Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.

Jeg har et 40pfl8664h tv fra philips, jeg har min ps3 og til sidst mit sony dav-dz660 surround anlæg.

Men har problemer med at få lyden fra min ps3 ud igennem HC sættet.
Jeg har fra mit philips i koaksial kabel og fra min ps3 et optisk toslink kabel.

Men ligemeget hvad jeg gør kan jeg kun få lyd ud af HC sættet fra mit tv. for at få lyd ud igennem min ps3 skal jeg sætte den til at sende lyd ud gennem HDMI kablet og på den måde i gennem tv'et. men så kommer der ingen lyd i baghøjtalerne.
Nogen der ved hvad man kan gøre?

Tak på forhånd

Anders
Af Kratz
Hvad er der med disse home cinema systems og deres mangel på HDMI indgange! Jeg ville godt nok blive frustreret hvis jeg sad med sådan et...

Nå, men får at tage den fra starten af lyder det til du har forbundet enhederne rigtigt nok.
Det må være et indstillingsrpørgsmål, at der ikke kommer nogen lyd ud gennem optisk fra din PS3. Er du sikker på du har sat Sony boksen og PS3 til de korrekte ud/indgange?

Det er ikke optimalt at køre lyden gennem TV'et. Ofte kan man ikke få andet end stereo videre, som da også er det du oplever kan jeg se.
Af Kvaaen
ja er også temmelig irreteret over deres mangel på HDMI indgange.

men ja det er forbundet rigtigt.
Har på fornemmelsen at det er fordi både koaksial og optisk køre på samme kanal på forstærkeren.

Og selvf. sender tv'et ikke ud i surround fordi der jo nok ingen kanaler med 5.1 surround,
Men ligeså snart jeg sætter den over på hdmi 1 kanalen hvor mins ps3 sidder i kommer der ingen lyd vedmindre jeg sender den igennem tv'et først.
Har prøvet at slå det fra på tv'et som gør at det sender ud igennem forstærkeren.
Brugeravatar
Af MigSelv
Kvaaen skrev:ja er også temmelig irreteret over deres mangel på HDMI indgange.

men ja det er forbundet rigtigt.
Har på fornemmelsen at det er fordi både koaksial og optisk køre på samme kanal på forstærkeren.

Og selvf. sender tv'et ikke ud i surround fordi der jo nok ingen kanaler med 5.1 surround,
Men ligeså snart jeg sætter den over på hdmi 1 kanalen hvor mins ps3 sidder i kommer der ingen lyd vedmindre jeg sender den igennem tv'et først.
Har prøvet at slå det fra på tv'et som gør at det sender ud igennem forstærkeren.
Hej
Der er kanaler med 5.1 lyd bl.a DR HD, samt en stor del via sat.
Manglende lyd via optisk kabel, kan tyde på, forkert eller manglende assign i forstærkers opsætningsmenu.
Af Kratz
Som jeg forstod det var det signalet videresendt fra PS3 som ikke kom ud over bagkanalerne.
Det e ret almindeligt problem, at lyd der skal videretransmiteres gennem et TV kun kommer afsted i stereo.

Til gengæld burde forstærkeren ikke køre samme kanal på optisk og coaxial. Det ville ikke give nogen mening, og jeg tror ikke det kan være tilfælder.
Men det burde være ret nemt at teste. Prøv at tage coax kablet ud af receiveren, så burde du jo efter teorien få lyd over optisk.

Forstærkeren burde have forskellige inputs, en til optisk og en til coax.
Hvad med PS3? Kræves der noget opsætning der?
Jeg er desværre slet ikke inde i den maskine.
Brugeravatar
Af MigSelv
Kratz skrev:Som jeg forstod det var det signalet videresendt fra PS3 som ikke kom ud over bagkanalerne.
Det e ret almindeligt problem, at lyd der skal videretransmiteres gennem et TV kun kommer afsted i stereo.

Til gengæld burde forstærkeren ikke køre samme kanal på optisk og coaxial. Det ville ikke give nogen mening, og jeg tror ikke det kan være tilfælder.
Men det burde være ret nemt at teste. Prøv at tage coax kablet ud af receiveren, så burde du jo efter teorien få lyd over optisk.

Forstærkeren burde have forskellige inputs, en til optisk og en til coax.
Hvad med PS3? Kræves der noget opsætning der?
Jeg er desværre slet ikke inde i den maskine.
Hej
Hvis der ikke er assignet rigtigt, vil der ikke være lyd, ej heller hvis det elektriske/coax kablet fjernes.
I opsætningsmenu assignes/tildeles et digitalt input, til et givent kildevalg.
I menu på forstærker ( dem jeg normalt sætter op ), vælges eks.vis DVD, næste skridt er inputvalg, altså optisk indgang 1,2, osv. eller coax 1,2 osv. ( alt efter hvor mange digitale input muligheder der forefindes ).
Næste tilslutning kan så være AUX, CD, Video, Sat ( phono, tape og tuner kan ikke bruges ), valget af source skal så tildeles rigtig indgang, samt rigtig kabeltype ( coax eller optisk ). Dernæst skal man selvfølgelig så sikre sig, at kabel isættes den rigtige indgang ( disse er med nummer ).

PS.
I ps3 kan der også være en menu, hvor der skal vælges lydoutput. Tjek evt. dette også.
http://www.playstation.com/manual/pdf/P ... -1.5_2.pdf
se side 9
Af Kvaaen
Har sat min ps3 rigtigt op, da den har virket før da jeg havde mit gamle sony tv. Som også bruge optisk, der havde jeg bare en passiv switch til at side bag i så jeg bare kunne skifte fra tv til ps3 hvis jeg ville det. uafhængigt af surround sættet.

Men nu har jeg fået mit philips, som ikke har nogen optisk udgang men kun koaksial. Og både koaksial og optisk har den kanal på HC sættet som hedder "tv".

Har dog ikke prøvet det med at hive coax stikket ud, da jeg har mangel på tiden lige pt.

Og der står ikke noget i manualen ang. det med at sætte de forskellige stik til forskellige kanaler.
http://pdf.crse.com/manuals/3285995111.pdf
Af Cutter
Jeg køre min PS3 (optisk) gennem "SACD" i min reciver, og Tv'et går gennem Video2 (optisk) til min reciver.

Ingen problemer!!

Husk at indstille lyden, i PS3'en, til at køre optisk,,,

Når jeg så vil ha' lyden fra Tv'et eller fra PS3'en, så skifter jeg med min remote, til "Video2", eller til "SACD", på min reciver. (alt efter hvad jeg skal bruge)

Det virker som om du mangler at skifte kanal på din reciver,, men ret mig bare hvis jeg tager fejl ;)