Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mcbeast
Hej eksperter!

Her er endnu et af de mange spørgsmål om man hvilket tv man skal købe og hvornår?

Mit dilemma er at jeg skal ud og backpacke her om ca. 5 6 uger til Indo Kina og forventes hjemme igen i midten af December.

Min kæreste vil gerne have at jeg køber et tv inden jeg tager afsted så hun kan se grays anatomy, men jeg tøver. For hvis jeg nu kan spare et kilo, eller købe en nyere og bedre model når jeg kommer hjem. Det ville være mere attraktivt.

Mit budget ligger på omkring de 7000 kr. Jeg har tænkt lidt på Panasonics G20 model om de fleste syntes er good value for the money. Men jeg er ikke helt overbevist endnu pga. pris, fosfor slør og støj. Samt snakke om alle de ekstra funktioner den har, om jeg nogensiden får brug for dem??

Det jeg skal bruge skærmen til er i stuen. Den skal kunne flg.

Se ganske almindeligt tv på.
Vise HD / Blueray i god kval. igennem en PS3.
Kobles sammen med min stationære pc på kontoret.

Jeg er meget ligeglad om man kan gå på nettet med fjernbetjeningen eller lign. eller om den kan optage i 180 minutter. Det gider jeg ikke at give flere tusinde for.

Med disse ønsker, hvad ville i anbefale?

G20 nu eller vent til den falder i pris engang i December eller lign? Måske en helt anden model?
Af THM
G20 har også et rigtig godt billede til en attraktiv pris. hvis i har et andet tv kæresten kan se grey's anatomy på er der jo en chance for at prisen er faldet når du kommer hjem ;) Men omvendt er der jo også en chance for at du har brugt pengene :D
Af Steen Bay
Der sker næppe meget med priserne på nogle få måneder, så jeg vil foreslå et LG 42LD750N (LCD-TV) som fås til vist ca. 6300,- (hvilket vel også vil øge chancen for at kæresten stadig er der når du kommer hjem ;)).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
G20 kunne nok godt falde et par hundrede inden december. Jeg vil stadig mene, at dét TV er det bedste køb i sin prisklasse og så må du jo gøre op med dig selv om kæresten skal have det alene eller om du vil spare pengene :)
Af torsoe6666
Kan fortælle at lcd.dk i Thyregod har G20 i 42" til salg for den nette pris af 5.999 kr og i 50" kan den erhverves for 7.999 kr....

Synes da det er billigt
Af Steen Bay
yakken skrev:G20 kunne nok godt falde et par hundrede inden december. Jeg vil stadig mene, at dét TV er det bedste køb i sin prisklasse og så må du jo gøre op med dig selv om kæresten skal have det alene eller om du vil spare pengene :)
Måske G20 er det bedste køb, men det kunne nu være ganske interessant at se en direkte 'duel' mellem LCD og plasma her på flatpanels, mellem 2 TV i samme størrelse og prisklasse, 42LD750N vs. P42G20 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan forstå, at du er lidt forelsket i LG's model, men at skulle tage G20 ind igen for at give dig en head-to-head test sker ikke ;)

Vi skelner ikke mellem LCD og plasma når vi bedømmer billedkvalitet. For os er det ligegyldigt hvad TV'et er "lavet af" og vi ønsker ikke at bidrage til den evige debat om plasma vs LCD ved at lave en tilfældig test af TV fra begge lejre. Det vil med garanti ikke give anledning til andet end ophedet debat - ikke mindst omkring valget af de to TV, som skal repræsentere teknologierne.
Af mcbeast
Tak for de mange bud, og svar.

Har også overvejet Sonys 40" - KDL-40EX500

Den er lidt billigere? Flotte design end G20eren iflg. kæresten.

Nogle der har erfaringer med den?
Af THM
den skulle være udmærket har dog kun set den i butikker, men den når næppe op på niveau med G20 eller LG 42LD750N. men den er jo så også billigere :)
Af Steen Bay
yakken skrev:Jeg kan forstå, at du er lidt forelsket i LG's model, men at skulle tage G20 ind igen for at give dig en head-to-head test sker ikke ;)

Vi skelner ikke mellem LCD og plasma når vi bedømmer billedkvalitet. For os er det ligegyldigt hvad TV'et er "lavet af" og vi ønsker ikke at bidrage til den evige debat om plasma vs LCD ved at lave en tilfældig test af TV fra begge lejre. Det vil med garanti ikke give anledning til andet end ophedet debat - ikke mindst omkring valget af de to TV, som skal repræsentere teknologierne.
Fair nok, men håber at I ihvertfald vil overveje en test af LD750N. Og ja, er nok lidt 'forelsket' i modellen. Forventer at den vil levere en hel del 'rå billedkvalitet' for et relativt beskedent beløb, og synes også det kunne være lidt sjovt hvis en LCD model kunne bryde den dominans som plasma synes at have haft ;)
mcbeast skrev:....jeg skal ud og backpacke her om ca. 5 6 uger til Indo Kina og forventes hjemme igen i midten af December.

Min kæreste vil gerne have at jeg køber et tv inden jeg tager afsted så hun kan se grays anatomy, men jeg tøver. For hvis jeg nu kan spare et kilo, eller købe en nyere og bedre model når jeg kommer hjem.....
Det er da klart at hvis du skal ud på en fed backpacker tur i lang tid, så skal hun have noget at hygge sig med her hjemme.
Så jeg synes bestemt du skal købe tv inden du tager afsted.

Det meste elektronik går ned i pris, og det kommer hele tiden noget nyt og bedre.
Så hvis man vil vænte, kan man vænte til evig tid.
Men jeg synes hun skal få se Greys med godt billede, mens du er på tur...
Af Steen Bay
mcbeast skrev:Men det 2k bedre?
Nok snarere 1k vi snakker om her, men EX500 er nok også et udmærket valg, og hvis det er det som kæresten synes bedst om, så er der vel ikke så meget mere at diskutere ;)
Af mcbeast
torsoe6666 skrev:Kan fortælle at lcd.dk i Thyregod har G20 i 42" til salg for den nette pris af 5.999 kr og i 50" kan den erhverves for 7.999 kr....

Synes da det er billigt
Har været inde på deres hjemmeside, kan ikke finde G20 til 5999 kr??