Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cosmus
Heya allesammen, jeg står i en situation hvor jeg godt kunne bruge et nyt fjernsyn.

jeg ved faktisk stort set ingenting om fladskærme og hvad der er godt så jeg tænkte jeg ville se hvad i kunne komme op med :P

jeg har ca. 7.000 kr.- til rådighed og jeg kunne godt tænke mig en forholdvis stor skærm (42"+) det behøves ikke være en vildt god fladskærm efter som jeg sidder med mit snart 10 år gamle philips TV herhjemme. jeg kommer nok til at bruge det inde på mit værelse til PS3 og diverse film jeg nu ser fra tid til anden.

håber i har nogle gode bud efter som jeg er ret lost i hvad der er godt og pengene værd :)

bare sig til hvis har brug for mere info eller noget :P
Af Steen Bay
Hvis dit 10 år gamle Philips er et CRT (billedrørs) TV, så kan det nu godt være at der skal en ret god fladskærm til for at give dig den samme billedkvalitet ;) ..men synes du skulle starte med at læse nogle af de aktuelle tråde startet af andre som også kigger efter nyt TV.
Af cosmus
jeg sidder og læser på livet løs herinde :P
Af cosmus
jeg ved godt det er lidt misbrugende at sidde her på forumet og bede om råd til hvert enkelt ting omkring en ny skærm, jeg har også set lidt på de guides, men jeg er simpelthen så bange for at købe noget forkert, da jeg har hørt meget om hvordan skærmen ser god ud på papirene men i realiteten ikke er det :)
Af Steen Bay
cosmus skrev:jeg ved godt det er lidt misbrugende at sidde her på forumet og bede om råd til hvert enkelt ting omkring en ny skærm, jeg har også set lidt på de guides, men jeg er simpelthen så bange for at købe noget forkert, da jeg har hørt meget om hvordan skærmen ser god ud på papirene men i realiteten ikke er det :)
Nej, ikke 'misbrug', det ville blot være lidt nemmere hvis du på forhånd havde indsnævret det til nogle bestemte modeller i plasma eller LCD. Men OK, personligt tror jeg ikke at du finder et bedre TV til pengene end et LG LD750N som får i 42" til ca. 6300,- kr. ;)
Af cosmus
jeg sad faktisk lige og så på 47" modellen af LG LD750N :) og tænkte på om jeg skulle smide de ekstra bobs i og købe det i stedet :)
Af PeterD
Eller et Panasonic X20 plasmaskærm som er suveræn til blurayfilm.

Plasma er stadig bedre end LCD ved blurayfilm da de giver et "blødere billede" til 3800 kr.

Eller den dyrere storebror G20 til 6200 kr som er blevet rost til skyerne.

LG laver gode tv, men er først kommet med på bølgen de senere år, hvorimod Panasonic gennem flere år har været kendt for at levere et godt og naturligt billede og det er vel ingen tilfældighed at de netop er Panasonic som overtager Pioneers position som "Verdens bedste tv", da Pioneers Kuro teknik er i Panasonic's VT20 model.

Men igen: Det er også et valg mellem LCD og Plasmateknologien