Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Vores Sony fladskærm som er købt for lidt under 2 år siden er pludselig begyndt at blive blå i hele den ene side af skærmen.

Jeg vil høre om der er nogen der har en idé om hvad der er galt.
[img]http://www.marcobjensen.dk/denlillefoto ... 8/foto.jpg[/img]

Det er som om det er alt det sorte der bliver blåt, således er de andre farver som sådan er rigtige. Jeg har tjekket antennekablet og fejlen er der også i menuer osv.

Når man åbner tekst-tv, så forsvinder den blå farve nogle steder, men ikke det hele!

Håber nogen kan give mig et praj om hvad der er galt!

På forhånd tak!
Marco
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder desværre som enten et defekt panel eller en defekt controller. Hvis den er ude over garantiperioden, så vil begge dele være dyre at få udskiftet.
Af punkarrs
yakken skrev:Det lyder desværre som enten et defekt panel eller en defekt controller. Hvis den er ude over garantiperioden, så vil begge dele være dyre at få udskiftet.
Det var det jeg frygtede :((

Tv'et er købt d. 22 september 2008, så der er vel ikke længere garanti, men kun reklamationsret, hvilket ikke kan bruges til noget i denne sag, right?
Af Nick_S
Såfremt tv'et ikke har lidt fysisk overlast kan jeg ikke se hvorfor reklamationsretten ikke skulle dække dette.

Så få det sendt til reparation hurtigst muligt!
Af punkarrs
Nick_S skrev:Såfremt tv'et ikke har lidt fysisk overlast kan jeg ikke se hvorfor reklamationsretten ikke skulle dække dette.

Du har ret - jeg var lige lidt fejlinformeret omkring reklametionsretten. Den ryger afsted til reparation med det samme!

Mange tak for hjælpen!
Af Steen Bay
punkarrs skrev:
Nick_S skrev:Såfremt tv'et ikke har lidt fysisk overlast kan jeg ikke se hvorfor reklamationsretten ikke skulle dække dette.
Du har ret - jeg var lige lidt fejlinformeret omkring reklametionsretten. Den ryger afsted til reparation med det samme!
Mange tak for hjælpen!
Reklamationsretten gælder "Hvis varen allerede havde en fejl da den blev solgt", og det kan vel altid diskuteres hvorvidt det er tilfældet. Jeg ville nok lige undersøge det lidt nærmere før jeg sendte TV'et til reperation.
Af punkarrs
På forbrugerrådets hjemmeside står følgende:
"Reklamationsret
I følge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du, op til 2 år efter købet finder fejl og mangler, som ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, så kan du gå til sælger i to år og bede om at få skaden udbedret."

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad069/

Det kan vel diskuteres om det er slid?
Af noxity
Det er ikke slid. Et TV kan forventes at holde over 2 år.
Af Mysen
Det er selvfølgelig lidt uheldigt for dig, men det tyder på at du kan få et nyt tv til samme købspris som det gamle.
Og det betyder en gratis opgradering til et nyt Sony anno 2010. Ned mindre de da kan reparere det billigere...