Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steen Bay
LE530N er sikkert et fint TV, men vær opmærksom på at du betaler lidt ekstra for det tynde design. En tilsvarende LCD model (med almindelig CCFL baggrundsbelysning, istedet for Edge-LED) såsom LG LD550N kan fås i 42" til ca. 5300,-
Af Steen Bay
Pogel skrev:hvad synes du så om dette tv i forhold panasonics g20?
Tjaa, nu bevæger vi os jo over i det lidt kildne LCD vs. plasma spørgsmål, og i så fald skal G20 vel snarere sammenlignes med et godt LCD TV i samme prisklasse, såsom et LG 42LD750N der fås til ca. 6300,- kr. Personligt ville jeg nok vælge LD750N, men det er bare mig. Andre ville sige G20, så det er nok en af de ting som du via lidt research om emnet selv må tage stilling til ;)
Af lennon
Testene siger entydigt G20 sammenlignet med et hvilket som helst LCD .

Dog er Steens LCD favorit retfærdigvis ikke testet endnu . .

Men har du nogenlunde normal stuebelysning er G20 noget af det aller-ypperste til almen TV, sport og film .

Bemærk at der har været nogle eksemplarer af G20 med "buzz"-støj .
Af Steen Bay
lennon skrev:Testene siger entydigt G20 sammenlignet med et hvilket som helst LCD .

Dog er Steens LCD favorit retfærdigvis ikke testet endnu . .
Går ud fra at du her taler om plasma versionen af G20, og ikke L42G20.. men bliver interessant at se Rasmus' test af panasonic D28, da det med kombinationen af IPS panel og 200Hz scanning backlight kan minde lidt om en Edge-LED, design version af LD750N (og LxxG20) ;)
Brugeravatar
Af KristofferA
Men kan man stille det op den måde? Det er jo ikke sikkert det samme panel og hvad mere er det jo ikke sikkert det er implanmenteret på samme måde.. 8)

Jeg har lidt svært ved at finde rundt i Panasonics LCD serie. Kan ikke rigtig se forskellen på skærmene andet end at nogle har wifi og andre ikke...

Der findes f.eks. rigtig mange der er LED / S-IPS.
Desuden findes der en model tilsvarende den kommende tested i 42"?
Af Steen Bay
KristofferA skrev:Men kan man stille det op den måde? Det er jo ikke sikkert det samme panel og hvad mere er det jo ikke sikkert det er implanmenteret på samme måde.. 8)

Jeg har lidt svært ved at finde rundt i Panasonics LCD serie. Kan ikke rigtig se forskellen på skærmene andet end at nogle har wifi og andre ikke...

Der findes f.eks. rigtig mange der er LED / S-IPS.
Desuden findes der en model tilsvarende den kommende tested i 42"?
Panasonic D25 fås i 42" (TX-L42D25E) og er bortset fra farve/design identisk med det D28 som Rasmus har fået ind til test. Og jeg sagde jo heller ikke at D28 og LD750N på nogen måde er ens, blot at de kan minde lidt om hinanden, da de begge har IPS panel og benytter scanning backlight ;)
Brugeravatar
Af KristofferA
Ok fair nok. :)

Men hvad sker der lige for Pannasonics LCD design? Det er værre end deres Plasma design....lilla?!! ;;)
Af Steen Bay
KristofferA skrev:Ok fair nok. :)

Men hvad sker der lige for Pannasonics LCD design? Det er værre end deres Plasma design....lilla?!! ;;)
Nej, det er måske ikke lige deres design som Panasonic er mest berømmede for.. 8)
Brugeravatar
Af KristofferA
Men D25 ser faktisk rigtig interessant ud... ;)