Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Burde EL Giganten ik bar tænke på kunden

JO DE SKAL SGU SÅ
4
40%
Jooo, det burde de faktisk
1
10%
Nej, de skal også tænke på sig selv
5
50%
Af Medarbejder
EL Giganten er en ok butik på nogle områder, jeg arbejder der og indrømmer nok MANGE ting er lid fuuucked! ..

men deres BONUSordning må da vær det dummeste i verdenen!
Sælgerne stikker hinanden i ryggen for at få bonus og tar hinandens kunder ud af hænderne på hinanden - og mange kunder ved det bar ikke!

Man narrer kunderne til at købe noget de måske ikke har brug for - bare for at få bonus .. Det er ikke fair, man får MEGET dårlig samvittighed som sælger...og STAKKELS KUNDER! :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den her tråd hører vist ikke til i køb/salg-sektionen. Jeg har flyttet den til vores "andet"-forum. Måske du også skulle overveje om din afstemning ikke kunne være mere nuanceret. Hvis du bare vil af med lidt galde, så er en afstemning nok ikke det rette valg.
Af trykkertor
Sådan er det nu engang. Om du ikke kan leve med det, find et andet arbejde.
Den dårlige samvittighed forsviner proposjonalt med den øgende bonus.
Har selv arbejdet i tilsvarende butik. Jeg kunne ikke leve med at sælge ting til kunden for at os ansatte skulle få bonus.
Jeg gav mig efter relativt kort tid. Lige som du siger. Det smagte dårligt i munden når en kunde gik ud men noget han ikke skulle have købt.

Samtidig skal der siges at 2 af mine kollegaer var landets bedste inden keden. De sanket bonuser, rejser, gaver etc etc....
For dem var det sport at snappe hinandens kunder, sælge dem op i produkt.
Og jeg tror de sover meget godt om natten, for samvittighed ovenfor kunden varer ikke til næste lønseddel engang.
jeg må indrømme at det er en mærkelig måde at udtrykke sin utilfredshed med sin arbejdsplads, jeg vil sige at det er en meget illoyal måde at være overfor sin arbejdsgiver. bonus ordninger kan diskuteres om det er godt eller skidt, men elgiganten står jo ikke alene, med at have bonus ordninger, det har fona jo også.
http://www.bt.dk/digital/saadan-tjener- ... re-paa-dig
bonus har bilsælgerne jo også, avis sælger, køkken sælger. osv., fabriks arbejder og slagteri arbejder, har også bonus. det kaldes bare akkord, og hvis en medarb. ikke kan følge med de andre, bliver han også knoklet af de andre kollegaer.
Men hvis man er utilfreds med hvordan de forskellige ordninger, må man enten tage det op med ledelsen eller de andre medarbejdere istedet for at lægge sine problemer ud på nettet. det med at sælger får en bonus for at sælge et produkt er ikke et problem for mig, går ud fra at sælgeren sælger udfra behov. desuden hvis det var helt galt, kan varehuset også se, hvor meget hver sælger får retur (14 dages returet i elgiganten) det du gør, med at ikke ordne sagen internt, er fuldstændig illoyalt. og du skulle måske overveje et nyt job.
Af Medarbejder
Mit problem er IKKE, jeg er utilfreds med mit arbejde.. Mange i EL GIganten mener det der er for dårligt så ingen grund til at hakke på mig!
min bonus er rigtig høj hver mdr, men jeg sys ikke det skal komme an på det.. men lige nu er jeg også i en afdeling hvor man direkte "stjæler" hinandens kunder. og det er for ringe.. og det ved arbejdspladsen godt, jeg er utilfreds med ligesom mange andre

jeg er skam glad for mit arbejde
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvem skulle man ellers klandre for indlægget? Det er jo ikke dine kolleger som skriver her. Hvis du er så utilfreds med ordningen var det måske mere nærliggende at tale med ledelsen i stedet for blot at brokke dig i offentligheden. Hvis I virkelig er så mange i samme situation, som du giver udtryk for, så kan man vel indgå i en dialog med folkenen højere oppe i hierakiet.
Af Medarbejder
Det er faktisk min egen sag hvor jeg vil brokke mig (hvilket dette ikke er ), jeg bestemmer selv hvordan min mening skal ud... Jeg har lov til at oprette alle de indlæg jeg vil og om hvad jeg vil
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rolig nu. Det er velmente råd. Pointen er, at du næppe vinder noget ved at brokke dig i et forum hvis det er din arbejdsplads der er problemet.
Af Martin Sjøstrand
Pointen er, at du næppe vinder noget ved at brokke dig i et forum hvis det er din arbejdsplads der er problemet.
Kan heller ikke helt se hvad trådstarter vil opnå? Skal vi allesammen sige "puuuh, slemmer Elgiganten (Der bare er som de fleste steder), hvor er de dumme og grimme" og så kan vi sidde og være sure over det, uden det rykker noget, eller skal vi alle boykotte butikken, så den går nedenom og hjem, så trådstarter ikke har noget job mere? :D
Af Martin Sjøstrand
Jeg har lov til at oprette alle de indlæg jeg vil og om hvad jeg vil
Ikke hvis de handler om Camambert ost, eller plantegødning (må man det?) De har i hvert fald ikke megen relevans så.... men hvis de handler om tv og hifi må du gerne :p
Af Mbendtsen
Hvor er det helt præcist du vil hen med det du skriver, for jeg forstår ikke dit indlæg ?
Af Medarbejder
godt jeg ikke kan fyres så!
jeg har en stilling hvor jeg ikke kan fyres.. så HAHAHAHHA til jer!¨
Boykot i bar **** hovedet
Af daniel2561
Medarbejder skrev:godt jeg ikke kan fyres så!
jeg har en stilling hvor jeg ikke kan fyres.. så HAHAHAHHA til jer!¨
Boykot i bar **** hovedet
Jesus christ... sikker på at du ikke er 5 år gammel?? O_O
Af steen_c
Den mening eller pointe der var med den her tråd, er da skyllet ud med opvaskevandet, når man ikke kan tåle lidt kritik af sine egne holdninger og indlæg, og efterfølgende kommer med banale og barnlige kommentare, så ryger alt seriøsitet og troværdighed.
Har selv haft meget med Elgiganten at gøre, og har haft særdeles positive oplevelser med dem.