Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mrjonesdk
Jeg har selv lige købt g20'ern, og jeg har ikke noget støj over hovedet.
Af Steen Bay
Mysen skrev:
Steen Bay skrev: Et LG 42LD750N som fås til ca 6300,- på nettet må vel så være et endnu bedre køb ;)
Det kan jeg ikke svare på, for jeg har ikke set det. Jeg er bare så stor fan af tynde fjernsyn, og LG 42le530n er jo LED belyst og kun 3 cm tykt, så den har jo ikke vildt meget til fælles med 42LD750n. Udover teknologi, producent og størrelse selvfølgelig :P

Men hvis du kan anbefale det til trådstarteren, bør du næsten smide et link til en forhandler ;)
Jamen det er da helt reelt at vægte designet højt når man vælger TV, når blot man er klar over at man så betaler lidt ekstra for det. Og hvad angår LD750, så tror jeg faktisk at det mht. 'rå billedkvalitet' er et reelt alternativ til G20.
Af fjelsten
Efter at have hørt 3 stk G20 i 42'' og 3 stk G20 i 46'' kan jeg sige at 46'' larmer mærkbart mindre.

Har nu en 46'' - her kan jeg leve med larmen.
Af chrols
Hej

Jeg vil melde mig i koret af personer, der har prøvet G20'eren 42", og fravalgt den pga støj! (2 stk. afprøvet, nøjagtig samme støj)
Tror ikke det var "plasmastøj" da det var en konstant lyd uafhængigt af billedet og den øjeblikkelige farvesammensætning.
Om det var trafostøj eller noget andet ved jeg ikke, men jeg hørte det konstant i siddepositionen på 3,5m afstand ved moderat lydstyrke (nå børnene er sendt i seng lydstyrke...)
Jeg har efterfølgende stukket øret ned til et par udstillingsmodeller i butikker, og her var støjen der også. Om den var lige så høj som "mine" kunne jeg ikke vurdere i butikkerne grundet den øvrige støj.

Jeg har nok en smule svært ved at forstå, at en anerkendt producent kan acceptere dette på deres produkter... en smule tøsefornærmet er jeg i hvert fald blevet.

I jagten på det gode billede er jeg endt på LG PK950N. Denne larmede til min ærgelse også lidt, men ved en noget anden (lavere) frekvens. Resultatet er at det ikke er generende (hørbart) for mig når man sidder i sofaen/stolen...Så her er jeg blevet.
Af THM
har som nævnt G20eren i 42" den siger lidt hele tiden, sikkert ligesom de andre. selvfølgelig ville det da være rart hvis den ikke sagde noget, men kan virkelig ikke forstå folk er så generet af det, jeg hører den næsten kun når jeg går helt hen til den. måske jeg har en dårlig hørelse O-O
Fortryder dog alligevel jeg ik købte den i 46", 42" er lidt småt til bluray :(
Af dolphin
Det er da ærgerligt at høre at jeres G20 larmer. Nu er mit ca 3 uger og det larmer vitterligt ikke, kun hvis man lægger øret helt hen til bagvæggen kan man høre en svag summen. Det samme var det med mit gamle X10, det kunne man også kun høre hvis man lagde øret helt hen til bagvæggen, så jeg må jo have været heldig 2 gange. :)