Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Davs!

Nu er det efterhånden blevet tid til, at jeg udskifter det gamle 21" CRT fjernsyn med noget, der ikke har gennemlevet årtusindeskiftet... ;;)

Jeg søger altså et nyt tv og har i den forbindelse efterhånden været vidt omkring for at finde ud af, hvad det er jeg leder efter - både på google og på denne sides artikler samt forum. Jeg er blevet klogere, men jeg er stadig rigtig meget i tvivl om, hvad jeg skal gå efter! Derfor håber jeg, der er nogle af jer, der kan hjælpe og måske endda anbefale nogle tv'er.

Jeg har nogle kriterier/bemærkninger:

- Størrelse: 40-42", men 37" kan jeg nok også leve med

- Pris: Helst ikke mere end ca. 4000, og absolut max ~4500 - ellers rækker SU'en ikke... ::l

- Jeg vil foretrække et LCD tv, da det højst sandsynligt bliver aktuelt, at jeg skal bruge den som PC-monitor ved nogle lejligheder - har læst at burn in er et problem ved plasma tv'er i denne sammenhæng.

- Jeg forventer absolut ikke et superfantastisk tv til mit budget, men derfor må det nu godt have en hæderlig billedkvalitet alligevel.

- Hvis det understøtter MPEG4 og ellers kan, hvad nye tv'er som minimum skal kunne (jeg er blank på dette område), så er det fint.

- tv'et vil blive anvendt til hovedsageligt film, Playstation 3 og ved lejlighed også som PC monitor.

- tv'et må meget gerne have optical eller coax lydudgang, da jeg overvejer at slutte eksterne højttalere til (Logitech Z-5500)

- Jeg vil foretrække at købe tv'et på nettet, da det både er lettere med fragt, og da jeg i det hele taget ikke har stor fidus til fysiske butikkers prisniveauer.

Jeg har taget et kig på prisniveauerne på hifipriser.dk, og det ser ud til, at det er langt fra umuligt at finde et 40-42" tv til omkring 4000.
Jeg fandt bl.a. dette 42" LG og dette 42" Philips tv.

Problemet er, at det jvf. flatpanels' købsguide virker umuligt at vurdere disse tv'er alene ud fra specifikationerne, og jeg har heller ikke været i stand til at google mig frem til nogle anmeldelser af dem...

Håber I kan hjælpe en meget forvirret tv-indkøber!

Med venlig hilsen
Thomas

P.S. Hvis der er nogen, der kender et tv-anmeldelses site a la en tv-udgave af Tomshardware.com, så må I meget gerne linke :)
Af Steen Bay
Et LG LD420N ('N' = nordiske model) er nok et fint bud. En anden mulighed kunne være et Samsung LE40C535 som Elgiganten sælger på nettet til 3999,- kr. Du kan se en test af C535 (den engelske C530 version) på hdtvtest.co.uk
Af Atreyu
Hej, tak for dit svar :)

Jeg kan ikke umiddelbart finde en test af hverken C535 eller C530 på hdtvtest.co.uk. Har du mulighed for at linke direkte?
Af Steen Bay
Atreyu skrev:Hej, tak for dit svar :)

Jeg kan ikke umiddelbart finde en test af hverken C535 eller C530 på hdtvtest.co.uk. Har du mulighed for at linke direkte?
Den er nu ellers midt på forsiden ;) (Samsung LE32C530 Review)
Af Atreyu
Steen Bay skrev:Den er nu ellers midt på forsiden ;) (Samsung LE32C530 Review)
Doh! :((

Har læst anmeldelsen og det lyder sgu egentlig ret lovende :)

Dog en bemærkning - den anmeldte model hedder LE32C530, og som jeg kan udlede af dit første indlæg er C530 den engelske udgave, mens C535 er den danske. Men den model elgiganten har på bud hedder C535XXE. Ved du hvad der er anderledes ved XXE-udgaven (hvis muligt gerne i en knap så teknisk beskrivelse :p ), eller i hvert fald om det er noget, der har nogen betydning, for en ganske almindelig bruger som jeg?

Edit: Har tjekket Samsungs danske hjemmeside, og det ser umiddelbart ud som om XXE blot er en del af tv'ets fulde modelnummer (LE40C535F1WXXE) - der er nok ingen forskel så :)
Af Steen Bay
Nej, der er ingen forskel. Og ja, lyder lovende, tror man får ganske meget TV for pengene :)
Af Atreyu
Super - ja det virker sådan!

Jeg er faktisk lidt forelsket i det allerede, men jeg er vestjyde så nu vil jeg lige sove på det (ikke på tv'et... ;;) ) først...

Anyway, du skal under alle omstændigheder have stor tak for hjælpen :)

Til evt. andre læsere, så er tråden ikke lukket, så hvis I har inputs skal I være hjerteligt velkomne til at komme med dem :)