Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej drenge, jeg er virkelig blank hvad angår receivere og sådan så håber på at i kan give mig en anbefalning.
Jeg søger en receiver som vil bliver brugt til at se hd film fra ps3 (VOB filer typisk) og spille ps3.
Jeg går meget op i kvalitet så jeg vil gerne kunne få fuldt udbytte af mine højtalere
Den skal tilsættes det her sæt:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=594342

Prisen må skal helst ligge omkring de 2000 kr. + et 1000-2000 hvis det kan gå hen og blive det værd.

Tak for hjælpen!
Af Kratz
Et par forslag kunne være:
- Onkyo 308
- Denon 1311

Eller hvis du trække budgettet lidt Denon 1611.
Prøv om muligt at lytte til receiverne før du køber, da lyd er meget individuelt.
Af Major Awesome
Ok, har kigget lidt og fandt den her.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=597446

Kan også godt lide Onkyo 308, den har også de der spil tilstande.

Hvad ville i vælge til mit sæt? Yamaha'en er også 3D ready så den er god også fremtidsmæssigt.

Og hvor vigtig er en forstærker, ville jeg skulle investere i sådan en?
Af Kratz
Jeg er selv ret pjattet med Yamaha. I hvert fald deres high-end modeller.
Og den du har fundet ser da bestemt også helt fornuftig ud.
Det der ville holde mig lidt tilbage, er manglen på HD lyd dekodning. Noget alle de andre receivere kan. Men selvfølgelig, hvis du har en 'ældre' PS3 (altså ikke slim), så kan den alligevel ikke bitstreame lyden, og så kan det være det samme. I så fald ville det kun være til overvejelse for fremtidige opgraderinger.

Derudover kan Yamaha'en heller ikke opskallere til 1080p, men det kan den mindste Denon heller ikke, og jeg er heller ikke sikker på Onkyo'en kan. Det er heller ikke altid det fungerer særligt optimalt på receivere i denne prisklasse.

Du skal være opmærksom på, at Yamaha er noget 'mørkere' eller 'varmere' i lyden end Denon og Onkyo.
Det er som sagt altid en god idé at høre dem før man køber.
Af Major Awesome
Har slim og vil selvfølgelig få mest ''lyd'' for pengene.
Har lige kigget på Yamaha RX-V467BL, som er en nyere udgave af den anden Yamaha og så en Onkyo TX-SR608B.
Tror stadigvæk jeg er mest til Yamaha'en.
Kan du se om den har HD lyd dekodning og kan den bitstreame lyd?
Og betyder HDMI Pass-Through Op til 1080p, at den kan opskallere til 1080p?
Jeg kan sku ikke rigtig finde rundt i alle de udtryk hvad angår lyd.
Mange tak for hjælpem
Af Kratz
Yamaha RX-V467BL er helt sikkert et meget bedre valg!
Den kan bitstreame HD lydformaterne og koster tilmed ikke meget mere end lillebroderen.

Onkyo 608 er bestemt også en god mulighed, som har fået en fin modtagelse: http://whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR608/

Men det er så også en lidt anden prisklasse, og hvis du er deroppe bør du også overveje Denon 1911.
Begge disse afspillere kan opskallere til 1080p, men ligger som sagt også i en anden prisklasse end nævnte Yamaha. Samtidig ved jeg ikke om det overhovedet er vigtigt for dig? Det afhænger meget af hvor gode dine andre komponenter er til denne funktion om der overhovedet er behov for det.

HDMI passthrough betyder sådan set blot at receiveren kan sende et HDMI signal videre (f.eks. fra en TV boks) til TV'et mens receiveren er i standby. Der er mange som gerne vil undgå at tænde receiveren bare fordi de skal se fjernsyn. Men det har ikke noget med opskallering at gøre.
Af Major Awesome
Jeg har en Panasonic G20E, hvis det har nogen betydning.
Okay, tror det bliver yamaha'en.

Tak for hjælpem