Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mogensen
En af de nærmeste dage leverer jeg min TX-P42G20'er tilbage til Bilka.

Jeg var forbi og snakke med sælgeren hos Panasonic Center i Rødovre idag, og han fortalte at plasmaskærmen ikke skal larme medmindre man sætter øret til bagbeklædningen (såsom mange har nævnt at deres heller ikke gør her).
Han nævnte også at rigtigt mange af de tidlige produktioner af dette TV havde en indbygget fejl med nogle komponenter (husker ikke hvilke), men at det er rettet et de senere produktioner.
Jeg stod i et mindre lokale omringet af 8 plasmaskærme (G20'ere og V20'ere i forskellige størrelser) - alle var på mute - og jeg hørte umiddelbart ikke mere buzz end jeg gør derhjemme i stuen med den enkelte G20 42" jeg lige har købt !!!
Sælgeren mente nok at det var strømforsyningsproblem, når støjen var der allerede ved standby og blev værre ved lysere billeder.

Så måske har jeg netop fået købt en af de tidlige produktioner som har stået på lager længe :( ... det ryger retur!.

Overvejer nu hvor jeg skal prøve mit held igen. Panasonic centerets pris er næsten 3000,- højere end jeg selv gav (jeg gav 6200,-) men det er nok også bare sådan det er når det ikke er parallelimport. Har ringet til Cinemagic, og spurgt om det samme - deres er også parallelimport, men de har (som de fleste siger) sjældent haft problemer med deres solgte G20'ere.

Fristende med 46" hvor sandsynligheden for buzz er mindre, men jeg er virkeligt bange for at 46" bliver en kende for stort - og så er merprisen også ganske stor for 4" mere.
Af ahp
fjelsten skrev:Jeg har nu hørt min 46'' i et døgns tid.
Så for alle jer der får spat af larmen fra 42'' - og vil have den gode billedkvalitet som G20 tilbyder: Overvej 46'' modellen i stedet for.
Jeg har haft et 46G20 og det larmede (høj lavfrekvent støj ved især lyse billeder). Meget generende, også på 4-5 meters afstand. Blev sendt retur under fortrydelsesretten. Blev spurgt om jeg ville have en ombytter, men orkede ikke hvis nu jeg bare fik et nyt støjende apparat.
Så vidt jeg kan læse eksisterer problemet også på nogle 50" modeller (og dermed på hele G20 serien?).

Mens jeg overvejer hvad jeg skal købe istedet, bruger jeg igen mit gamle Pana 37PX70, hvor buzzz kun kan høres når jeg lægger øret helt tæt på apparatet.
Af alexander89
Jeg købte en g20 42" i sølv for små 4 uger siden. Den havde en buzz, ved lyse billeder men det er faktisk gået væk efter jeg har kørt skærmen til. Det skal siges jeg sidder 3 meter fra skærmen og er vant til lcd, så må have været heldig med min skærm. hvis jeg sætter øret bag skærmen så er der et meget svagt buzz, men det vel normalt. Kan læse at folk skal op i volume 20-22, for at overdøve deres buzz, hvilket jeg ikke har prøvet. ser tit fjernsyn ved niveau 7-8 stykker uden man bemærker buzz. Men der ingen tvivl om at tv'et bliver meget mere stille efter det er blevet kørt til, mit har kørt mindst 6 timer om dagen, i de 4 uger. Da jeg fik skærmen afspillede jeg "Den fantastiske planet" på Bluray, fra min ps3, og i starten kunne jeg sagtens høre buzzen ved de lyse billeder, men den støj er fuldstændig forsvundet. Samt må sige til prisen er det en helt fantastisk skærm, mine blurays har aldrig set så godt ud. Til dem der overvejer at købe g20, så prøv at se den i sølv, jeg synes personligt at skærmen fremstår en tand mere eksklusiv end den sorte.
Af THM
godt at høre. jeg valgte nu den sorte da jeg syntes den er pænest :)
Brugeravatar
Af KristofferA
Har Panasonic fået styr på dette problem eller er det stadig et problem på nyeste modeller? :o
Af Simondog
Det er stadig et problem.. Jeg har lige returneret et 42G20 og købt mig et LG LED, og det fortryder jeg ikke!
Af Ikvar
I gør mig godt nok nervøs- får mit 42G20 på onsdag... er der virkelig ikke noget man selv kan gøre ved det?
Af dp
Jeg har selv et 42G20, og kender flere andre, der har samme model, alle uden buzz, så det er altså ikke sikkert, du får problemer.

Når det er sagt, er det selvfølgelig ikke acceptabelt, at nogen af G20''erne har buzz...
Af sebbe
Har lige fået en g20 50 " :) intet larm overhovedet, skal helt overbag på for at høre støj, men ved mute og lyse senere kan jeg heller ikke høre det fra sofaen :)
så måske jeg var heldig ? :)
Af Mogensen
Så har jeg fået købt en anden P42G20... min bror hjælper mig med at hive den op af æsken senere iaften (da jeg har højre underarm i gips)... Krydser voldsomt fingre for at den er buzz-fri.

Jeg græder næsten af glæde hvis den ikke siger spor, når jeg tænder for standby, for allerede der begyndte forrige eksemplar at summe.

Utroligt hvad man udsætter sig selv for... men billedet er dælme også godt til den pris!

SEBBE: Der var tidligere en der skrev om at 46" og 50" havde et lidt andet print så der var sjældnere problemer.
Af Mogensen
Ufatteligt nedtrykt... BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ er den bedste måde jeg kan stave til støjen på. Nøjagtigt samme problem som det TV jeg tilbageleverede forrige uge.

Jeg skriver en mail til Panasonic DK nu - de må simpelthen kunne svare præcist på hvad problemet er. Jeg henviser til tråden her på forum så de kan at det er seriøst.

Det kan ikke være rigtigt at jeg skal købe et tredje eksemplar af G20 for måske at være heldig.
Af THM
buzzer den også når den er slukket, altså på stand by? O-O
Af Mogensen
Det var ikke umiddelbart tilfældet her men den kom kraftigt efter det (desværre), da jeg fik tændt det.

Husker forrige tv flere gange buzzede lidt selv på standby indimellem, så mon ikke det nye også ville gøre det. Kan ikke holde ud at høre på det så det er helt slukket nu.
Senest rettet af Mogensen 15 sep 2010, 15:27, rettet i alt 1 gang.
Af THM
det er ikke sikkert. det er første gang jeg hører om et der summer på stand by, men en skærm der gør det er jo helt klart defekt.