken fra Yousee uden Selector boks eller andet tilvalg, og bor i storkøbenhavn med netværk-ID 151.

Når TV'et foretager en automatisk søgning efter digitale kanaler finder det ikke TV3 samt en lang række andre kanaler som fx Disney, Animal Planet, National Geographic m.v. Men det finder TV3+ samt DR, DR2, DR HD, TV2 m.fl. Dette er gældende med Land sat til Danmark.

Jeg har også prøvet at sætte Land til Sverige, og Finland for den sags skyld, og når Land er sat til Sverige dukker fx TV3 op i programlisten på plads nr. 8, som normalt, men TV'et skriver "Intet signal", når jeg vælger kanal 8.

Jeg har også byttet rundt på antennestik og kabler, og tilsluttet TV'et til samme stik som det i stuen normalt bruger, men det hjælper intet. TV'et i stuen kan finde alle kanaler uden problemer - det er et LG8500.

Signalstyrken er for alle de ca. 20 kanaler Sony TV'et finder = 100. Derudover angiver det en "C/N", der svinger mellem 68-73 afhængig af kanal. De kanaler TV'et kan finde har frekvenser i både den lave og høje ende, så jeg kan ikke se at fejlen ligger over/under et bestemt sted på frekvensbåndet.

Er der nogen derude, der ved hvad der er galt? - Enten hvad jeg gør galt, eller om det tyder på en fejl i TV'ets tuner?

På forhånd mange tak
Af dkscan
Netop de kanaler, du nævner, sender YouSee på en frekvens, der også bruges til antennebaseret tv fra masterne i Gladsaxe og Hove.
De manglende kanaler skyldes derfor med overvejende sandsynlighed, at dine kabler og stik ikke er ordentlig skærmede.

Se mere på http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig- ... v-signaler
Af Mikkel Andersen
Da jeg hjalp min svoger med at sætte et EX700 op, fandt den ikke alle digitale kanaler ved automatisk søgning. Der skulle vi ændre det til fuld søgning, så fandt den alle hans kanaler.
Af reaper24
ku godt tænke mig spørge:

tror i der komnmer nogle updates der gør det understøtter mkv. samt alm dvd fil osv? :)

lidt øv det kun er divx stort set:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det spørgsmål hører nok til i en anden tråd. Den her handler om digitale kanaler.
Af reaper24
sorry havde jeg slet ik tænkt over:)
Af Cutter
Har du prøvet at skifte imellem "Egen Antenne" og "Kabel TV" under udførelse af startopsætningen?
Af soren_tyson
Hej, jeg har også et ex500 og kan ikke finde alle de digitale kanaler jeg skulle have (yousee, storkøbenhavn).

Jeg har et ok antennekabel, har prøvet at skifte land til sverige, har søgt på egen antenne, har søgt fuld søgning, hurtig søgning (143Mhz, id 151), har prøvet med alt på auto...

I nogle tilfælde finder den f.eks. DRHD, men når kanalen vælges er blot sort skærm og signalstyrken er i bund.

Hjælp modtages med glæde,

Mvh.

Søren
Af dkscan
soren_tyson skrev:Hej, jeg har også et ex500 og kan ikke finde alle de digitale kanaler jeg skulle have (yousee, storkøbenhavn).

Jeg har et ok antennekabel, har prøvet at skifte land til sverige, har søgt på egen antenne, har søgt fuld søgning, hurtig søgning (143Mhz, id 151), har prøvet med alt på auto...
Når det er kabel-tv og man har et Sony-tv, så skal man ikke søge som var det egen antenne. Det har de nemlig styr på.
Oplevelserne tyder på problemer med signalet. På EX500 (og andre Sony-tv) er det slet ikke nødvendigt med mærkelige landevalg og andre obskure installationsprocedurer. Sony har, i modsætning til feks. Panasonic, styr på at vi også bruger DVB-C i Danmark.
Af bimbobo
1-0 til Sony...

Jeg har selv Pana og første dag med X10 skulle jeg ringe til Pana support
for at finde ud af, jeg skulle bruge Sverige. :p

Heldigvis er resten på Pana meget godt, men dette med "land" er tåbeligt.

Mvh
Af soren_tyson
Hej DKSCAN, egen antenne var bare en af de forsøg jeg lavede, da "standard" søgningen (kabel, hurtig, 143 og 151) ikke gav alle kanaler.

Godt at vide, at det med landevalg er ligegyldigt, så kan jeg udelukke det.