Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af orcinus
Hej Derude

Jeg står og skal til at købe min første TFT skærm til pc'en og har opdaget, at det sgu lidt er en jungle at finde rundt i derude.

Jeg skal bruge en allround skærm og har sat et max beløb på 2500.

Jeg bruger min skærm til internettet, tekstbehandling, redigering af billeder fra kamera og så en lille smule spil i form af Medal of honor og Call of duty.

Jeg er kommet så langt i min research, at jeg nok tror at et TN panel vil være den bedste og billigste løsning til mit behov.

Jeg er blevet lidt lun på en 20" tommers skærm, da jeg tænker, at når jeg alligevel skal have en ny, kan jeg måske lige så godt gå det ekstra skridt.

Har kigget lidt både på Samsung og LG og begge har skærme i mit prisleje. Er specielt "hooked" på denne fra LG

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=214060

Jeg ved godt at det lyder til at jeg har fundet ud af det hele selv, men det jeg søger fra jer er en be- eller afkræftigelse på det jeg har fundet ud af og eventuelle gode råd til hvad der ellers måtte være af alternativer.

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak
Orcinus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et udmærket valg til dit formål. Du får forholdsvis høj opløsning til små penge. Vi har dog ikke nogen erfaringer med skærmen på flatpanels.dk så det må være en ren subjektiv vurdering herfra.
Af orcinus
Hej Yakken

Tak for dit svar. Jeg er i mellemtiden ved at blive skizofren hvad angår fladskærme. Jeg har kigget lidt på Samsungs 940B som også ser ud til at være en god skærm. Hvad skal man så vælge? Spare pengene og "nøjes" med en 19" som Samsungs eller gå hele vejen til LG's 20".
Er der stor forskel på de to rent billedmæssigt? Der er selvfølgelig også det faktum at LG har pixelgaranti på deres skærm.
Jeg har ikke kunnet finde nogen anmeldelser eller tests på LG'en og har derfor også mine forbehold overfor den.
Samsung har også lavet en der hedder 940BF, den får rigtig god kritik på edbpriser, men er der stor forskel på 940B og 940BF?

Venlig hilsen
Orcinus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, der er forskel på 940B og 940BF, men det er primært til spil man har gjort fremskridt. BF modellerne er rettet imod spilfolket hvilket også kan ses i den hidsige responstid - det skal du ikke lade dig forblænde af.

Du vil helt klart få mere ud af de ekstra pixels ift. en lavere responstid. Det der er den største risiko ved at købe en skærm til dit brug er nok baggrundsbelysningen, men det er meget forskelligt fra skærm til skærm og det kan derfor godt være at du vil opleve at der er lidt lysforskel på skærmen - men den tid den sorg ;)