Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sky-Hook
Jeg har nu søgt på alle tænkelige sider efter en test af LGs LE550N serie, men kan intet finde.
Er her nogen der har et LE550N som kan give lidt indput om denne, eller om der er nogen der kan finde en test af LE550N
Af Sky-Hook
Takker, men jeg spurgte til 550 og ikke 900, men hvis det nu er samme skærm må du gerne lige give besked om det.
Af Sky-Hook
Flot fundet, takker mange gange.
Kan du hjælpe mig med dimmer, er det blørrede områder? eller hvad er det, jeg går ud fra at det er noget negativt, og de skriver jo der er local dimmer, men er det noget der er på alle LED skærme?
og er LCD og LED det samme??, hvorfor jeg spørger er at nederst på dit link står specs og i dem er det et LED-LED tecnologi, og så blev jeg forvirret, for jeg troede det var to slags tv.

Han snakker meget hurtigt, men er det ikke det eneste han klager over på det her tv?
Af Steen Bay
Sky-Hook skrev:Flot fundet, takker mange gange.
Kan du hjælpe mig med dimmer, er det blørrede områder? eller hvad er det, jeg går ud fra at det er noget negativt, og de skriver jo der er local dimmer, men er det noget der er på alle LED skærme?
og er LCD og LED det samme??, hvorfor jeg spørger er at nederst på dit link står specs og i dem er det et LED-LED tecnologi, og så blev jeg forvirret, for jeg troede det var to slags tv.
Local dimming vil aldrig kunne fungere bare nogenlunde ordentligt på at Edge-LED TV, så forhåbentlig kan man slå det fra i menuen. Og nej, det er ikke to forskellige slags TV, begge er LCD-TV, det er bare bagrundsbelysningen der er forskellig. De eneste 'fordele' ved et LED/LCD TV er det tyndere design (som man så betaler en ganske pæn ekstra pris for) og et lidt lavere strømforbrug.