Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kenni H
Hej álle. Jeg søger lidt generelt indstillings fif og triks i forbindelse med mit setup af Pana 50VT20 og bd65.

Skærmen har jeg justeret efter Rasmus anbefalinger, men er der ellers filtre og andet jeg skal være opærksom i opkoblingen imellem skærm og min afspiller. Der er desuden tilsluttet en aldrende DVD afspiller via component.

Tak for forhånd :)
Af bantam
Hvis du har fulgt Rasmus' anbefalinger, skal du blot sikre dig, at LYS er indstillet korrekt for hvert stykke kildeudstyr/afspiller, der er tilsluttet. Det kan du gøre med en testskive som f.eks. Digital Video Essentials (fås i både DVD- og BD-udgave). Alternativt kan du bruge THX-guiden, som findes på DVD'er som f.eks. Starwars. Læg mærke til, at indstilling af LYS er afh. af omgivelsernes lys ("ambient light"). Da din DVD-afspiller bruger en analog tilslutning, er dette en nødvendig operation.

Du kan derudover vælge GAMMA efter omgivelsernes lys - min præference er 2.4 til dæmpet belysning - og 2.2 eller 2.0 til dagslys (alt efter hvor meget lys der er i rummet). Evt. kan du overveje at bruge PROFESSIONEL 1 til aftenbrug og PROFESSIONEL 2 til dagsbrug (hvor der så primært vil være forskel på LYS og GAMMA for de to profiler).

Du skal være opmærksom på, at hvert input på TV'et har sine egne indstillinger.
Brugeravatar
Af MigSelv
Kenni H skrev:Hej álle. Jeg søger lidt generelt indstillings fif og triks i forbindelse med mit setup af Pana 50VT20 og bd65.

Skærmen har jeg justeret efter Rasmus anbefalinger, men er der ellers filtre og andet jeg skal være opærksom i opkoblingen imellem skærm og min afspiller. Der er desuden tilsluttet en aldrende DVD afspiller via component.

Tak for forhånd :)
Hej
Jeg mener testen af VT20 gennemgår alt hvad der bør deaktiveres.
Har du en ny bluray på budgettet? Du får ikke glæde af 3d, medmindre du opgraderer din afspiller til eks.vis dmp-bdt300.
Af Steen Bay
MigSelv skrev: Har du en ny bluray på budgettet? Du får ikke glæde af 3d, medmindre du opgraderer din afspiller til eks.vis dmp-bdt300.
Og selv med en bluray afspiller har man vel ret begrænset glæde af 3D, da der er meget lidt 3D materiale til rådighed. Det undrer mig derfor lidt at tråden "3D homevideo" som jeg startede i "3DTV" ikke har fået mere opmærksomhed ;)
Af Kenni H
Takker for input, og har en 3d blue ray i planerne. Da jeg købte skærmen i midten af maj, var de bare ikke til at opdrive, og jeg er for nærrig til at slippe 4k for en pana 3d afspiller, og nej jeg har heller ikke givet 20k for skærmen, men 16k :)

Er der i øvrigt andre VT50 brugere, som er en smule skuffet over de filer den understøtter over DLNA?
Brugeravatar
Af MigSelv
Kenni H skrev:Takker for input, og har en 3d blue ray i planerne. Da jeg købte skærmen i midten af maj, var de bare ikke til at opdrive, og jeg er for nærrig til at slippe 4k for en pana 3d afspiller, og nej jeg har heller ikke givet 20k for skærmen, men 16k :)

Er der i øvrigt andre VT50 brugere, som er en smule skuffet over de filer den understøtter over DLNA?
Hej
Understøtter den overhovedet nogen :-((? Lige bortset fra videofiler, optaget med et panacam. Jeg har prøvet med div-x filer, nope, men samme usb nøgle og filer, afspilles fint via dmp-bdt300 ( fås i HiFi Klubben for 3442 dkr. pt ).
Købte så heller ikke tv'et for muligheden, men kigger efter en god media afspiller med tilhørende HDD.
Brugeravatar
Af hans123
helt enig.

den er ikke god til at afspille noget via DLNA.

Foto klarer den fint men film er den bare ikke god til

Utroligt når man i aldi kan købe afspiller til under 1000.- der næsten kan afspille alt