Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kort historie: Søgte, så, købte mit nye Samsung LE40C675. Jeg var super glad for det, dog drillede Canal Digital mig lidt med hensyn til at få mit nyindkøbte CA-modul til at virke.

Godt så! Vi nød vores nyerhvervelse med tv-kigning, lidt film, lidt Dicovery, National, History m.m. og ikke at forglemme lidt PS3 gaming.

En aften, ca. 3 uger efter erhvervelsen, havde vi spillet lidt på hver sin PS3 - min kone og jeg (I læste rigtigt).
Jeg skulle på arbejde og hun ville se lidt tv. Men vi kunne ikke skifte over til TV visning, rent faktisk kunne vi intet! Et tryk på fjernbetjeningen, verificerede at der var liv i fjernbetjeningen, den har en knap til at lyse de andre knapper op i nogle få sekunder ved brug under mørke forhold.
Og så pludselig virkede det hele.

Når man har erhvervet sig et nyt tv og er ovenud tilfreds, tænker man ikke lortefjernsyn, men prøver at finde en fornuftig forklaring på at vidunderet lige "strejkede" for et øjeblik.

Et par dage senere var den gal igen. Ved at rode lidt frem og tilbage, kom der igen liv i forbindelsen. Dagen efter skete det igen, og endnu et par dage senere endnu engang.

Det var ved at være et problem! Dog ikke større end at man efter et minuts test fik det til at virke.

Endnu et par dage senere havde vi så igen spillet lidt og jeg skulle lige have en halv time på sofaen, før arbejdet igen kaldte. Konen ville skifte til TV igen, men nu ville den bare ikke! Vi prøvede alt, tog strømmen fra TV'et indtil flere gange samt diverse andre ting. Intet hjalp, endnu engang bekræftede et tryk på knappen til at få knapperne til at lyse, at batterierne var ok.
Efter ½ time, opgav jeg i arrigskab. Konen overtog projektet og efter få minutter fik hun gang i TV'et. "Hvad gjorde du?!". Det burde en mand med en el-teknisk uddannelse ikke spørge sin kone om...
"Jeg holdte lysknappen nede og trykkede samtidigt på [Source]", lød det fra hende.

Næste dag skiftede jeg batterierne i fjernbetjeningen, og siden har der ikke været problemer!
Brugeravatar
Af Weissbier
Nogle gange skal der ikke så meget til. ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
God historie :)

Min egen fjernbetjening (Beo4) her heldigvis en batteri-indikator.
Af Akyhne
Det er så spørgsmålet om en batteriindikator ville have givet svaret. Er den i funktion hele tiden på din B&O fjernbetjening?

Jeg sidder faktisk og kommer i tanke om at alle knapperne også lyser op når man trykker på alle andre knapper, dog kun for et meget kort øjeblik.
Og det er jeg så ret sikker på de ikke gjorde de gange vi havde problemer. Men sådan er det med nye ting man ejer.
Jeg kunne de gange fjernsynet ikke virkede, heller ikke rigtig huske om der var en indikator på fjernsynet, som lyste eller flashede ved modtagelse af infrarød signal. Det ville nu heller ikke have været en sikker indikator på at det skulle være fjernbetjeningen/batterierne der var noget galt med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der måles konstant på batterispændingen og når den er for lav skifter displayet på Beo4 til at skrive "Batt" i stedet for inputkilde.