Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Akyhne skrev:Det er jo bare en almindelig satellittuner, så det burde kunne lade sig gøre. Du kan tage en hvilken som helst satellit med den indbyggede tuner. Elgiganten sælger et CA-modul til Viasat. Kortet/abonnementet skal blot paires med CA-modulet.

Har selv Canal Digital i mit LE40C675. Det virker utroligt godt!

Hvis det ikke virker, er del vel blot et spørgsmål om tid indtil Viasat får sig taget sammen.
De officielle udmeldinger har været, at Viassat ikke havde en løsning endnu, men vi hører da gerne fra folk der har fået det til at virke alligevel.
Af kjelds
Så har jeg fået smækket et CA modul i min PS50C7705 (Strong Dual Viaccess CAM modul) og det spiller bare. Finder samtlige kanaler fra Yousee og kvaliteten lader til at være lige så god som den Yousee' egen boks kan levere.

Har også fået sat en harddisk til tv'et (Western Digital 2,5" - 1,0 TB My Passport Essential SE) som efter tv'et selv har formateret den, lader til at køre upåklageligt. I skrivende stund er tv'et ved at optage "V for vendetta" efter en hurtig test optagelse. I testen fyldte 41 sekunders optagelse fra tv 3+ HD 61 Mb, så en film vil nok fylde omtrent 10-15 GB alt efter dens længde.

En ting der dog irritere mig, er at der står "optager" i venstre hjørne af skærmen mens den optager. Denne notits flytter sig hele tiden, sikkert for at forhindre burn in, og er derfor svær at abstrahere fra. Desuden er det ikke muligt at se en anden kanal mens tv'et optager, hvilket ikke er nogen overraskelse, men dog er muligt med Yousee boksen.

Skulle der være nogen som har fået fjernet optager ikonet fra skærmen, vil jeg gerne høre hvordan.
Af wendellgee
kjelds skrev:
En ting der dog irritere mig, er at der står "optager" i venstre hjørne af skærmen mens den optager. Denne notits flytter sig hele tiden, sikkert for at forhindre burn in, og er derfor svær at abstrahere fra. Desuden er det ikke muligt at se en anden kanal mens tv'et optager, hvilket ikke er nogen overraskelse, men dog er muligt med Yousee boksen.

Skulle der være nogen som har fået fjernet optager ikonet fra skærmen, vil jeg gerne høre hvordan.
Det skulle efter sigende blive rettet ved en kommende firmware opdatering. Ifølge en sælger fra HiFi-klubben skulle det allerede være sket ved den seneste opdatering, men det skete ikke. Det er ikke kun irriterende, det er røv pinligt at man kan sende sådan noget på gaden...
Af FRB
Har Flatpanels fuldstændig opgivet at få tv'et ind til test?
Af NintendoB
FRB skrev:Har Flatpanels fuldstændig opgivet at få tv'et ind til test?
Det var enlig et godt spørgsmål dog tror jeg at testen er på trapperne kan næsten ikke tro andet da tvet lyder til at være meget populært og noget folk snakker meget om for tiden...
Af Bache
FRB skrev:Har Flatpanels fuldstændig opgivet at få tv'et ind til test?
Ja, lidt surt at den IKKE er med i Flatpannels test, som jeg har set i Søndagsavisen i dag. Det var jo ellers oplagt da, Panasonic Plasmaen løb med sejren over 3 LED udgaver....

Er Panasonic'en pengene værd i forhold til Samsung'en - det ville jeg gerne se en test på.

Jeg er ved at skal finde nyt tv, og er totalt noob på alt det her, men læser og læser....

Umiddelbart er jeg til denne Plasma, men hvad med det der burn-in. Der er delte meninger synes jeg - selv herinde. Nu ser jeg jo NFL.... og det betyder 7 timers TV med samme logo.... skal man så holde sig fra Plasma???
Af NintendoB
Bache skrev:Er Panasonic'en pengene værd i forhold til Samsung'en - det ville jeg gerne se en test på.
Jeg har fundet den her test her hvor man har testet Panasonic TC-P50VT25 3D Plasma mod Samsung´s PN50C8000 3D plasma

http://3d-tvbuyingguide.com/3dtv-review ... otout.html

Samsung PN50C8000 skulle vist nok være US udgaven af PS50C7705
Panasonic TC-P50VT25 der kommer jeg sq til kort men mon ikke det er en US udgave af den vi kender som Panasonic VT20 ??
Af Bohn
Ja, hvornår kommer der en test (B
Af Gavin
Bohn skrev:Ja, hvornår kommer der en test (B
Ud fra andre indlæg herinde så er mit gæt næste uge. :)
Af Thunder1969
Hej

Jeg har nu haft dette tv til at hænge på væggen i en lille måneds tid, og er nogenlunde tilfreds med det, er rimelig noob mht tv og det er mit første plasma. En ting som dog skuffer meget er når jeg ser hd film. Der sker det ofte at der eksempel rundt om et ansigt eller en bil der bevæger sig hurtigt kommer en 2-3 cm grov pixeleret kant selve ansigtet eller bilen står kniv skarp. Er der andre der oplever dette eller har en løsning på hvordan jeg slipper af med det ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har med garanti slået Samsungs "Cinema smooth" til. Slå det fra.
Af netfors
yakken skrev:Du har med garanti slået Samsungs "Cinema smooth" til. Slå det fra.
Er det det samme som "Motion Judder Canceller"
Jeg kan ikke finde noget menuen der hedder "cinema smooth"??

mvh
Af Martin Sjøstrand
Nu sidder jeg ikke lige ved skærmen, og kan ikke huske hvor i menuen du skal ind, men nej, Cinema smooth og motion judder canceler er to forskellige ting
Af BigAl
Så har jeg også i dag modtaget mit PS50C7705 og det er et FEDT tv....men..........har desværre fået en BRUMMER. :-( Det kan høres selvom der er støj fra tv, børn m.m.
Hvor meget er tilladt for et tv som dette ?
Jeg kan vel lige så godt ringe til Prestige service først som sidst ik ?
Syntes det er lidt periodisk og det skulle jo efter sigende også blive værre ved helt lyse billeder, men kan ikke rigtigt se nogen sammenhæng der.......øv øv øv.

(Tilføjet senere )
Jeg kan heller ikke få MKV afspilning til at virke over DLNA. Det er også mærkeligt, at der ikke vises subs på filer med custom-subs på. ???
Synes nu at brummen fra TV er aftaget en del, så må se tiden lidt an på den front.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22