Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dejan
Hej

Jeg har lige samlet mit nye UE40C6005. Det skal op og hænge på væggen når vi flytter, men lige nu bruger jeg "foden/stativet". Efter montering, kan jeg tydeligt se at skærmen står drejet i en vinkel på ca. 5 grader i forhold til foden.

Jeg har forsøgt at dreje fjernsynet i forhold til foden (så de står parallelt), men det kan ikke lade sig gøre.

Er det overhovedet en drejefod som er på denne model?

Er der andre med dette problem?
Af Nico
Har samme skærm og ja foden kan drejes uden problemer.
Af Dejan
Mange tak for dit svar, det må være en defekt fod jeg har fået leveret.
Af Lange
Nu jeg har et par ejere af tv'et: hvad synes I om det?
Jeg overvejer nemlig at investere i et.
Af Nico
Lange skrev:Nu jeg har et par ejere af tv'et: hvad synes I om det?
Jeg overvejer nemlig at investere i et.
Er fuldt ud tilfreds med skærmen, havde før en B855 som blev leveret tilbage pga. buzz. Overvejede både afløseren til B855 og G20, men der rapporteret buzz på begge så det magtede jeg ikke, desuden faldt G20 også pga. designet.

For lige at tage det negative fra anmeldelsen herinde:

Min C6005 er 40" og har hverken uensartet baggrundslys eller clouding, hvis den havde haft det mindste var den røget retur.

Lyden er blevet forbedret markant i forhold til B855, højtaleren kan sagtens bruges til nyheder, serier osv, mens B855'eren knap kunne bruges til nyhederne pga. dåse lignende lyd. Men selvfølgelige skal der ordentlige højtaler til hvis der skal ses film, men det gælder alle fladskærme...

Høj pris? pris er altid noget relativt.

Betragtningsvinkler er ikke specielt gode, desuden er refleksioner omtrent ligesom G20 så ingen forskel fra lcd og plasma der mht. refleksioner.

Bruger skærmen til digital tv, xbox, computer samt 1080/720p fra pc'en.
Af Edeling
Jeg er også den lykkelige ejer af UE40C6005XXE.

Jeg kan heller ikke få foden til at være parallel med skærmen. Set forfra falder skærmen ca. 5 grader fra højre mod venstre. Fik du løst problemet med en ny fod eller?

På forhånd tak.
Af reaper24
du kan dreje foden. den er bare lidt stram. den der betal skive på foden :)
Af Edeling
Beklager, men det forstår jeg simpelthen ikke :-(

Hvad er en "betal skive" og hvor sidder den? Problemet er jo, at hvis jeg placerer et vaterpas ovenpå tv'et, så ses det tydeligt, at tv'et ikke er i vater, men at det hælder ca. 5 grader fra højre mod venstre set forfra.
Af Dejan
Jeg fik løst problemet med foden, ved at løsne de 6 skruer på undersiden af foden en lille smule. Det drejer fint nu :-)

Så nu er jeg ret godt tilfreds med fjernsynet.

Indstilling af kanalerne kan godt forbedres. Ikke ligefrem brugervenligt.De gamle analoge kanaler ser grimme ud.

Med tilsluttet til mit mediecenter, ser det rigtigt godt ud.
Af Edeling
Mange tak for svaret Dejan - det havde jeg aldrig luret uden din hjælp.