Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KristofferA
Hej Guys. Nu havde jeg faktisk besluttet mig for at købe en LG LD750N skærm, men konen synes ikke LG LD750N ( efterfølgende til SL8000 ) er det flotteste tv, så nu overvejer jeg faktisk en Samsung C6005 skærm. Er det helt tosset? Confused
Den bedre sortgengivelse tiltaler mig, men clouding trækker i den anden retning..

Synes godt nok det er en jungle!

Tak for hjælpen :)
Af brouer1
Jeg overvejer stadigvæk LD42750N og er begyndt at spekulere lidt i at handle det på nettet for at teste det inden for de 14 dages returret, men jeg vil lige anskaffe mig en kalibrerings dvd.
Jeg er selv helt ny i denne jungle, så er der specielle kalibreringssæt/dvd'er til LCD skærme?
En af mine venner har Samsung C6005, der er lidt glitch af og til, vi testede det kun med en blu-ray film og nogen mkv'er, glitch var mest synligt ved mkv afspilning hvor der af og til kunne være minimal pixelering (men det irriterede mig), Blu-ray'en havde få glitch som mest af alt minder om for lidt cpu-kraft (selvom den har en 800mhz processor).. løses nok med en opdatering i fremtiden,
Ps3 spil kørte 100% optimalt på Samsung C6005.
Af Nico
Min C6005 har overhovedet ingen clouding. Desuden oplever jeg heller ingen pixelering, mon ikke han har glemt at slå alle de ekstra billedebehandlings systemer fra...
Af jspr
Hvorfor ikke bare købe et SL8500 hvis du kan finde det? :)

På mange måder det samme tv som LD750N, bare uden WiFi og DNLA, men med et tyndere og federe design. Afhænger selvfølgelig af dine behov..
Af Steen Bay
jspr skrev:Hvorfor ikke bare købe et SL8500 hvis du kan finde det :)
Ja, hvorfor ikke, go' ide ;)
Af jspr
Det eneste der afholder mig er det lidt dårligere sort niveau i forhold til Samsung :o
Ja, sortniveauet er jo så desværre LG'ens brist, som også jeg har valgt at acceptere - dette grundet at TV'et på alle andre områder slår LCD konkurrenterne i samme prisklasse (endda stort på nogle områder).
Her tænker jeg (så vidt jeg husker!) på eks. farvegengivelse, betragtningsvinkler, gray-scaling, utrolig lavt input lag (til den indre ps3 drengerøv), og ellers det generelle "flow" grundet det super roste 200 hz system.

Nå, det blev vist en lille reklame for et tv jeg ikke engang har set med egne øjne, da jeg ikke har fået bestilt det endnu - det er bare ud fra ovenstående jeg selv har taget min beslutning. ;)
Senest rettet af jspr 27 aug 2010, 12:27, rettet i alt 1 gang.
Af Steen Bay
KristofferA skrev:Det eneste der afholder mig er det lidt dårligere sort niveau i forhold til Samsung. :o
Desuden tror jeg ikke man kan finde det mere...

Hvordan ser LG LD750N ud live? Det eneste jeg ikke kan lide ved designet er den røde "pukkel" for neden. :((
Det rødlige skær tror jeg bare er en lyseffekt da billedet blev taget, det samme ses på fotos af nogle af Samsung's modeller. Og LG's IPS panel har måske nok lidt højere sortniveau, men til gengæld er betragtningsvinkler så en del bedre. Det er ikke helt så enkelt at vælge nyt TV 8)
Brugeravatar
Af KristofferA
Ja det er godt nok "Pick your poison! O_O
Hvad kan man leve med? Og Plasma er desværre ikke en mulighed, da mig og kæresten har en bygningsfejl der betyder
at vi kan se et regnbueligende fænomen på plasma.

Nu tænkte jeg faktisk om man skulle se på LD650 istedet? Det har ikke scanning backlight, men det skal vel alligevel slås fra når jeg ser film?

Synes bare designet på LD650 er pænere..det har ikke den grimme pukkel-Forstår ikke hvorfor den dyrer model er grimmere! :s
Af Steen Bay
KristofferA skrev:
Nu tænkte jeg faktisk om man skulle se på LD650 istedet? Det har ikke scanning backlight, men det skal vel alligevel slås fra når jeg ser film?
100/200Hz motion systemer som skaber kunstige (interpolerede) frames/billeder og 'scanning backlight' er to forskellige ting. Fordelen ved et (velimplementeret) scanning backlight system er at det kan forbedre gengivelsen af bevægelse, uden at det har nogle uønskede bivirkninger.
Af brouer1
Nico skrev:Min C6005 har overhovedet ingen clouding. Desuden oplever jeg heller ingen pixelering, mon ikke han har glemt at slå alle de ekstra billedebehandlings systemer fra...
Måske, men nu skal siges at han heller ikke selv kunne se noget galt, vi var fire personer og vi var kun to der kunne se det utydelige clouding (som jeg nu har fundet ud af det hed) på Blu-ray, men det var så kun ham selv der ikke kunne se fejl ved MKV, men igen det kan jo have været mangel på kvalitets MKC filer og som du siger kan der være billedbehandlingssystemer der ikke var slået fra. Med glitch mener jeg at noget i hele billede nærmest bliver forskudt pludselig, jeg har set det på andre skærme før.
Brugeravatar
Af KristofferA
Steen Bay skrev:
KristofferA skrev:
100/200Hz motion systemer som skaber kunstige (interpolerede) frames/billeder og 'scanning backlight' er to forskellige ting. Fordelen ved et (velimplementeret) scanning backlight system er at det kan forbedre gengivelsen af bevægelse, uden at det har nogle uønskede bivirkninger.
Men påvirker det ikke korrekt 24 fps ? Sådan havde jeg forstået det.
Af Pretender
Kommer der ikke snart en anmeldelse af det LG der?