Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rtorstensen
Hej Alle

Jeg skal til at købe et nyt 32" tv som skal kunne afspille billeder, video og musik direkte fra mit NAS.

Jeg over vejer at købe dette:
http://www.philips.dk/c/tv/7000-led-ser ... 5h_12/prd/

Jeg har snakket med en del forhandlerer og har også kontakte philips direkte og der er endnu ikke nogen som har kunnet oplyse mig om TV'et kan køre mod mit Netgear ReadyNAS eller NAS generelt.

Er der nogen som har nogen gode erfaringer med DNLA funktionen i forhold til NAS opkobling fra producenterne Philips, Samsung og Sony? (primært video afspilning) e
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg vil råde dig til at satse på Samsung, hvis DLNA tæller højt på ønskelisten. Samsung har pt. den bedste DLNA-tjeneste, der understøtter de fleste klienter og de fleste codecs.

Sonys understøtter kun nogle få og vil sjældent gøre særlig meget med mindre man anvender Twonky. Philips er okay, men der er helt klart en del mangler på understøttelsen af video codecs.
Af HSKS
Jeg har det nye Samsung PS50C7705 og det køre over kablet nætværk til en Synology DS-410J uden problemer.

Den viser Divx og Mkv filer med tekster uden problemer og lyden kører så fra fjernsynet med optisk kabel over i min Onkyo 705 forstærker enten som DTS eller Dolby Digital 5.1 og jeg bruger så fjernsynets remote til at styre volumen da forstærker og fjernsyn er koblet sammen med hdmi via Samsungs Anynet.
Det fungere bare herregodt og jeg bliver mere og mere glad for kombinationen så jeg vil satse på samsung tv med media player og Internet@TV.
Det eneste der er træls er konverterings tiden :((
Af HSKS
Du skal prøve at gå ind på Samsungs hjemmeside og se om du kan finde en 32 tommer C model i 6-7- eller 8 serien fordi de burde have mediaplayer og allshare+internet tv og det bliver højest sandsynligt et LCD..
Af Rtorstensen
Tak for svar :)

Samsungs hjemmeside viser bare ikke alle modeller som forhandles.

Jeg har dog fundet UE32C6705 modellen. Er der nogen der har erfaringer med DNLA videoafspilning fra NAS i formatterne Divx og Xvid i AVI container?