Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har lige købt et 42LE850N. Super fedt fjernsyn.

Jeg oplever dog lip sync problemer. Altså problemer med at lyden ikke passer til mundbevægelserne. Det er forskelligt fra kanal til kanal hvor slemt det er.
Det er helt slemt på DR HD.

Jeg har kabel-tv fra Dansk Bredbånd og de siger at de ikke umiddelbart kender til problemet. De er dog igang med at undersøge det.

Er der andre der også har problemer med dette? Eller ikke har problemer?

-Tue
Senest rettet af tue.nielsen 23 aug 2010, 11:53, rettet i alt 1 gang.
Af tue.nielsen
Tak for svar.

Trumotion har faktisk været fra hele tiden. Jeg synes at det svinger meget med hvornår det er ude af sync. Det er sindsygt svært at teste.
Generelt synes jeg dog det er værre på digital signalet end på analog. (jeg kan modtage de samme kanaler både analogt og digitalt)

Men det er ikke meget. Bare lidt. Feks 20 ms. Men dog alligevel irriterende.

Er der andre der har dette fjernsyn? Virker det fint?
Af tue.nielsen
Nu hvor der blev nævnt Trumotion så prøvede jeg faktisk at sætte det TIL istedet. Og hvis man sætter den til "høj" så er der faktisk en markant forskel i forhold til når den er slukket. Altså at den er mere i sync når den er sat til høj. Jeg synes dog stadig ikke det er 100% ok. Jeg prøvede at sætte infinite Sound til. Dette synes jeg hjalp en lille bitte smule. Dette er måske indbildning. Det er som sagt utrolig svært at teste da en normal tv udsendelse skifter billede hele tiden.

Men det er tæt på perfekt nu. Andre der kan nikke genkende til dette?
Af Sylvest
Jeg har det samme tv og har af og til haft lidt problemer med lip sync men fordi det har været meget stokastisk, så har jeg tilskrevet det kilden.

Da jeg så indlæggene her til aften prøvede jeg at lege lidt med Tru Motion funktionen og den giver det bedste resultat, hvis der er skruet helt op for den, dvs. Bruger og 10, 10.
Af tue.nielsen
Det er da rart at høre at der er andre der har samme problem. Det var ved at drive mig til vanvid.

Hvem har du som udbyder af signal?

Men til alle andre der måtte læse dette, så er det bestemt ikke en begrundelse for ikke at købe dette fjernsyn. Det er stadig et super fedt fjernsyn og et af de bedste på markedet efter min mening. Vi er nede i petitesser her. Og med ovennævnte løsning er problemet næsten totalt elimineret..
Af Sylvest
tue.nielsen skrev:
Hvem har du som udbyder af signal?
Stofa
Af musher
Samme problem her på DR HD fra Viasat.
Af tue.nielsen
Jeg vil gerne rette mit tidligere indlæg:
Men til alle andre der måtte læse dette, så er det bestemt ikke en begrundelse for ikke at købe dette fjernsyn. Det er stadig et super fedt fjernsyn og et af de bedste på markedet efter min mening. Vi er nede i petitesser her. Og med ovennævnte løsning er problemet næsten totalt elimineret..
Jeg synes faktisk det er ret irriterende at se på. Og når man først har lagt mærke til det bliver det endnu værre. Trumotion sat til maks hjælper en del men ikke nok.

Jeg er selv igang med at kontakte LG og vil opfordre alle andre til det også, der måtte have dette fjernsyn. Da jeg mener det er en alvor fejl ved produktet
Deres email service er dog her til aften ude af drift. Prøver at ringe.

Skal nok følge op med svar på hvad de svarer.
Af tue.nielsen
Har lige ringe til LG. De er ikke bekendte med problemet indtil videre, men de eskalerer sagen.

Jeg sagde at der var mange andre herinde der havde samme problem.

De opfordrer derfor alle til at kontakte dem. Hvis de får mange henvendelser laver de et fix hurtigere.

Jeg ringede til dem på 8088 57 58.

Så alle der har dette fjernsyn: Ring ind eller skriv til dem....
Af tue.nielsen
Nå, så er der nyt i sagen.

Har lige haft en servicemand ude. Fik ham ud ved at ringe til LG.

Han skiftede mainboardet og opdaterede til nyeste firmware. Der er kommet en opdatering som ikke er offentlig tilgængelig endnu. Jeg tror dog ikke disse 2 ting hjalp så meget.

Det der til gengæld fik problemet løst var at i en speciel servicemenu (som
man desværre kun kan komme ind i med en speciel fjernbetjening) kan man sætte "lip sync". Vi satte den til "-4". Fordi lyden er faktisk bagefter billedet. Det er derfor det hjælper at sætte trumotion til, fordi det forsinker billedet lidt.

Værdien er sat med henblik på at trumotion er fra. Hvis man gerne vil have det til kan det være værdien skal være lidt lavere.

Så ring ind til lg og få en mand ud.

Håber dette kan hjælpe andre og at der snart kommer en officiel løsning. Jo flere der ringer ind, jo hurtigere kommer der en løsning.
Af Gaco
Syns muligtvis jeg kan spore en lille bitte smule lipsync problemer med DR1 digital kanal. Dog intet på DR Update. Dette får mig til at tvivle på hvorvidt det er DR, vores kabeltv system her på kollegiet, eller om det vitterligt er TV'et. Varierede problemet også på tværs af dine digitale kanaler?
Af tue.nielsen
Jeg synes det var utrolig svært at teste ordentligt i starten. Fordi det er sjældent at man ser en person tale lige forfra i længere tid af gangen i en normal TV udsendelse.

Efter noget tid lagde jeg dog mere og mere mærke til det. Nok også fordi jeg blev mere fokuseret på det.
Jeg synes generelt jeg oplevede det på alle kanaler.
Dog især på DR HD. Jeg kunne også se det på DR update. Dette er en meget god kanal at teste på, da der tit er en person lige forfra.

Hvis du har sat "Trumotion" til, er det dog meget minimalt. Vi er nede og snakke 10-20 ms forsinkelse.

Prøv og slå "Trumotion" helt fra. Så burde du kunne se problemet.

Jeg kan iøvrigt også bedst lide at have "Trumotion" fra, da jeg synes den laver et meget kunstigt "glansbilled" agtigt look når den er på.
Af Gaco
tue.nielsen skrev:Jeg synes det var utrolig svært at teste ordentligt i starten. Fordi det er sjældent at man ser en person tale lige forfra i længere tid af gangen i en normal TV udsendelse.

Efter noget tid lagde jeg dog mere og mere mærke til det. Nok også fordi jeg blev mere fokuseret på det.
Jeg synes generelt jeg oplevede det på alle kanaler.
Dog især på DR HD. Jeg kunne også se det på DR update. Dette er en meget god kanal at teste på, da der tit er en person lige forfra.

Hvis du har sat "Trumotion" til, er det dog meget minimalt. Vi er nede og snakke 10-20 ms forsinkelse.

Prøv og slå "Trumotion" helt fra. Så burde du kunne se problemet.

Jeg kan iøvrigt også bedst lide at have "Trumotion" fra, da jeg synes den laver et meget kunstigt "glansbilled" agtigt look når den er på.
LG's Plasmaer har ingen form for bevægelsesindstillinger overhovedet, så der er intet jeg kan tweake på. Kan godt kigge lidt mere efter det, men jeg er ret sikker på at DR Update ikke har lipsync problemer, om ikke andet er jeg helt sikker på at forskydningen ikke er den samme fra DR2 til DR Update, og hvis LG kun har en "global" lipsync knap at dreje på i servicemenuen vil det jo være et problem...