Log ind med sociale netværk
22 aug 2010, 21:00
Ja, det var mig der havde en anden tråd kørende ang. valg af TV som kort er blevet nævnt (Sony KDL-EX500/700 vs. LG 42SL8500). Efter de gode svar og inputs er jeg bestemt landet på LG 42LS8500, som får rigtig god respons herinde.
Steen Bay påpeger godt nok at man kan få efterfølgeren 750N til samme penge, men for mig er 42SL8500 alligevel at foretrække. Designet på de 2 modeller er en verden til forskel, og hvis man også betragter sit tv som et møbel er SL8500 lidt mere kræs. Samtidig er denne model et slim lcd-tv, så man får et forholdsvist tyndt tv uden at det lider af alle LED børnesygdommene.
Til sammenligning er 750N jo et ganske ordinært "skrummel" af et LCD tv (og med ramme) - synes faktisk desværre ikke det er et specielt kønt tv.
Man skal dog selvfølgelig være opmærksom på at man med 750N får WiFi ready og DNLA, plus at denne model har mat skærm. Så hvis disse ting spiller en rolle i dit valg af TV (gør de ikke for mig), bør du nok vælge 750N. Til gengæld har SL8500 indbygget Bluetooth, hvilket 750N ikke har. Begge modeller understøtter tilslutning af ekstern harddisk, og kan afspille DivX.
Det skal afslutningsvist siges at jeg ikke har nogen first-hand oplevelser med de to skærme, så mine tanker og valg kommer alene ud fra hvad jeg har læst mig til.
Steen Bay påpeger godt nok at man kan få efterfølgeren 750N til samme penge, men for mig er 42SL8500 alligevel at foretrække. Designet på de 2 modeller er en verden til forskel, og hvis man også betragter sit tv som et møbel er SL8500 lidt mere kræs. Samtidig er denne model et slim lcd-tv, så man får et forholdsvist tyndt tv uden at det lider af alle LED børnesygdommene.
Til sammenligning er 750N jo et ganske ordinært "skrummel" af et LCD tv (og med ramme) - synes faktisk desværre ikke det er et specielt kønt tv.
Man skal dog selvfølgelig være opmærksom på at man med 750N får WiFi ready og DNLA, plus at denne model har mat skærm. Så hvis disse ting spiller en rolle i dit valg af TV (gør de ikke for mig), bør du nok vælge 750N. Til gengæld har SL8500 indbygget Bluetooth, hvilket 750N ikke har. Begge modeller understøtter tilslutning af ekstern harddisk, og kan afspille DivX.
Det skal afslutningsvist siges at jeg ikke har nogen first-hand oplevelser med de to skærme, så mine tanker og valg kommer alene ud fra hvad jeg har læst mig til.
22 aug 2010, 21:23

Se også CONS i dette review af EX700:
http://www.avforums.com/review/Sony-EX7 ... eview.html
chrlau5 skrev:->tarokJeg har selv set det. Skulle se VM-fodbold hos en kolegas familie og fik selv pladsen yderst. Det var bare ikke nogen god oplevelse. Og nej, det var ikke fordi Danmark table.
Har du selv EX500 siden du ved det er så dårligt med betragtningsvinkler eller er det en test der har konkluderet det? Andre med EX500 i 37 eller 42" som kan bekræfte det og i så fald er det da meget ringere end andre LCD tv i samme prisklasse?
Nogen der har købt LD750N og vil dele ud af sine erfaringer med det?
Se også CONS i dette review af EX700:
http://www.avforums.com/review/Sony-EX7 ... eview.html
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto