Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg har lige erhvervet mig en 3d skærm (ps50c7705) og den nye afstand til indgangen på tv'et gør at min hdmi ledning ikke længere er lang nok.
Derfor skal jeg have købt mig en ny, længere ledning, men jeg er tvivl om, hvad der dur, og hvad der ikke gør. Jeg kan jo ligeså godt være klar til de gode 3d spil og film kommer på markedet

Så vidt jeg har forstået vil sony opdatere firmware på alle PS3 konsoller (inkl. min gamle 60gb model), så kan man køre 3d data uden at den er udstyret med hdmi 1.4 indgange.

Men tv'et kører jo 1.4 (og kræver det vel også, for at hente 3d materiale?), men ps3 understøtter det ikke...

Kort sagt:
Virker hdmi 1.4 i en gammel playstation, eller skal jeg købe en ældre ledning?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kræves ikke HDMI 1.4 for at trække 3D-materiale. Dit TV kræver heller ikke et HDMI 1.4-signal i almindelighed. Standarden er bagudkompatibel.

Du køber bare et almindeligt HDMI 1.3 kabel og bruger mellem TV og Playstation.
Af Mysen
Ok, tak for svar. Tror vist jeg har været en anelse mere forvirret end først antaget.

når du siger et alm. 1.3, betyder det så, at kabler, der ikke hedder 1.4 alle er 1.3. Selv om der ikke står nogen steder, at det er 1.3?

eksempelvis

http://www.av-connection.dk/?PGr=2899&ML=785
Af akanhjo
Mysen skrev:Ok, tak for svar. Tror vist jeg har været en anelse mere forvirret end først antaget.

når du siger et alm. 1.3, betyder det så, at kabler, der ikke hedder 1.4 alle er 1.3. Selv om der ikke står nogen steder, at det er 1.3?

eksempelvis

Nej. Som tiden har udviklet sig er kablerne også. fra 1.1 hdmi og til i dag 1.4, men det er bare en certificering på kablets standard. 1.4 er med audio return samt ethernet og det er 1.3 ikke, men 1.3 kan godt trække 3D signalet. Jeg bruger selv et 1.3 certificering.
Senest rettet af akanhjo 22 aug 2010, 21:42, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Ach... Jeg er stadig ikke blevet klogere, for jeg kan ikke finde 1.3 hdmi. Det er enten 1.4 eller ikke-1.4

Kan jeg få et konkret link, for jeg gider ikke købe noget, der ikke dur i min ps3.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som skrevet, så er der fysisk forskel på et 1.3-kabel og et 1.4-kabel idet der også er ledere til audio return og netværk. Da din PS3 alligevel ikke kan bruge disse ting, så er det underordnet om du køber det ene eller det andet. Du kan kun udnytte et 1.3-kabel.
Brugeravatar
Af MigSelv
akanhjo skrev:
Mysen skrev:Ok, tak for svar. Tror vist jeg har været en anelse mere forvirret end først antaget.

eksempelvis

Nej. Som tiden har udviklet sig er kablerne også. fra 1.1 hdmi og til i dag 1.4, men det er bare en certificeringer på kablets standard. 1.4 er med audio return samt ethernet og det er 1.4 ikke, men 1.3 kan godt trække 3D signalet. Jeg bruger selv et 1.3 certificering.
Hej
Det er dybest set ikke kablerne, der udvikler sig, men derimod stiktilslutningerne, samt de nye muligheder apparaternes soft/hardware tilbyder. Et fuldt monteret HDMI kabel, klarer alle standarder. Eneste problem vil være kabelkvaliteten ved lange kabeltræk, det er her certificeringen kommer på tale. Dette blot som sikkerhed for brugeren, at kablet opfylder det krav man stiller til kablet.
Af Asskicker
I den forbindelse vil jeg da også gerne høre om nogen af jer ved om den "nye" version af PS3 understøtter HDMI 1.4 ? eller er det bare en større version af Harddisken + Move der følger med? har læst mig frem til det på beep.tv2.dk :]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
+1 til AV-cables. Jeg har købt alle mine kabler hos dem og de leverer hurtigt og billigt. De kan rent faktisk godt finde ud af at lade leveringsomkostningerne afspejle pakkens vægt, og ikke bare tage 59 kr. pr. forsendelse.
Af Kratz
akanhjo skrev: PS'en er/bliver opdateret til at kunne køre 1.4
Undskyld mig, men det er altså noget sludder...
I PS3 sidder en 1.3 HDMI port. Med mindre du rent fysisk piller den ud og erstatter den med en 1.4 port, vil det stadig være en 1.3 port.

Sony har diromed opdateret PS3, så den på trods af HDMI 1.3 kan køre 3D materiale.
Af netfors
Hej,
Når nu de kan opdatere en PS3 til 3D, så burde alle andre blu-ray afspillere, vel egentlig også kunne opdateres med en firmware, til at understøtte 3D? :s
Eller er det helt forkert?
Er det virkelig noget de "bare" kunne gøre med en firmware update, hvis de ville? Men så ville de selvfølgelig ikke sælge nogle af de nye 3D afspillere!!! ;;)