Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Weygan
Jeg overvejer at købe modellen Samsung LE40C658 som lige i øjeblikket sælges til 5999,- hos Bilka.
Link til modellen: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... b=features

Idet jeg ikke har kunnet finde nogen anmeldelser eller andre topics omkring det, ville jeg høre om nogen her på Flatpanels kender noget til skærmen, hvad angår: "Input Lag" gennem HDMI?

Skærmen skal have en Playstation 3 spillekonsol tilsluttet.

Nogen med erfaring indenfor denne model, som vil kunne være i stand til at besvare spørgsmålet, og eventuelt give mere information om modellen som kunne være værd at vide på forhånd? Om både SD og HD billedet er godt eller lign, 100hz etc. Pros og Cons?

På forhånd mange tak! :)
Af Steen Bay
Du kan se en test af den stort set identiske C650 version på hdtvtest.co.uk
Af Weygan
Steen Bay skrev:Du kan se en test af den stort set identiske C650 version på hdtvtest.co.uk
Mange tak Steen :)

Men hvor ærgeligt, da de siger: "The biggest thorn in the Samsung LE40C650’s side is the high amount of input lag that it suffers from. With Game Mode enabled, the video signal being input to the LCD HDTV lagged by about 45ms, which is enough to make games requiring fast reflexes feel quite sluggish on the TV."

Så det TV vil desværre ikke være gælende til mit konsol brug :(

Har som jeg skrev i en tidligere post også kigget på den lidt mindre LE40C535, idet den med sine 14ms input lag er perfekt til gaming gennem HDMI (Playstation 3).. Men jeg er bare bange for at hvis TV'et er produceret med billig pris i tankerne, ingen 100hz osv. at billedet ikke er specielt formidabelt :/

Derfor jeg kiggede på en højere model - men ser ud til at uanset hvilke andre TV jeg kigger på ud over LE40C535 eller LE40C575 (som er ret meget dyrre) så kan det næsten ikke lade sig gøre at finde et rigtig godt TV, som kan bruges hybridt mellem rigtig godt billede til film, SD, HD, freeview osv.. samt hyppig Konsol-gaming. :/

Det er godt nok svært at vælge et ordentligt TV :/

Steen, på hdtvtest.co.uk bliver der snakket lidt om "panel lottery", og at TV'ets kvalitet er ret afgørende for hvilket panel TV'et har monteret.. Er det noget jeg som forbruger skal frygte når jeg beslutter mig for at købe TV'et.. Er det en måde jeg kan sikre mig det "gode" panel?
Af Steen Bay
Weygan skrev: Steen, på hdtvtest.co.uk bliver der snakket lidt om "panel lottery", og at TV'ets kvalitet er ret afgørende for hvilket panel TV'et har monteret.. Er det noget jeg som forbruger skal frygte når jeg beslutter mig for at købe TV'et.. Er det en måde jeg kan sikre mig det "gode" panel?
Vil gætte på at problemet nok er lidt overdrevet, og hvis du køber over nettet, så kan du jo altid sende TV'et retur hvis du ikke synes billedet er godt nok. C535 er et ganske fint TV ifølge testen på hdtvtest, og mht. billedkvalitet tror jeg ikke at det adskiller sig fra C575.